DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 25 September 2012

AGAK-AGAK KALAU MALAUN NI JADI OKU BOLEH DAPAT PINGAT PARALIMPIK TAK... KAH KAH KAH !


Inilah antara Menteri Haramjadah dalam Kabinet Perdana Menteri Wassatiyah... bercakap lebih kepada menggunakan Kepala Lutut dari Akal Fikiran yang diberi oleh Allah SWT... menurut Menteri Belia dan Sukan  Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek yang kementeriannya tidak mampu memberikan layanan yang adil kepada atlet golongan Orang Kelainan Upaya (OKU) terutamanya dalam pemberian imbuhan... ianya sudah tentu ditujukan kepada Pemenang Pingat Perak dan Gangsa dalam Sukan Paralimpik London 2012 baru-baru ini.

Apa pasal beliau katakan tak mampu beb... apakah duit tersebut dari Harta Mak Bapak beliau ke... berapa ramai peserta yang mendapat pingat Paralimpik yang Kerajaan kena bagi Imbuhan sama dengan Pemenang Pingat Sukan Olimpik... cuba tanya Menteri Bangang Bin Bahlul ini... berapa ramai peserta yang mendapat Pingat dalam Sukan Terbesar OKU iaitu Paralimpik yang berlansung empat tahun sekali seperti juga Sukan Olimpik... hanya seorang dua yang bernasib baik mampu menyumbangkan Pingat kepada Negara.

HASIHIN SANAWI (PINGAT PERAK)

Jadi jelas ianya menunjuk betapa persaingan tetap sengit walaupun ianya Sukan OKU... lu orang agak-agak lah... kalau Menteri Bahlul Bin Bangang seorang yang OKU mampu tak beliau menyumbangkan Pingat kepada Negara... mungkin boleh tetapi gua rasa peratus tak bolehnya lagi lebih beb dengan Kenyataan yang menggambarkan betapa lemah Semangat yang ada pada beliau sehinggakan seolah-olah imbuhan samarata yang patut diberi kepada Peserta OKU  yang memperolehi Pingat adalah Duit Mak Bapak Dia... kah kah kah !.

Lu kalau tahu Kementerian tak ada duit... lu kena carilah beb... kalau lu kata cakap senang lah... itu bermakna lu tak tahu kerja... atau lu hanya pandai goyang telor... apalah sangat peruntukan imbuhan kewangan seperti pencen yang sepatutnya diberi kepada Atlet Pralimpik yang mungkin RM1500, RM2000 atau seperti yang didapati oleh Pemenang Sukan Olimpik...  jika dibandingkan dengan kekayaan Negara yang kononya telah ditakbir dengan bijak oleh Pemimpin Umno/Bn... kah kah kah !.

MUHAMAD ZIYAD ZOLKEFLI (PINGAT GANGSA)

Tapi beb gua tak salahkan Malaun ni saja... sebenarnya hampir semua kalau pun tak semua Pemimpin Umno/Bn mesti dipersalahkan... terutama sekali Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Hj Najib (DSHN) yang boleh menyelesaikan perkara ini jika beliau seorang yang perihatin kepada permasalahan ini... tapi seperti yang gua katakan macam biasa yang Pemimpin Umno kebanyaknya macam Haramjadah beb... kalau tiada keuntungan Politik kepada mereka maka sebelah mata pun mereka tak pandang... mungkin itulah agaknya pengertian Demokrasi Terbaik pada pandangan DSHN... kah kah kah !.

Gua harap-harap lah yang Peristiwa ini dapat memberi Pelajaran kepada OKU-OKU serta waris-waris mereka... lihatlah betapa penghinaan yang tak secara langsung telah di buat oleh Menteri Bangang Bin Bahlul ni... dulu Kerajaan menukar nama Orang Kurang Upaya kepada Orang Kelainan Upaya kononya bagi mengiktiraf Peranaan OKU-OKU dalam Negara... dan menggambarkan OKU-OKU tidak dibezakan dengan rakyat lain... tapi kalau dah dasar Munafikun ini lah kesudahan nya beb... mengalah Perangai Dunia Barat dalam menghargai Jasa-Jasa OKU. sumber baca sini


hemmmmm..... lu orang ingat tak semasa sambutan hari belia k-pop diputrajaya bulan mei yang lepas... lu tanya kat pemimpin umno haramjadah... berapa duit mak bapak dia orang dihabiskan untuk menjayakan hari belia k-pop tersebut... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. boleh dapat pengat beb la;au si malaon ni masuk bertanding lawan buih molot sapa banyak ....

    BalasPadam
  2. Mungkin korang boleh fikir ada logik ke tidak ramalan aku nih. Baca dibawah .....

    PRU 13. Katakan lah PR menang. Maka Anwar pun di angkat lah menjadi Perdana Menteri. Korang agak berapa penggal si Anwar tu boleh duduk di kerusi Perdana Menteri ?

    Paling lama setakat satu penggal jer. Lepas tu dia akan di paksa kosongkan kerusi tu untuk beri laluan kepada ... Kepada siapa agaknya ... Hadi Awang ? Lim Kit Siang ? Korang cuba lah jawab sendiri.

    Habis Anwar tak kan nak di buang macam tu saja. Tiidaaak ... rakan2 Anwar dalam Pakatan Rakyat tak semudah itu nak lupa jasa Anwar. Sebagai mengenang jasa beliau Anwar akan di angkat menduduki kerusi Presiden (masa tu Malaysia dah jadi republik). Anwar akan menjadi Presiden of Malaysia sepanjang hayat beliau.

    Kawan aku dari Pas kata, " Okay apa. Masa malaysia tak jadi republik Yang Dipertuan Agong nya orang melayu. Dah jadi republik melayu juga yang jadi Presiden. So melayu masih jadi ketua negara, nothing to bother what ". Betul kah OK ?

    Maka akhirnya sampai lah masa untuk Anwar pergi meninggalkan dunia. Korang boleh agak tak orang apa yang akan ganti Anwar jadi Presiden of Malaysia ... Melayu ? Cina ? India ?.

    Kalau korang tak dapat nak jawab. Tak apa. Aku minta tolong baca sejarah Singapore selepas Umno kalah dan dapat kepada PAP ... apa yang berlaku.

    Betul tak ? Di Singapore, bila Umno kalah kepada PAP. Lee Kuan Yew (cina) jadi Prime Minister dan Yusof Ishak (melayu) jadi President of Singapore. Lepas Yusof Ishak mati sorang india diangkat jadi Presiden of Singapore (nama dia aku dah lupa). Lepas india tu mati (aku pun tak pasti sama ada dia mati atau setakat tamat tempoh jadi Presiden) ... siapa jadi Presiden of Singapore ... Melayu ? Cina ? India ?.

    Prime Minister pulak. Lee Kuan Yew turun, Goh Chok Tong ganti. Goh Chock Tong turun, Lee Sien Loong naik. Agaknya bila lah melayu nak dapat peluang jadi Prime Minister.

    Ini lah yang akan berlaku di Malaysia jika Pakatan Rakyat menang. Agaknya bila lah giliran Hadi Awang nak sampai untuk nak jadi Perdana Menteri.

    Lu orang2 Pas mesti boleh jawab punya ....

    BalasPadam
  3. apa ko merepek ni. kalu ko nk tenguk melayu jadi presiden kat Singapore, pi suruh Najib bertanding kat sana dan ambil balik singapura. tapi itu mustahil sebab Umngok proxy yahudi.

    Hanya Umngok saja yg tidak diharamkan oleh Britsih.

    Ko sepatut malu dengan bangsa ko sendiri.

    Umngok bagi kerakyatan lebih 40% kapada bangsa asing, kemudian nak jadi hero selamatkan bangsa aku???

    ko dah mabuk ke apa???

    BalasPadam
  4. wa lespek sama lu tanpa nama, itu umno punya olang kincing kuat enterprise. wakaka. sana kincing sini belak, sana tipu, sini pusing line sebab ada olang cover line. wakaka

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....