DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 30 Julai 2012

ANTARA GENTLEMAN DAN STRATEGI DIMANA KEDUDUKAN DATUK SERI LAJIM UKIM !



Apakah ini salah satu sebab penambah kepada terkuburnya Umno/Bn di Negeri Sabah dengan Datuk Seri Lajim Haji Ukim meletakan sebagai Jawatan sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort serta Pengerusi Barisan Nasional (BN) Beaufort... kalau di tanyakan kepada Pemimpin Umno/Bn lain yang ada di Negeri Sabah sudah semestinya mereka akan mengatakan ianya tidak memberi kesan kepada kekuatan Umno/Bn di Negeri tersebut beb...

... Namun nada mereka rata-ratanya menyuruh Datuk Seri Lajim supaya melepaskan keahlian Umno serta Jawatan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dengan alasan untuk menampakan sebagai seorang Gentleman... disini sudah menampakan kerisauan kepada kepimipinan Umno yang ada baik di Semenajung mahu pun yang ada di Negeri Sabah... Gentleman yang macam mana yang mereka hendakan... sedangkan Gentleman tidak berpuas hati dengan Kepimpinan yang ada sudah beliau tonjolkan...

...dan kalau kepimpina Umno yang sedia ada mengatakan Datuk Seri Lajim tidak Gentleman maka kepimpinan Umno tunjukan lah pula bahawa nereka adalah Gentleman dengan memecat beliau dari Kerajaan dan juga dari Umno serta merta... ada berani ke beb... kah kah kah... jangan mengatakan orang lain tidak gentleman sedangkan Kepimpinan Umno yang sedia ada pun tidak berani memecat beliau dengan serta merta dari Kerajaan dan dari Umno itu sendiri... disini nampak dilihat Strategi Politik beliau ada menampakan sedikit hasil buat masa ini.

Kalau bercakap berkenaan Gentleman... memang kebanyakan kepimpinan Umno yang sedia ada tiada langsung ciri-ciri ke Gentleman nya... bermula dari Presiden Umno hinggalah dikebanyakan kepimipinan Umno Pusat... kerana memang dasar dan perjuangan Umno bukan nya lahir dari Roh Gentleman... bermula dari kelahiran nya pada tahun 1946 hingga lah kepada kematian nya pada tahun 1987... dan kemudian nya diawet untuk hidup semula pada tahu 1988 hingga lah kehari ini... tapi tetap mengatakan Umur Umno 66 tahun... jadi dimana ke gentleman nya Umno... sehinggakan umur hayat hidup nya Umno pun masih hendak menipu... kah kah kah !.

Secara peribadi gua bukan lah jenis yang teruja sangat dengan  keputusan Datuk Seri Lajim ni... tapi kalau dikatakan gua tak teruja langsung itu menjadi kan gua semacam Munafik pulak beb... namun apa pun keputusan dan perjalanan cerita beliau dengan Umno selepas ini itu bukan nya menjadi soal... kerana pada hemat gua beliau sudah pun menjadi penyumbang kepada menolong untuk mencabut nyawa Umno di Negeri Sabah yang dikatakan Simpanan Tetap kepada Umno/Bn sebelum ini... oleh itu andai kata terjadi seperti cerita Yop Pasiak di Negeri Perak... gua langsung tak hairan beb... kerana lakonan Yop Pasiak itu sendiri sudah menjadi penyumbang kepada  mencabut nyawa Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua ingat lah sekarang ni datuk seri haji najib dan isteri beliau munking sedang memikirkan untung nasib mereka selepas pilihan raya umum ke13 jika umno/bn kalah... yang mereka risaukan bukan hanya terhadap kerajaan baru sahaja... tetapi ialah sumpah seranah yang akan dihambur oleh penyokong-penyokong umno itu sendiri... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....