DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 18 Mei 2012

ALAMAK... SIAP SURUH RAKYAT TERIMA KASIH PADA DIA BEB, KAH KAH KAH !.



Macam tak percaya pun ada... ialah selepas melakukan perbuatan yang tak sepatutnya dilakukan oleh orang yang umurnya menghampiri senja atau peringkat warga emas... yang mana perbuatan tersebut layak dilakukan oleh kanak-kanak tadika apabila bergaduh sesama rakan sebaya... namun hari ini individu yang pernah Membeli Gelaran Datuk dari seseorang meminta pulak Rakyat Malaysia berterima kasih kepada kumpulan beliau dan bukan  nya mengkritik beliau dan kumpulan nya... kah kah kah !.

Menurut Ali Baharom yang juga Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) "Tindakan mereka menyebabkan Ambiga mengumumkan tidak akan mengadakan perhimpunan BERSIH 4.0 buat masa ini... Ambiga kata tidak akan ada BERSIH 4.0... jadi sepatunya orang ramai perlu berterima kasih pada kami sebab berniat baik kepada rakyat Malaysia... terima kasih pada Ambiga kerana dengar keluhan dan suara veteran.... kami datang secara aman... ini adalah senaman untuk menjaga punggung".


"Kalau tak suka kenapa buka pagar... itulah luahan hati dia... jika dia betul-betul tak mahu saya ada di depan rumahnya kenapa dia buka pagar, bagi air 100 Plus?.. Kalau tak mahu saya di depan rumahnya, sepatutnya dia tak buka pagar... bukan saya yang pergi buka pintu pagar tu... lagi pun kami di luar kawasan bukan dalam kawasan rumah," ketika wartawan malaysiakini mengenai dakwaan Ambiga yang menyifatkan senaman yang dilakukan mereka sebagai gangguan seksual.

Gua rasalah ini veteran tentera (bukan perang... kerana perang mana yang beliau sertai untuk dipanggil beliau veteran perang) otak nya sudah sakit... mungkin kerana tak dapat memiliki gelaran Datuk walaupun mendakwa pernah membeli dengan harga RM250 ribu dari seorang individu dengan alasan ditipu... kalau dah ditipu kenapa tak buat laporan polis... kata percaya dan sayang dengan angota polis dan juga mengatakan anggota polis dan tentera macam adik beradik... kenapa tak buat buat report kat adik beradik... kah kah kah !.


Ataupun gelaran Datuk palsu yang digunakan pada masa itu sudah diketahui orang adalah palsu... untuk itu jalan terbaiknya adalah dengan memohon maaf kononya tertipu... sedangkan yang jelas beliau sendiri mengakui membeli gelaran Datuk tersebut dari seseorang... yang hairan nya tak kan beliau tak mengetahui yang gelaran Datuk adalah Anugerah dari Raja-Raja dan Sultan... jadi kenapa sanggup membeli dengan harga RM250 ribu... sepatutnya beliau ini disiasat oleh pehak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana mencemarkan nama Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja dengan mengakui membeli gelaran Datuk.

Dengan mengatakan seharusnya rakyat berterima kasih dan bukanya mengkritik beliau... kita bagi bagi tahu beliau... lu ambil cermin dan tengok lu punya muka... tapi sebelum tu bawa itu lambang kebangsatan Umno yang ada keris telanjang... dan tenung lama-lama sampai tertidur... mungkin nanti boleh dapat mimpi yang mengatakan lu antara sebahgian bangsat-bangsat yang ada dalam Umngok... kecik-kecik tak mampus dah tua memalukan anak isteri... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... tak diketahui apa jawatan beliau semasa didalam angkatan tentera malaysia... kalau beliau berani mengeluarkan rm250 ribu hanya untuk gelaran datuk dan sewajarnya beliau disiasat kerana mempunyai kewangan yang meragukan... mana lah tahu banyak harta angkatan tentera yang hilang semasa beliau bertugas... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. gua pun mahu cakap sama itu ali " lu buka lu punya kain dan ambil cermin lepas tu lu tengok lu sendiri punya bontot. ada cantik ka? lu tak tahu gua mahu bagi tahu, lu punya bontot sama drngan lu punya rupa" Cish tatak malu dan tatak displin punya olang

    BalasPadam
  2. haiyaaaa...ali....aaaa..itu bersih 4.0 bukan ambiga buat wwoooo...tapi rakyat sendili bangkit wwoooooo...lu silap maaaa....itu ambiga bukak pintu...dan kasi 100 plus oooo...sbb dia tak mahu tgk lu buat perangai bangang wooo......bikin anak cucu malu wooooooo....haiyaaaa...itu pun talak faham kaaa.......selupa lumbu betoiiiiii......hihihihihihi

    BalasPadam
  3. macam same je atas ngan bawah

    BalasPadam
  4. veteren ni kemaruk nak perang. nak tunjuk pada orang banyak bahawa dia ni kaki perang. kalau tengok pada susuk badan dia ni kaki kencing. masa perang dulu dia ni di belakang sekali. menggeletar terkencing-kencing. tu pasal dia masih hidup.

    BalasPadam
  5. dia buka pintu n bagi 100plus sebab takut ada yg mati kebulur, kan dia yg susah. tak pasal2 kena jadi saksi orang mati kebulur.

    BalasPadam
  6. butut2 mikin malusj ini solja..mana lapat itu lui aaa...ada fishie ni...solja brapa lui sgt gaji maa..ala tunjuk sombong pulak ooo...nanti gua mat komando angkat itu geng kasi sontot lia punya montot baru tau...itu olang xlak mampuih siang2...haram jadah punya solja...nanti wa jmp kasi itu starlight maa..kiaakkk tuih...busuk punya olang

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....