DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 18 Mei 2012

GUA BARU NAK CADANG BUKA GERAI MAKANAN MONGOLIA KAT DEPAN SRI PERDANA... LU ORANG DAH KECUT, KAH KAH KAH !.



Baru bercadang nak buka gerai makanan kegemaran Mediang Altantuya iaitu makanan Negara Mongolia bagi menyaingi gerai Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) yang berniaga di depan rumah Pengerusi Bersama Bersih S.Ambiga... tapi sesuatu yang mengecewakan apabila Presiden IKHLAS mengumumkan membatalkan rancangan untuk membawa peniaga berniaga di hadapan rumah Pengerusi Bersama Bersih pada 24 Mei ini.... kah kah kah !.

Apa barang yang lu orang pergi batalkan... kenapa tak teruskan... lu orang kecut telor ke... pasal dengar ada orang yang akan buat kenduri Tosei depan rumah Timbalan Ketua Polis Negara Datuk... atau lu orang sudah bertambah rugi kerana Umngok tak mahu turunkan peruntukkan berniaga depan rumah Ambiga... ialah masa pertama kali berniaga depan rumah ambiga... lu orang bukan berniaga pun... semua yang datang semuanya lu orang kasi free itu burger... macam mana lah lu orang tak rugi... kah kah kah !.

Sudah lah hari perhimpunan Bersih tempoh hari lu orang duduk rumah goyang telor lepas sebok kata rugi... berniaga lu tidak... modal tak keluar tiba-tiba cakap rugi... apa lu orang punya telor hilang sebiji ke, kah kah kah... peniaga lain buat untung gila babi... dengan hampir 150 ribu orang pembeli selepas ditolak dari 300 ribu yang hadir... lepas tu lu orang pergi depan rumah Ambiga dan bagi burger free kat orang... mana otak otak lu taruk bro... kat bontut ke kat kepala lutut... kah kah kah !.


Lu orang punya alasan tak mahu berniaga lagi konon nya sudah beri pengajaran pada Ambiga... apa pengajaran yang lu orang beri bro... cakap aja lu orang sudah dapat lampu merah dari lu orang punya ketua... yang sudah tak mahu beri peruntukkan untuk buka gerai depan rumah Ambiga... kerana takut akan ada pula yang buka gerai Makanan Negara Mongolia kegemaran Mendiang Altantuya depan Sri Perdana kediaman Datuk Seri Hj Najib selepas ada cadangan kenduri Tosei depan rumah TKPN, kah kah kah !

Itu lah lain kali buat kerja gunakan Akal yang ada kepala atas jangan guna kepala bawah (Kepala Lutut)... tapikan cakap dengan lu orang ni memang susah beb... gua rasa sebab banyak sangat makan daging lembu tak sembelih lah kot... sebab itu apa saja cakap pemimpim Umngok lu orang dengar walaupun beri kerugian pada lu orang... sudah-sudah lah tu bro... tinggalkan aje Pemimpim Umngok lu orang tu... biar dia orang mati meragan... mari sama-sama kita bina Malaysia tanpa Umngok... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... tapi kalau lu orang tak nak tak apa... tak ada paksaan dalam negara demokrasi... cuma kesian dengan lu orang yang cerdik tapi boleh dibodohkan oleh pemimpim umngok dari kecil sampai ketua... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....