DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 24 April 2012

TIMB' PRESIDEN PEMANDU TEKSI (PETEKMA)... APA BARANG NAK DENGAR LU ORANG PUNYA CAKAP, KAH KAH KAH !

SUMBER-MALAYSIAKINI
Menurut kata Timbalan Presiden Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma), Mohd Syahrir Abdul Aziz berkata Bersih 3.0 patut menerima tawaran kerajaan tersebut... dan Pemandu teksi sedia mengangkut peserta perhimpunan BERSIH 3.0 dengan syarat pihak penganjurnya menerima tawaran kerajaan supaya mengadakan perhimpunan itu di dalam stadium bagi mengelak keadaan menjadi huru hara.

Katanya lagi "mereka boleh mengadakannya di dalam stadium selama  mana yang mereka mahu tetapi bukan di jalanan kerana ia menyukarkan pemandu teksi mencari rezeki... jika mereka tidak ada pengangkutan kita boleh guna teksi untuk bawa mereka ke stadium... kita pun boleh dapat sedikit... betul... pengalaman lalu telah mengajar pemandu teksi bahawa Dataran Merdeka bukan tempat yang sesuai untuk tujuan tersebut.. kami tidak bersetuju dengan penggunaan Dataran Merdeka kerana jika jalan disekat keadaan akan menjadi kelam-kabut".

Tambah nya "Kanister gas pemedih mata dan meriam air akan ditembak ke sana sini dan ia akan menjejaskan pendapatan harian mereka... 36,000 pemadu teksi dan limosin di Lembah Klang akan terjejas akibat perhimpunan tersebut... Seorang pemandu teksi bajet boleh mendapat antara RM60 dan RM70 sehari... dan berharap pihak berkuasa akan memastikan perhimpunan BERSIH tidak diadakan di jalanan" demikian selepas membuat laporan polis terhadap Penganjuran BERSIH 3.0  di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

Terlalu lemah alasan yang digunakan oleh Timbalan Presiden Pertubuhan Pemandu dan Pengusaha Teksi/Limosin dan Kereta Sewa Malaysia (Petekma), Mohd Syahrir Abdul Aziz ni... sepatutnya beliau buat laporan supaya pihak Polis membenarkan Perhimpunan BERSIH 3.0 tersebut dan suruh pihak Polis jangan ganggu selagi ianya tidak mengganggu gugat keselamatan Negara... jangan bagi pihak Polis tembak Kanister Gas Pemedih Mata dan Meriam Air... baru lah keadaan tidak huru hara.

Kalau setakat lu orang nak hantar pergi stadium dengan mengenakan tambang baik jangan cakap... sebab rakyat nak jimatkan belanja lah orang nak gunakan Dataran Merdeka... baik lu orang cakap Petekma akan Tanggung segala sewa Stadium dan pengangkutan peserta BERSIH 3.0... kan lagi selera Penganjur BERSIH 3.0 dengar... ini setakat nak hantar lepas tu kenakan tambang apa barang lah lu beb... lain kali bila ada acara kat Kuala Lumpur yang terpaksa jalaraya ditutup... lu orang jangan lupa buat laporan polis ok... seperti acara Berbaisikal dengan Pemuda Barisan Nasional atau perkara yang melibatkan Umno/Bn.


hemmmmm..... lu orang tanya sikit timbalan presiden petekma ni... dia ketua cawangan umno mana... atau pun mana menteri dia jadi penchacai... kena bagi tahu kat pemandu-pemandu teksi yang mengundi beliau sebagai timbalan petekma... lu orang silap banyak beb... sama silap nya dengan orang yang undi umno/bn selama 54 tahun, kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....