DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 24 April 2012

BILA YB IBRAHIM ALI AL-KATAKI YANG SIHAT OTAK MEMBERITAHU SIAPA YANG TAK SIHAT OTAK, KAH KAH KAH !

SUMBER- ORANGNIBLOGSPOT

Dengan menyatakan Penganjur Perhimpunan Bersih 3.0 bersifat "otak tidak berapa sihat" kerana berkeras untuk mengadakan acara tersebut di Dataran Merdeka walaupun ditawarkan lokasi lain selain Dataran Merdeka... bila perkataan "otak tidak berapa sihat" yang buat aku rasa nak tergelak pun ada... nak terkentut pun ada... ialah ibarat bila orang gila mengatakan orang lain gila... dan dimasa yang sama tak mengaku yang dia gila... tapi memang menjadi lumrah dunia mana ada orang gila mengaku gila... yang banyaknya orang gila menuduh pula orang lain gila... kah kah kah !.


AKSI PENUH BERGAYA YB IBRAHIM ALI AL-KATAKI

Beliau lain tak bukan ialah Presiden Perkasam antara Mentor bagi Gerembolan Katak-Katak Politik iaitu Yb Ibrahim Ali Al-Kataki yang mengeluarkan kenyataan tersebut semasa sidang akhbar perlancaran satu lagi Kelab Penyambung Nyawa Umno Malaysia yang baru bernama TIBAI (Tolak Individu Beranama Anwar Ibrahim)... bertempat di Kelab Sultan Sulaiman (KSS) Kuala Lumpur... yang turut disertai oleh Gerembolan lain Katak-Katak Politik sama ada hendak menonjolkan diri atau pun yang mula terasa akan terkubur dalam PRU13 akan datang.

MURSYIDUL AM TIBAI MUHAMMAD ZAHID TIBAI

Apa yang menarik nya didalam perlancaran tersebut ialah simbolik persembahan yang dilakukan oleh beliau... dengan merotan gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim yang digantung... yang jelas menggambarkan aksi keganasan bagi yang kurang cerdik... malahan aksi beliau lagi nampak ganas berbanding gambar Datuk Seri Hj Najib yang dikalungkan bunga namun itu pun dikatakan kurang cerdik... tapi ia tak menggambarkan keganasan malahan mereka yang melakukanya bukan seorang Yang Berhormat berstatus Datuk seperti Yb Ibrahim Al Al-Kataki... dan bukan juga ahli politik yang berkiblatkan Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Hj Najib.

AHLI MAJLIS MASYURAT TIBAI 99.9 % ADALAH AL-KATAKI

Di sini juga gambaran keganasan oleh sayap kepada Umno yang sekarang umpama Makanan Tambahan selepas Makanan Rutin Umno iaitu Penipuan, Penyelewengan, Rasuah, Maksiat, Salah Guna Kuasa, Fitnah dan akhirnya Mengaku Diri Baik...yang sebiji diwarisi dari bapa Umno iaitu Inggeris Penjajah yang kononnya  bukan menjajah tapi menaungi atau memberi perlindungan kepada yang memerlukan... walhal naungan hanya lesen untuk terus menjajah bagi mengaburi mata dan pemikiran rakyat supaya menghalalkan penjajahan tersebut tanpa bantahan.

OTAK ORANG YANG MENCADANGKAN SAMA DENGAN  BELIAU

Inilah yang cuba hendak diteruskan oleh Umno namun apabila sudah merasa rakyat akan menolak Umno... maka Umno terpaksa menggunakan Gerombolan Katak-Katak Politik kerana tiada pilihan lain... walaupun menyedari Gerombolan Katak-Katak Politik ini adakala nya amat menyusahkan... tapi ibarat kata pepatah Kalau Tiada Rotan Akar Pun Berguna... oleh itu Ibrahim Al Al-Kataki lah yang boleh diharapkan menjadi Penyelaras kepada segala Aktiviti-Aktiviti Gerombolan Katak-Katak Politik ini... maka beliau jugalah yang dijemput merasmikan Kelab Tibai hingga menenggelamkan Mursyidul Am Tibai sendiri Saudara Muhammad Zahid Tibai.

                                            LAYAN BEB... KAH KAH KAH !

Kepada Peresiden Perkasam ni kita ucapakan syabas kerana beliau telah mengesahkan yang beliau memang mempunyai Otak Yang Sihat dengan aksi bergaya beliau itu... diharap beliau dapat menunjukkan lagi aksi beliau tersebut didalam majlis-majlis yang lain pula demi menunjukkan kepada rakyat yang beliau betul-betul mempunyai OkYang Sihat... mungkin kerana itu juga nama beliau digunakan bagi satu Anugerah di salah satu Pusat Pengajian Tinggi iaitu Universit UiTM dengan nama Anugerah Kepimpinan Ibrahim Ali Al-kataki... siapa lah yang punya otak sampai sanggup menggunakan nama beliau sebagai Anugerah tersebut... kah kah kah !.


hemmmmm..... perkasam dah ada... jati dah ada... waris melaya dah ada... tibai dah ada... lepas ni apa pulak nama lain akan timbul... hanya kerana untuk menumbangkan seseorang yang yang ditakuti oleh umno bernama anwar ibrahim... yang jelas umno umpam nyawa yang dah nazak tapi dibantu oleh mesin penyambung nadi hanya kerana umno mempunyai wang untuk membiayai kos mesin tersebut... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....