DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 25 Februari 2012

APABILA PUAK YANG SUKA BERSUMPAH LAKNAT TAKUT DENGAN BAI'AH MACAM RAKYAT MESIR PURBA TAKUT PADA MAHA-FIRAUN... !

Dengan berbagai pandangan yang dikeluarkan oleh Ahli Umno baik yang beraliran Agama mahu pun yang beraliran sekular... namun yang jelas terbayang ialah ketakutan Ahli Umno dengan apa yang dipangil Bai'ah umpama rakyat Mesir Purba Takut Kepada Maha-Firaun... dan berbeza dengan apa yang selalu Ahli Umno permosikan iaitu Sumpah Laknat bagi menegakkan Benang Basah... kah kah kah kah!!!.

Kalau mengikut kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom... "Sumpah Bai'ah di kalangan calon-calon PAS adalah menjurus kepada kepentingan politik parti itu semata-mata sedangkan dalam Islam Bai'ah adalah janji untuk mematuhi amanah dan memikul tanggungjawab... dan Bai'ah memang ada dalam Islam... yang merupakan pertautan janji daripada kepimpinan untuk mematuhi amanah dan memikul tanggungjawab yang diberikan".

Tambah beliau lagi "Saya rasa Bai'ah ini atas dasar nak jadi calon... atas rasa kebimbangan lompat parti dan sebagainya... adakah kita mempunyai barisan Yang Berhormat yang tidak kita yakini dia punya perjuangan dan sebagainya... kenapa Bai'ah ini skop nak jadi calon sahaja kerana pada zaman Rasullah dan para sahabat kita lihat bai'ah diberi kepada kepimpinan tapi hari ini bai'ah kepada bakal-bakal calon. Ini satu tanda tanya kepada masyarakat umum dan masyarakat ramai".

Ini lah yang dinamakan Pemimpin Umno... dasar anak Kelahiran Inggeris Penjajah... tak tahu berlagak pandai atau pun pandai tapi buat-buat bodoh... dan kalau mengikut kata Bekas Pemimpin Negara yang Maha-Masalah Negara Tun Madey lagi la lawak dengan mengatakan Bai'ah PAS tak betul... mungkin yang betul apabila beliau hendak bersumpah laknat... kah kah kah kah !!!.

Dengan mengatakan Bai'ah PAS hanya untuk Pemimpin bagi nak jadi calon... sedangkan dalam Islam merupakan pertautan janji daripada kepimpinan untuk mematuhi amanah dan memikul tanggungjawab yang diberikan bukan untuk jadi calon... jelas menampakkan ketidak fahaman atau cuba memberi gambaran salah dari Menteri Lalu Ikut Jalan Belakang ini... sedangkan Calon itu adalah untuk dijadikan Pemimpin yang akan menjaga amanah dan memikul tanggungjawab yang diberikan.

Kenapa harus takut kepada Bai'ah... sedangkan kalau Bai'ah PAS tak betul kenapa harus takut... tapi terlalu berani dengan Sumpah Laknat selepas tuduhan yang dibuat tanpa bukti dan diragui oleh rakyat ramai... sedangkan ia bukan untuk menjaga amanah rakyat... tapi lebih kepada menjawap apa yang telah di fitnah tanpa bukti Sahih dan fitnah itu datang nya dari mereka-mereka yang Terlampau Boleh Dipertikaikan Keperibadianya.

Mungkin yang ditakuti oleh Pemimpin Umno akan ada suara-suara dari Penyokong Yang Mula Meragui Pemimpin Umno lantas menyuruh Pemimpin Umno juga Berbai'ah... ini bagi Pemimpin Umno itu sendiri tahu menjaga amanah rakyat setelah memenangi sesuatu kerusi... itu lah yang Paling Pemimpin Umno Takuti... umpama Rakyat Mesir Purba takut Dengan Maha-Firaun... kah kah kah kah !!!.


hemmmmm..... bila dengar perkataan bai'ah yang akan dibuat oleh pemimpin pas bagi menjaga dan bertanggubjawap kepada jawatan yang dimenangi... tak pasal-pasal la pulak lu orang umno meroyan kenapa beb... takut tak boleh beli calon pas ke... manalah tahu kalau kedudukkan selepas pru13 seakan sama dengan negeri perak... kah kah kah kah !!!... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

  1. Salam,
    alaa... perdulikanlah apa parti lawan nak kata. memang sikap mereka begitu.
    Sama juga dengan israil, semua orang kata dia jahat, tapi dia kata dia betul, yang jahatnya palastin.

    Kenapa dunia iktiraf israil sebagai betul, walaupun jelas dia salah... sebab dia ada kuasa dan pengaruh.

    Begitulah halnya....apa yang saya teropong

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....