DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 2 Julai 2015

Suruh Nik Amar Jual Kereta Beliau Untuk Bayar Saman Bagi Pihak KIAS... Kah Kah Kah



Apa ada benda RM200,000.00 bagi Ulama' yang Zuhud seperti Naib Presideng PAS merangkap Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Amar Nik Abdullah. Gua ingat kereta beliau aje jika Dijual sudah boleh untuk membayar Saman yang terpaksa dibayar oleh Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) atas Kerja Bodoh Nik Amar tu. Tak kan seorang Ulama' tak nak Bertanggungjawap kot diatas Kerja Bodoh Bin Tolol beliau tu... mustahil beb... kah kah kah !.

Sikap dan Perangai Pemimpin yang Ulama' dengan yang Bukan Ulama' mesti ada beza beb... tak kan beza nya hanya Cakap dengan Air Liur Basi aje... Pung Pang Pung Pang Jihad... Isle... Istiqamah tapi bab Tanggungjawap lebih kurang aje dengan Pemimpin UMNO. Jika Penjawat Awam seperti Anggota Keselamatan akan dikenakan Tindakan Displin jika Cuai Menjalankan Tugas kenapa pulak Pemimpin boleh terlepas dari Tindakan Disiplin beb... kah kah kah !.

Lebih-lebih lagi Pemimpin berstatus Ulama' Zuhud seperti Nik Amar sepatutnya lagi lah perlu Bertanggungjawap, tak gitu Nik Amar. Tak kan Pemimpin yang buat Kerja Bodoh maka Harta Rakyat Kelantan yang menjadi Mangsa Kerja Bodh Pemimpin, sudah lah Menambah jauh sekali... lepas tu nak Merugikan lagi. Tapi beb rasanya Ulama' PAS yang Zuhud seperti Nik Amar tu akan Bertanggungjawap dengan apa beliau lakukan... Ulama' tu beb... kah kah kah !.

Itu lah dikatakan jika Hati tu dah Busuk seperti Pemimpin UMNO maka Tindak Tanduk pun mestilah Menyerupai Pemimpin UMNO kalau pun tak lebih... bila sudah Jawatan dan Kedudukan ada dalam Gengaman maka Hilang Kewarasan Berfikir dan Bertindak. Gua rasa lah ini Manusia andai kata menjadi Kerajaan di Pulau Pinang pada waktu PAS dan DAP sedang Berkrisis maka entah berapa banyak lah Ahli DAP yang akan kena Pecat dari Kerajaan... kah kah kah !.

Sedangkan sesama Ahli PAS pun dia orang sanggup untuk Memecat... ini kan pulak bila sudah Ahli DAP... cerita bab Agama perggghhhh bagai tak ada Keburukan pada Diri dia orang' tu beb... bila bercakap orang lain Barua lah... Tolol lah... Anjing lah... Serigala lah... kemudian selitkan dengan Ayat Al-Quran dan Hadis yang bersesuaian dengan Tekak dan Selera dia orang, pada hal nya Perangai dan Perbuatan sebiji tak berbeza dengan Ulama' Su' (Ulama' Jahat)... kah kah kah !.

Sebab itu bila Husam Musa Digugurkan dari Jawatan Exco Kerajaan Negeri Kelantan gua sikit pun tak percaya yang Baginda Sultan dikatakan Menolak Husam Musa sebagai Exco, entah apa yang dia orang cakap kat Sultan entah lah. Ini jika melihat kepada Tindak Tanduk dan Kerja Kotor dia orang, pada gua dia orang ni memang JAHAT beb, kalau yang Jahat jenis tak tahu Hukum Hakam ok jugak lah... ini mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi beb... kah kah kah !.

Kalau dah Perangai lebih kurang Pemimpin UMNO sudah semesti nya lah Harta dia orang pun lebih kurang gak dengan Pemimpin UMNO... tak tahu lah pulak banyak mana... kalau dah boleh mempunyai Kenderaan berharga RM430 Ribu lu orang sendiri fikir lah beb. Cuba lu orang bayangkan jika da orang ni mendapat Kuasa Diperingkat Kerajaan Pusat, cuba gak bayangkan beb... jawapnya Rakyat jugak yang Mampos kena Tipu Hidup-Hidup... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... sayang pas sebuah parti yang mempunyai dasar yang betul tetapi dipimpin oleh ulama' yang gilakan keduniaan... umpama rumah yang majoriti nya telah didiami oleh orang gila yang tak nampak gila... hakkkk tuihhhh !.

2 ulasan:

  1. Sepatutnya Nik Amar ni kena surcaj kerana menyebabkan kerugian kepada kerajaan negeri Kelantan. Jika beliau seorang yg bertanggung-jawab dan takut kepada Allah, bayarlah dengan duit sendiri. Jangan asyik duit pembayar cukai juga yang kena kerana kebodohan membuat keputusan (memecat orang tanpa usul periksa).

    BalasPadam
  2. Cuba tuan-tuan bayangkan apabila ostad-ostad, tuan-tuan guru dan ulamak-ulamatk ni berkuasa dan menjadi menteri di peringkat Persekutuan bersama UMNO. Cuba bayangkan . Dendam kesumat mereka lagi teruk dari orang tak ngaji syariah. Kalau tak suka buang, tak suka je buang, menjawab je kena tendang. Jadi sebelum mereka mendapat kuasa lebih banyak jadikanlah PAS seperti parti asal mereka iaitu jadi parti orang kampung!!.Mereka tidak layak memerintah manusia dizaman moden ini. Bayangkan kalau mereka jadi pengawal duit tabung haji, wakaf dan zakat. Pengerusi dan pengarah mesti kontrol semua. Silap-silap benda kecik macam caterer jamuan buka puasa pun orang dia!!! Biasala dah jadi geng UMNO, perangai pun samala. Bak kata orang berkawan dengan peniaga minyak wangi kita pun dapat wangi sikit, berkawan dengan tukang besi, badan kita ada bau besi sikit, berkawan dengan setan maka dapatla perangai setan sikit.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....