DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 4 Julai 2015

Pengumuman Penting... Anugerah Persuruhjaya PAS Paling Cerdik Jatuh Kepada Tuang Guru Haji Razman Zakaria




Memang Bijak dan Cerdik Tuang Guru Presideng PAS yang mungkin tidak ada pada Tuang Presideng-Tuang Presideng PAS yang Terdahulu... Terkini dan Selamanya bila beliau Memilih Tuang Guru Haji Razman Zakaria menjadi Persuruhjaya PAS Negeri Perak, mungkin juga jika selain daripada Tuang Presideng PAS Tuang Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang tidak akan nampak apa Kebijakan dan Kecerdikan yang ada pada Kepala Otak Tuang Guru Haji Razman Zakaria... kah kah kah !.

Sebab diatas Kebijakan dan Kecerdikan Tuang Guru Haji Razman Zakaria lah maka kata-kata "Masyarakat Penoreh Getah Tidak Pernah Merungut Soal Hidup"... kerana apa kerana mungkin Penoreh Getah adalah Pekerjaan yang Paling Senang dan Mudah didalam Dunia iaitu selepas Subuh pergi Menoreh dan Jam 9 pagi sudah boleh balik ke rumah. Sedangkan Pekerjaan disektor lain nya selepas Subuh pergi Bekerja dan Sebelah Petang baru boleh pulang ke rumah... kah kah kah !.

Nak tumpang tanya dengan Tuang Presideng PAS... mana yerkk Tuang Presideng jumpa dengan Tuang Guru Haji Razman Zakaria tu ya Tuang Presideng, apa Ilmu yang Tuang Presideng gunakan sampai Tuang Presideng boleh Mengenali dan Mengetahui akan Kebijakan dan Kecerdikan yang ada pada Tuang Guru Haji Razman Zakaria tu Tuang Presideng. Tolong lah Tuang Presideng ajarkan ambo akan Ilmu tersebut supaya Bijak dan Cerdik seperti Tuang Presideng... kah kah kah !.

Betul lah seperti Pepatah Orang Dolu-Dolu bahawa "Hanya Jauhari Yang Mengenal Manikam" dan tidak Sia-Sia segala Sokongan yang diberikan oleh Penyokong-Penyokong Tuang Presideng kepada Tuang Presideng selama ini tanpa Berbelah Bagi. Buat Penyokong Tuang Presideng dengan ini Terbukti lah yang Pilihan mung selama ini Tepat dan Tanpa Was-Was, oleh itu ambo pun hendak memberi Anugerah kepada mung  iaitu Anugerah Penyokong Paling Cerdik... kah kah kah !.

Oiiii Tuang Guru Razman Zakaria... Fakta Auta mana yang mung gunakan berkaitan Warga Penoreh Getah tu Tuang Guru, apakah Fakta Auta tersebut mung Pungut dan Kutip dari Pemimpin UMNO yang ber DNA Ahmad Maslan 3.85 campur GST 6% ke Tuang Guru. Bukan apa Tuang Guru kerana selalu nya yang mengatakan Penoreh Getah... Pengait Buah Kelapa Sawit... Pengait Kelapa... Pengopek Kelapa sebagai Tidak Merungut adalah Pemimpin-Pemimpin UMNO... kah kah kah !.

Adoiii haiii beb... jika sebelum menjadi Pemimpin dalam Kerajaan Sikap dan Perangai lebih kurang  aje dengan Pemimpin UMNO yang menjadi Kerajaan, cuba mung bayangkan jika Pemimpin seperti Tuang Guru ini sudah menjadi Pemimpin didalam Kerajaan. Apa lah yang boleh diharapkan oleh Rakyat yang Menjawat Jawatan sebagai Penoreh Getah... Pengait Kelapa Sawit... Pengait Kelapa... Pengopek Kelapa serta Jawatan-Jawatan yang sewaktu dengan nya... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... ambo tengah tunggu bila agaknya tuang guru razman tu nak menyaman blogger al-husseyn yang dikatakan mengfitnah beliau... kah kah kah !.

11 ulasan:

  1. Inilah Pak Pandir Lenggong...tidak pernah tahu menyelami denyut nadi rakyat di sekelilingnya... cubalah tinggal sehari dua dengan keluarga penoreh getah atau sering bergaul dengan mereka ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah beri peluang pada Parti Harapan palsu yang korang harap2kan tu...Rakyat Perak tetap macam tu gak...apa insentif untuk penoreh getah pada masa tu? tarak! bonus untuk kakitangan kerajaan negeri boleh pulak beri sebulan gaji? sebab tu penoreh getah Perak tolak harapan palsu yg digula-gulakan. Last2 DAP yang dapat laba...rakyat hanya diperlukan semasa undi ja. tempoh pajakan 999 tahun apa citer? sapa untung? penoreh getah ka?

      Padam
    2. Macam mana dia nak rasa susah senang hidup penoreh getah? Pi tengok rumah bungalow dia di Banting, jalan manggis kalau tak silap, punya lah bosau rumah tu. Pasai tu dia tak tau macam mana rasanya hidup penoreh getah. Dia orang senang, bekas pegawai kastam, dapat penceng, banyak duit so apa nak di harap dgn tuang presideng nie?

      Padam
  2. Persuruhjaya BerukSarkas Semalaysia. Macam ni pun menang, sapa yg pangkah dia ni? Betoi2 macam Ahmad Maslan n Hassan Malek..merapu...merapu...doa makan dia baca waktu baca doa qunut kot?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Layakkah anda menggunakan Hamba Allah dengan mengelarkan orang seperti itu?

      Padam
  3. errr aku lupa, dari Profesional nak jadi ULARMAK...sebabtu dia bingong sikit!

    BalasPadam
  4. Sebab tuang guru ularmak kastam ni fikir penoreh getah minum susu getah dan goreng sekrap getah ,jadi penoreh tak perlu merungut sebab susu getah lebih enak berbanding susu segar dan gorengan skrap getah lebih sedao daripa karipap hj hadi.suatu hari nanti kita hidangkan makanan ini kepada tuang hularmak kastam ni dan tunag guru opresideng bila datang kat Perak nanti,kui,kui, kui.

    BalasPadam
  5. oleh kerana penoreh tidak merungut soal hidup la maka umnu blh hidup

    jika mereka org profesional, sudah tentu mereka bangun berjuang

    dn umnu+PAS UG pun ambik kesempatan atas kedaifan mereka

    kalau penoreh tk merungut soal hidup maka boleh lah tuan guru razman tidor goyang telur, takde apa nk diperjuangkan lagi. semua tk merungut

    jgn perbodohkan org2 daif sebb perangai ini dianggap bermain2 dgn agama.

    rungutan mereka kat mana nk disalurkan? atau tuan guru yg pekak tak nk ambik tau

    so tidooorrr lah wahai tuan guru pilihan presideng... kerja dh beres, saki baki harta rakyat biar pemimpin umnu yg settle kan

    naaaahhh flying kick sekali

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa tak rungut kerana ada yg beri perhatian. hang tau ka apa yg depa dapat? hang anak penoreh getah ka macam aku?

      Padam
  6. Ini sorang lagi panggil saja Encik Razman.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....