DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 28 Jun 2015

Kecerdikan Berpolitik Sebegini Yang Tiada Pada Ulama' dan Lebai Mercun PAS




Kalau tidak pun Secerdik dan Sebijak Pemimpin PAS seperti YB Mahfuz Omar yang termasuk didalam Kumpulan JEBON, MUNAFIK HARIKI, ISLAM LIBERAL serta KUDA TUNGGANGAN DAP dalam Berpolitik... Berbahas serta Berucap tidak juga menjadi Masalah sangat beb, namun sudah lah BODOH BAHLUL dan TOLOL Berpolitik kemudian BERLAGAK dan SOMBONG HENDAK MAMPOS. Seolah-olah kerana digelar sebagai Ulama' Pewaris Nabi maka sudah menghampiri Sikap dan Perangai seperti Nabi. Pada hal nya Hati dan Perasaan masih lagi Terlalu Sayang dengan Keduniaan hingga terlalu takut hilang Pangkat dan Jawatan walaupun Mulut meyebut Jihad.

Sebenarnya Golongan Bodoh Berpolitik tetapi Sombong Berlagak Nak Mampos, yang Menang didalam Pemilihan PAS baru-baru ini bukan lah di atas dasar Ketokohan dan Kepimpinan untuk menjadi Pemimpin tetapi lebih kepada menggunakan Kaedah dan Cara-Cara sebagaimana Pemimpin UMNO memenangi Jawatan dalam Pemilihan UMNO. Antara cara-cara yang digunakan ialah jika boleh Fitnah maka Fitnah... jika boleh Pijak maka Pijak... jika boleh Jilat maka Jilat... soal Halal Wal Toyibah atau pun Haram Wal Jadah itu nanti ada Nas-Nas dan Hadis-Hadis yang boleh diguna pakai untuk Membersihkan segala Perbuatan Kotor tersebut.

Habis banyak Golongan yang Mengaku dan Mendakwa sebagai Ulama' Pewaris Nabi katakan adalah Kerajaan Umno/Bn sebuah Kerajaan yang Zalim bla bla bla bla... itu pun jika mahu mengatakan yang Kerajaan UMNO/BN adalah Zalim, jika ada yang sudah Termakan Budi dengan Pemimpin Umno maka untuk mengatakan yang Kerajaan UMNO/BN Zalim mungkin tidak lagi Sanggup walaupun Sejarah Menceritakan ada sesetengah Pemimpin PAS sebelum itu jika keluar sahaja dari mulut beliau tak lain hanya lah Taghud... Nambrud... Firaun... Munafik... Kafir dan Amanat Hadi tetapi pengakhiran nya adalah berbunyi UMNO Tidak Seburuk Firaun.

Sehinggakan Pemimpin tersebut yang dikatakan oleh Penyokong beliau sebagai Ulama' Tersohor Dunia boleh lagi dan sanggup berkata dalam hal Pemimpin yang Terkenal Diseluruh Dunia sebagai Perdana Menteri Paling Tidak Jujur, supaya Tidak Meletakan Jawatan atas alasan untuk diberi peluang bagi Memperbetulkan Kesilapan yang dilakukan. Hanya itu lah sahaja Pandang Cetik yang mampu diberikan oleh yang Mengaku sebagai Ulama' Pewaris Nabi, jelas Hakikatnya Gelaran Ulama' diberi hanya berdasarkan Hafalan kepada Ayat Al-Quran dan Hadis tetapi bukan nya kepada Penghayatan terhadap Isi Kadungan Ayat Al-Quran dan Hadis.

Sebab itu Pemimpin tersebut boleh Menggelarkan Ahli PAS sebagai BARUA BROKER dan TOLOL serta menyuruh Ahli supaya Keluar dari PAS walaupun kemudian nya membuat U-Turn dengan kata-kata Ahli PAS Akan Tenggelam Jika Tidak Bersama PAS, tetapi tidak sanggup untuk mengatakan supaya Perdana Menteri Paling Jujur Dalam Dunia Meletakan Jawatan. Itu lah dia Sikap Pemimpin yang dikatakan sebagai Ulama' Tersohor Dunia walaupun Hakikat hanya Tersohor disekitar 30 Kilometer persegi Kawasan Rusila, sebab itu beliau hanya selalu Menang di Dewan Undangan Negeri Rhu Redang tetapi tidak di Parlimen Marang yang selalu beliau Kecundang.

Amat berbeza dengan Pemikiran dan Cara Berpolitik Pemimpin yang Digelar sebagai JEBON, MUNAFIK HARIKI, ISLAM LIBERAL serta KUDA TUNGGANGAN DAP... dimana cara Brpolitik Golongan ini adalah jika Melihat UMNO/BN Seperti Hendak Mampos maka segala Punca Saluran Pernafasan akan Disekat seberapa yang boleh dan sehabis daya. Tidak seperti Golongan yang Bodoh tetapi Sombong Berlagak Nak Mampos Berpolitik yang bila melihat sahaja UMNO/BN Hendak Mampos maka Secepat dan sedaya yang boleh akan memberi Pernafasan serta Pertolongan Cemas supaya UMNO/BN jangan Mampos dan Terus Hidup... Pelik Bin Pelik Bin Pelik beb.

Lebih membuat ianya Pelik Bin Pelik Bin Pelik ialah bila ada Ahli PAS yang Menyokong Bersungguh-sungguh Pemimpin tersebut seperti mana Ahli dan Penyokong UMNO Menyokong Bersungguh-sungguh Pemimpin Umno. Memberi Sokongan konon nya atas dasar Wala', walaupun jelas dan terang Pemimpin tersebut mengeluarkan Kenyataan yang Berbelit-Belit seperti mana Belitan yang ada di Kepala Pemimpin tersebut, namun walau bagaimana Belitan serta Pusingan yang dilakukan oleh Pemimpin tersebut ianya tetap lagi Dipercayai oleh Ahli PAS. Lebih lagi bila Pemimpin tersebut membacakan Ayat Al-Quran dan Hadis Nabi SAW.


hemmmmm..... atas sebab muka tak tahu malu tampal kulit babi 14 inci maka mahfuz omar dan salahuddin yang termasuk dalam kumpulan jebon terpaksa juga dilantik menjadi pengerusi lajnah pas pusat kerana ajk yang dipilih hanya boleh bercakap dengan air basi semata-mata... hakkkkk tuihhhhhn !!!.

4 ulasan:

  1. Percayalah

    G18 ketika berada dlm ex pas telah berjaya masuk 180 000 ahli dan penyokong...
    Sumbangan tak dihargai

    Esok Mat Sabu buat roadshow ala ala bersih insyaalah 1.8 juta ahli baru pasma-pip

    Pas terkubur dgn sendirinya dgn lebai labu jibah hanyut ke sungai terengganung

    BalasPadam
  2. Sembang kasi bimbang

    BalasPadam
  3. Hidup BARUA! Hidup JEBON! Anda digelar baruan dan jebon oleh biawak sebelah rumah namun andalah HARIMAU DAN SINGA KAMI. Syabas PASMA dan G18.

    BalasPadam

  4. Ddlm Quran..

    ALLAH tlh pon berfirman..

    Selain drp Jin & Manusia..
    ..."bhwsanya tlh berTASBIH smua makhluk2 dilangit & bumi kpd ALLAH.."

    >>bukti bhw smua makhluk2 trmasuk ANJING-srigala-BABI punya fitrah-LURUS

    >>makhluk2 ANJING-srigala-BABI skalipon,mmiliki akidah, AKIDAH-suci-LURUS

    >>Rujuk surah Al-Kahfi bgmn anjing mnjd shbt-SETIA mukmin yg SEJATI

    >>Fitrah & AKIIDAH makhluk2 itu tak pernah SONSANG-sesat-&-MURTAD



    AKIDAH

    AKIDAH-LURUS anjing-BABI-srigala..tidak sskali onar-bengkok-mmFITNAH

    AKIDAH-fitrah-LURUS mrk hanya bertasbih kpd ALLAH..



    TETAPI


    Sebaliknya..
    Sapekah yg TERANG2 mlanggar-ONAR-bengkok-PUTAR-khianat-FITNAH ddlm ummah?


    SUMBER

    SUMBER AKIDAH

    Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..
    --1) Quran
    --2) Hadis
    --3) Itjmak
    --4) Qias


    1) Quran

    Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana lebih drp 6000 ayat itu dan Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting lg maha7Penting itu yg ada mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? kpd ssama manusia???!


    2) Hadis

    Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!


    3) Itjmak

    Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!


    4) Qias

    Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!


    INGAT!

    INGAT wajib INGAT!!

    4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

    ....akidah-SONGSANG
    ....akidah-SESAT
    ....akidah-MURTAD

    AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT...dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT tipu-samar-KLIRU kpd ummat!!!



    Didlm Quran..

    ALLAH tlh berfirman..

    "..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mbunuh"

    LAYAK?

    LAYAKkah??..
    ...pmbawa AKIDAH-songsang-sesat-MURTAD-khianat-FITNAH brcakap tentang hudud ALLAH???

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....