DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 28 Jun 2015

Jika Penentang Hudud Dikatakan Anjing... Apa Yang Hendak Dipanggil Kepada Ulama' Su' Kaki Fitnah dan Penipu




Mungkin Tuang Presideng PAS Tuang Guru Hajai Hadi punya Pandangan beliau dengan mengatakan orang Mempertikaikan cara beliau membawa Rang Undang-Undang (RUU) Mahkamah Syariah sebagai Penentang Hukum Hudud... tak apa beb itu pandang beliau jadi biarkan pandangan tersebut bersama beliau. Kerana jika sudah Pandangan beliau terhadap orang yang mempertikai Cara dan Kaedah beliau membawa RUU lebih kepada Penentang Hudud... ok lah kita hormat Pandangan yang Mengaitkan Penentang Hukum Allah SWT sebagai Anjing dan Serigala.

Cuma nak bertanya kepada Tuang Presideng PAS merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia , bagaimana ya jika ada yang beranggapan bahawa Tuang Presideng adalah seorang Ulama' yang Kaki Fitnah dan Penipu... berdasarkan kepada Tuduhan Tanpa Bukti Tuang Presideng yang mengatakan bahawa Calon PKR dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) adalah Pengedar Dadah jenis Pil Kuda. Juga bagaimana jika ada yang beranggapan bahawa Tuang Presideng adalah Kaki Penipu bila mempercayai UMNO konon nya akan Menyokong RUU berkaitan Hudud.

Jika Tuduhan Tuan Presideng berdasarkan kepada Pandangan dan Penilaian Tuang Presideng terhadap orang yang mempertikaikan Cara Tuang Presideng membawa RUU tersebut ke Parlimen sebagai Penentang Hudud serta menyamakan ianya seperti Anjing dan Serigala menyalak Bukit, bagaimana pula Anggapan dan Penilaian dimata orang lain bahawa Tuang Presideng sebenarnya  adalah seorang Ulama' Su (Ulama' Jahat) yang ada dikatakan oleh Nabi Muhammad SAW didalam Hadis Baginda berdasarkan Tindak Tanduk  serta Percakapan Tuang Presideng yang Berbelit.

Tak kan hanya Tuang Presideng sahaja yang boleh membuat Pandangan dan Penilaian terhadap orang lain, manakala orang lain pula Diharamkan untuk membuat Pandangan dan Penilaian terhadap Tuang Presideng atas sebab Tuang Presideng adalah seorang Ulama' merangkap Naib Ketua Ulama' Sedunia. Wahhhh banyak Cantik Muka Tuang Presideng ya... Tuang Presideng buat dibolehkan dan Halal Wal Toyibah manakala orang lain tidak boleh membuat Pandangan dan Penilaian terhadap Tuang Presideng maka jadi Haram Wal Jadah... wahhhh hebattttt tu.

Sudah-sudah lah Tuang Presideng.... cukup-cukup lah Menipu dan Memperbodohkan Ahli PAS... mungkin Tuang Presideng berjaya Menipu dan Memperbodohkan sebahagian Ahli PAS namun tidak mungkin Tuang Presideng mampu dan boleh Menipu dan Memperbodohkan Seluruh Ahli PAS yang ada. Kerana Ahli PAS sebahagian besar adalah terdiri dari yang Cerdik Pandai dan bukan nya seperti Ahli UMNO yang dikatakan telah berpuluh tahun Cerdik Pandai Tak Masuk UMNO. Jangan nantikan Tuang Presideng dikenang sebagai Ulama' SU'.

Biarkan lah Anak Bapak dan Anak Hantu Tuang Presideng membina Tapak Politik dia orang dengan sendiri, jangan kerana mereka Taung Presideng menjadi lebih TERUK lagi Perangai dari Pemimpin UMNO. Belajar lah Tuang Presideng mempunyai Muka dan Perasaan Malu kerana Malu juga jika tak silap gua adalah sebahagian dari IMAN. Politik hari ini adalah Politik Maklumat Dihujung Jari... yang mana segala Perbuatan dan Percakapan Ahli Politik boleh Diulang Tayang, hentikan lah membuat Ulasan yang Berbelit-belit macam Belitan Serban Tuang Presideng kat Kepala tu.

Ok ya Tuang Presideng... rasa nya gua pun dah Penat lah Melayan Kerenah Tuang Presideng yang Tak Sedar Diri ni... apa-apa pun gua Ucapkan Selamat Berpuasa untuk hari ini dan Selamat Berbuka Puasa bila sampai waktu Berbuka nanti, tumpang tanya sikit hari ni Berbuka kat mana Tuang Presideng. Jika ada Kelapangan pergi lah lawat Mangsa-Mangsa Banjir yang masih lagi Duduk dalam Kemah di Negeri Kelantan tu... jangan nanti dikatakan orang cakap Pung Pang Pung Pang berkaitan Islam tetapi Umat Islam masih lagi Merempat seperti Pelarian dalam Kemah.

Assalammualaikum Tuang Presideng !.


hemmmmm..... tuang presideng ni memang lah jenis bodoh berpolitik... berlagak nak mampos... dan sombong tolol... kah kah kah !.

22 ulasan:

  1. Ularrrmak sesat

    Tarekat ayoh hadi Ping Marang

    Kutuk bukan islam kapir harbi sedangkan takde sekor pun hadi Ping bwk masuk jadi islam

    Kalau mcm ni lah cara hadi Ping maka bertambah ramailah org kapir di Malaysia dan umat nabi s..a.w tidak akan bertambah melalui jaran sesat hadi Ping

    Boh la wei... Sokong ayoh ayoh Ping Marang... Tubuhkan parti islam progressive secepaf mungkin!!!! Mana borang????

    BalasPadam
  2. Anjing....hehehe padan muka

    BalasPadam
  3. Orang munafik memang suka DAP sebab melawan hukum hudud

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang-orang Munafik, sifatnya bila bercakap, ia berbohong, di Muktamar kata putuskan pas dgn DAP sebab DAP kafir Harbi,lawan hudud, bila orng kafir tu kata, lu tak suka gua, lu pigi la!!!hahahhah..hahhahahh...si MUNAFIK muka tebal tak MALU ni kata...ikkhh..ikhhh..Majlis Syura tk putuskan Lagi!!!Bila Bab..Syuru..Miss Habisss..HUDUD kemana---apa pun Kemana!!!!!peghidaahhhh PASSS, Parti yg mempunyai ketua dan ahli2 yg tak ada rasa malu langsung, Tenguk orng kafir DAP,mereka semua cepat2 letak jawatan di kelantan, menunjukkan moral yg tinggi.Tapi orng2 islamm Konon, ala PAS, Tak tahu maluuuuuuuuuuuuu..bila bab syuruuuuuuuuuu....bab hudud ka..bab negara islam...semua..HAMPEHHHHH

      Padam
  4. Orang munafik memang banyak soal bila nak buat hukum ISLAM

    BalasPadam
    Balasan
    1. vxpace uixqta

      ko memang lah anak haram walaon haramjadah keturunan hadi ularrrr makkkkk hadi kaki fitnah pil kuda

      Padam
    2. Orang yg kata orng lain Munafik:Dia lagi Munafik, takkan tak boleh soal Ketua ko nak buat islam???, Sape tak nak islam, tapi ketua ko tu bengap tahap gaban,Dah kena tipu berkali-kali orang kata jangan,jangaN,jangaaaaaaaaaaaan, disitu ada ANACONDA BESAR , sekarang apa jadi RUU 355, Habuk pun Tarakk, ITU pun bukan hudud yg diwar-warkan...Cuba hang pikiaklah sikit, walaupun aku tahu hang geng totok PAS, tuan guru hang tahu di hari itu ada persidangan parlimen nak bentang ruu 355!!! cuba hang tanya hj. jadi mana dia pi!!!!hang berani tanya tak dia makan gaji buta???kesihan rakyat2 dekat marang yg kais pagi makan pagi kais petang mkn petang.,rupanya wakil MPnya kat jepun.

      Padam
    3. ciri2 munafiq:

      1. bila berkata dia bohong. hadi kata nak laksana hudud. tp yg dibentang diparlimen ialah pindaan akta 355 yg tak ada hudud Allah pun!

      2. bila berjanji dia mungkir - hadi janji nak bentang ruu dlm mesyuarat pakatan rakyat. tapi dia mungkin dan terus mohon bentang di parlimen.

      3. bila dipercayai dia khianat - hadi dlm diam hantar senarai nama ahli pas sbg calon mb. senyap2 gelap dia jumpa kahlid. dlm gelap dia cuba rasuah azmin dgn jawatan mb. letak calon pas di kerusi2 pkr.

      4. bila bermusuh dia kejam - hadi labelkan orang yg tak bersetuju dgn dia sbg barua, broker, tolol, anjing dan serigala. kalau nak jadi imam, buat masjid sendiri. halau ahli.

      last2 dia juga yg suruh adun pas di Selangor jadi barua... ha ha ha ha haa haaaa....

      Padam
  5. hadi telah jatuh munafiq dan penipu besar.

    cuba cite dimana hudud Allah dlm akta 355 yg kamu nak pinda?

    mana hudud sms kamu perintah tganu?

    BalasPadam
  6. ahli pas ditipu hj hadi,,,,,,,,kenapa hj hadi menipu???? kerana hj hadi berguru dan ditipu oleh din ayam kah... kah...kah....

    BalasPadam
  7. Betul ka melawan hukum hudud? Ada ka mereka2 ini melawan hukum hudud? Cakap tu wahai ularrrrmak biarlah berlapik. Nak koner pun berpada2 lah. Org tak suka cara mu tu...yg ego...dan yg suka ikut kepala lutut dan siku. Tak ikut kehendak semasa. Mu umpamakan org anjing...mu tu apa??? Mu kata org yg sokong pakatan barua..tapi mu tu yg senyap2 buat perjanjian dgn umno tu apa??? BAPAK BARUA la.

    Mmg siul ularrr ularrrrmak yg ada...mengibaratkan seseorang tu mcm binatang.

    BalasPadam
  8. Di mata org luar serta 20% org dalam mmg segalanya tak betul buat TGHH.. tp bg kami 80% sehingga saat ini kami x nmpak lagi di mana silapnya segala tindakan serta perkataan2 TGHH.. Kalau kami jd mcm pihak yg satu lagi lebih baik buat jej parti baru dan lps tu bersekongkol dgn dap.. pastu puji lah memanjang pemimpin sendiri dan DAP.. KIPiDaP..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wang Rosling....
      lu kalau tanya dengan pengikut Ayah Ping pun dia akan cakap yang dia orang tak nampak dimana silap nya Ayah Ping tu... kah kah kah

      Begitu juga lah jika lu tanya dengan Ahli Umno juga dia orang akan cakap tak nampak dimana silap nya Ummo...ala hai Wang Rosling

      Padam
    2. Org yg fitnah org lain tokey pil kuda ialah ularmak anjing

      Padam
    3. mana kau tau 20% oarang yang tak sokong hj hadi?kau cari kat mana? Kesia mansuia yang bernama Wan Rosli ni,otaknya langsung tak berkembang,matanya kelabu,telingaya tuli,otaknya kurang siuman,sebab itu dia langsung tak tahu apa yang telah Hj hadi keluarkan perkataan yang busuk,atau pun wan rosli ni jenis yang menciun kentut hj hadi yang dibawa dalam plaetik jadi otaknya sentiasa biul je.Kesian kat dia.

      Padam
  9. Dap tak pernah panggil jebon munafik baruah tolol anjing... tapi ... ayoh hadi ping mung ..mcm hayawan bila bercakap

    kami salute budaya dan disiplin dap bbanding pas pis pus ajaran sesat

    BalasPadam
  10. Semasa PRU13 yang lalu, siapa yang mengkhianati siapa? Adakah DAP mengkhianati PAS? Adakah PKR mengkhianati PAS? Sebaliknya PAS yang mengkhianati PR/PKR dengan meletakkan calon PAS di kawasan yang PKR bertanding.
    Ini pun sudah cukup untuk menunjukkan PAS bersifat munafik. Bila dah bersetuju kawasan itu diberi kepada PKR, tak perlu soallah siapa yang PKR nak hantar? Lagipun PKR bukan PAS.
    Wan Rosli, sempena bukan Ramadhan ni, berpuasalah dengan bersungguh-sungguh dan berdoalah bersungguh-sungguh agar Allah swt membuka hati dan minda mu agar dapat berfikir dengan waras.
    Untuk makluman Rosli, saya adalah Cina Muslim dan saya sudah mengikuti ceramah TGHH di Masjid Rusila dari tahun 1981 lagi (semasa saya belajar di sana). Sebagai salah seorang pengikut beliau, saya rasa TGHH harus kembali mengajar di Masjid Rusila dengan meletakkan jawatan sebagai Presiden PAS. Beliau boleh menjadi penasihat atau Mursyidul Am PAS. "Fitnah" yang tertimbul daripada kata-kata beliau dan tindak tanduk menantu dalam GLC Kerajaan Selangor sudah cukup menjejaskan kredibilit beliau sebagai Ulama Dunia. Demi menjaga nama baik beliau, beliau berundur. Saya bercakap sebagai salah seorang anak murid beliau. Saya sayang beliau dan sebab itulah saya menasihati beliau agar melepaskan sahaja jawatan Presiden PAS sebelum ....

    BalasPadam
  11. anjing bukan semestinya hina,zaman nabi anjing jadi binatang yg digunakan untuk memburu,anjing juga bersama2 pemuda yg tertido di dlm gua yg terkenal dgn ashabul kahfi,seorang perempuan pelacur di beri syurga semata2 krn memberi minum seekor anjing yg kehausan dgn kasutnya,klu anjing tu begitu hina takkan perempuan tu di beri syurga,pada tiada sesuatu pun yg hina walau pun seekor anjing atau babi krn semuanya adalah makhlok ciptaan ALLAH SWT,apa kah adil semata2 di cipta untuk di pandang hina........apa kah ulamak2 jahat yg kaki fitnah dan kaki tipu tu lebih mulia dari seekor anjing

    BalasPadam

  12. Salam bro,

    Ddlm Quran..

    ALLAH tlh pon berfirman..

    Selain drp Jin & Manusia..
    ..."bhwsanya tlh berTASBIH smua makhluk2 dilangit & bumi kpd ALLAH.."

    >>bukti bhw smua makhluk2 trmasuk ANJING-srigala-BABI punya fitrah-LURUS

    >>makhluk2 ANJING-srigala-BABI skalipon,mmiliki akidah, AKIDAH-suci-LURUS

    >>Rujuk surah Al-Kahfi bgmn anjing mnjd shbt-SETIA mukmin yg SEJATI

    >>Fitrah & AKIIDAH makhluk2 itu tak pernah SONSANG-sesat-&-MURTAD



    AKIDAH

    AKIDAH-LURUS anjing-BABI-srigala..tidak sskali onar-bengkok-mmFITNAH

    AKIDAH-fitrah-LURUS mrk hanya bertasbih kpd ALLAH..




    TETAPI


    Sebaliknya..
    Sapekah yg TERANG2 mlanggar-ONAR-bengkok-PUTAR-khianat-FITNAH dikalangan ummah?


    SUMBER

    SUMBER AKIDAH

    Sumber kpd AKIDAH dasar @ perlembagaan ISLAM dan PAS itu..
    --1) Quran
    --2) Hadis
    --3) Itjmak
    --4) Qias


    1) Quran

    Ddlm surah sbnyk 114 surah itu & ayat yg mana lebih drp 6000 ayat itu dan Quran sbg sumber "AKIDAH" terpenting lg maha7Penting itu yg ada mnnyuruh serta mmbolehkan kita-manusia mmbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? kpd ssama manusia???!


    2) Hadis

    Hadis yg mana...samada hadis SOHEH....hadis DHOIF @ hadis PALSU skali pon yg ada mnyuruh & mmbolehkan brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH???? sesama umat manusia hatta kpd musuh skali pon????!!


    3) Itjmak

    Itjmak ulamak serta "IJTIHAD" ulamak tolol yg mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? dikalangan sesama manusia TAK kiralah samaada dia tu musuh ddlm SELIMUT ker @pon musuh cakar-siku-LUTOT??????!


    4) Qias

    Qias dtg dr mana...Qias shbt & ulamak mana.....Ijtihad Qias drp shbt & ulamak bahalol-TOLOL mana yg boleh brbuat FITNAH? FITNAH?? FITNAH??? trhadap musuh skalipon musuh itu Yahudi musyrik Kafir harbi @ munafiq haraki skalipon dikalangan umat manusia????????!


    INGAT!

    INGAT wajib INGAT!!

    4 drp sumber dasar/perlembagaan diatas QURAN HADIS ITJMAK & QIAS itu adalah sumber tunjang kpd AKIDAH...jd apb terkeluar dan berlawanan dgn sumber yg 4 diatas itu tentulah AKIDAH sseorg itu akan mhjd..

    ....akidah-SONGSANG
    ....akidah-SESAT
    ....akidah-MURTAD

    AKIDAH2 yg-SONGSANG...akidah-SESAT...dan akidah-ygMURTAD pasti skali akan mmbawa sberat2 sebangsat2 & sbejat7MUSIBAT tipu-samar-KLIRU kpd ummat!!!



    Didlm Quran..

    ALLAH tlh berfirman..

    "..sesunguh7nya kbejatan FITNAH itu lebih lebih dahsyat-AKBAR drp mbunuh"

    Jadi..

    LAYAK?

    LAYAKkah??..
    ...pmbawa AKIDAH-songsang-sesat-MURTAD-khianat-FITNAH brcakap tentang hudud ALLAH???

    BalasPadam
  13. hemmmmm..... tuang presideng ni memang lah jenis bodoh berpolitik... berlagak nak mampos... dan sombong tolol... kah kah kah !.

    Gua suka lu punya ayat yang last ni bro...

    Kah kah kah...

    BalasPadam
  14. lari dari tajuk ni! aku nak tau betoi ka dak yb pokok sena tak akan sertai G18? pasai aku duk ikut banyak blog mesra pakatan,mamat ni tak pernah pun hantam geng UG/GU/PROULA MAMA.ka dia takut nanti digelaq anjing serigala.periuk nasi kena jaga beb.begitulah juga mr clean tuan haji salahuddin dia pun dah macam dikunci mulut dia. itu hak depa.kena mesra UG/GU/PROULA MAMA nanti dicop tak wala' biaq kalah janji wala'.

    BalasPadam
  15. ramai yg kecewa dgn pas,pasal kalau pas bersatu,tak boleh nak menunggang pas lagi....kesian anjing,maksudnya dap lah,kut ada melayu perasan anjing tak taulah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....