DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 27 Jun 2015

Beb... Lu Orang Kenal Tak Dengan Al-Hafiz Ni Beb...






Mamat ni dikatakan bernama Tuan Guru Ibrahim Mohd Hasan Al-Hafiz yang juga Presiden Persatuan Belia Islam National (PEMBINA Adik Beradik kepada PERUNTUH), gua tulis didepan nama nya Tuan Guru kerana beliau adalah gelaran Al-Hafiz dihujung nama beliau. Rasa nya tak salahkan gua tulis Tuan Guru didepan nama beliau, salah ke beb jika gua tulis perkataan Tuan Guru didepan nama Mamat seorang ni... kah kah kah !.

Bila dikatakan Bodoh nanti pandai pulak Marah dan Menafikan... maka keluar dari Mulut Longkang yang mengatakan Tak Hormat kepada Bijak Pandai dalam Agama Islam lah dan bla bla bla bla, tapi Kenyataan yang dikeluarkan dari mulut Tak Kurang malahan Berlebih Bodohnya, dah nama nya pun DAP mestilah nak tunjukan yang DAP bukan nya Anti Islam... tak kan nak tunjukan pulak DAP tu sebagai Anti kepada Islam pulak... kah kah kah !.

Bercakap tak ada langsung menggambarkan sebagai Seorang yang Cerdik Pandai dalam Agama, seolah-olah Idea yang digunakan untuk mengeluarkan Pandangan datang nya dari Kepala Lutut dan Siku bukan nya dari Akal Fikiran yang Waras. Kemudian dicampur pulak dengan Kesombongan Berlagak Nak Mampos, maka terhasil lah seperti apa yang dikatakan oleh si Mamat yang lebih Kurang Lebai Mercun ni... kah kah kah !.

Tak tahu lah si Mamat ni datang nya dari Planet mana beb... nak kata datang nya bukan dari Planet Bumi tak mungkin kerana Persatuan yang beliau menjadi Presiden nya berdaftar dibumi Malaysia... bukan datang nya dari Planet Bumi pun ada kebenaran nya atas sebab jika datang dari Planet Bumi dan Tinggal dalam Negara Malaysia sudah tentu si Mamat ni tahu akan Keadaan dan Sikap Umat Islam yang ada di Malaysia... kah kah kah !.

Keadaan dan Sikap yang ada pada Umat Islam seperti Taraf Hidup kebanyakan Umat Islam berada dibawah Paras Kemiskinan... Pemimpin Umat Islam kerja nya Merompak Harta Rakyat... ianya berlaku dalam berbagai cara sama ada secara Haram atau pun secara Halal. Secara Haram dengan Penyelewengan dan Rasuah, yang Halal pulak ialah Gagal menjalankan Tanggungjawab sebagai Wakil Rakyat yang Dipilih Rakyat... kah kah kah !.

Antara contoh Merompak Harta Rakyat secara Haram iaitu Penyelewengan dan Rasuah ialah BMF... PERWAJA... MAS... 1MDB... TABUNG HAJI dan yang Terkini adalah MARA... manakala contoh-contoh Merompak Harta Rakyat secara Halal pula ialah Gagal menjalankan Tanggungjawap sebagai Wakil Rakyat yang dipilih oleh Rakyat seperti Ponteng Menghadirkan Diri sewaktu Persidangan Parlimen dan sebagai nya... kah kah kah !.

Itu lah Keadaan dan Sikap Umat Islam yang ada di Bumi Malaysia... kebanyakan nya Hidup dibawah Paras Kemiskinan mana kala Pemimpin nya pula Kebanyakan nya Merompak dan Menyamun Harta Rakyat, sama ada secara Haram Wal Jadah atau pun secara Halal Wal Toyibah. Yang mana kedua-dua nya adalah sama cuma mungkin Jalan Cerita yang berlainan serta Jumlah yang Dirompak dan Disamun mungkin juga berbeza... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan apa keluar dari Mulut Longkang Mamat ni adalah hasil Menggunakan Kepala Lutut dan Siku semata-mata, sehingga si Mamat ni lupa bahawa apa yang terjadi kepada Umat Islam adalah hasil dari Kerja Tangan Pemimpin Umat Islam itu sendiri. Cuba jika Pemimpin Umat Islam tidak Merompak dan Menyamun Harta Rakyat bukan kah banyak lagi yang boleh Diperolehi oleh Umat Islam... kah kah kah !.

Mungkin dengan itu DAP tidak akan Menyumbang dengan Seribu atau pun Dua Ribu sahaja tetapi mungkin terpaksa Menyumbang Sepuluh Ribu atau pun Dua Puluh Ribu, kerana Umat Islam mungkin tidak akan Terliur serta Tergoda dengan jumlah Seribu atau pun Dua Ribu lagi. Jadi buat si Mamat yang ada Al-Hafiz dihujung nama beliau harap-harap selepas ini biar keluarkan Kenyataan yang nampak Cerdik sikit ok... kah kah kah !.

Pada gua ini semua adalah kerana tiada nya Perasaan Malu pada Diri terutama nya Pemimpin Umat Islam tak kira sama ada yang berstatus Ulama', Lebai Mercun atau pun yang bukan berstatus tersebut. Kerana jika ada Perasaan Malu tidak mungkin mahu Membiarkan Umat Islam berkeadaan sebegitu, yang lebih Mengaibkan lagi bila Memperlekehkan pihak yang Membantu bagi menutup kelemahan diri yang memang Haprak... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... terutama nya buat badan kerajaan seperti zakat dan baitulmal serta yang berkaitan... jangan lu orang buat hasil badan-badan tersebut seperti harta mak bapak lu orang dengan hanya bangga menunjukan angka pada hujung tahun... kah kah kah !.

25 ulasan:

  1. Presiden Belia Islam Nasional..malang sungguh persatuan belia islam dapat presiden otak duduk siku dan lutut..dahlah bodoh...bangang pulak..bodoh tak boleh nak ajar.cerdik tak boleh nak tumpang.......melayu jenis ni layak duduk negeri Pasir Berdengung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bulan puasa dapat dosa cabai kerin sebab nama tahfiz tapi otak pi letak kat kepala lutut kalau pi tanya duit yang DAP bagi tu mai dari mana adalah masuk akai juga i pi tanya soalan bodo konon cina DAP bagi duit sebab nak ambik hati oghang melayu islam bukannya oghang melayu tak islam yang aku tau mungkin kot dia nie dapat tahfiz tepi paghit kot.itulah sebab otak dia fikiaq pun busuk macam ayaq acaq.

      Padam
    2. nanti klu tuan guru ni pindah ke kegeri pasir berdengong........kapla boleh ning lak......kat negeri pasir berdegong tu ....jual ganja halal......jual belacan yg haram

      Padam
  2. Alahai mengapala ramai sangat la ni orang yang katanya berpendidikan ugama tapi bengap dan bingai. Habis nak harapkan duit korang takdela. Setakat bercakap kosong pang pung pang pung bolehla. Yang heran tu bila pemimpin-pemimpin yang dikatakan Islam sapu duit negara tak pulak ustad mercun bola ni meroyan. Macam ada silap mata pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana dapat gelaran "Tuan Guru" dan "Al-Hafiz" tu? Kalu letak kat depan dan belakang nama aku pun cantik jugak tu....Senang aku nak dapat jawatan presdeng kat mana2....walaupun aku bangang...

      Berapa RM nak beli gelaran "Tuan Guru" tu? Aku nak beli 3 bijik.

      Padam
  3. DAP pun silap juga mengapa tidak ditanya dulu tok guru al hafiz ni,apa hukum DAP nak sumbangkan kepada masjid dan surau,halal ke haram,kemudian beri sumbnagan kepada persatuan yang al hafiz ni jadi presidengnya.baru terketar2 nak jawab,mungkin halam.

    BalasPadam
  4. Boleh tak JAKIM buat satu database senaraikan

    ULARRRRMAK SESAT DI MALAYSIA

    Top of list ... Ayoh hadi Ping marang

    BalasPadam
  5. mana ada fatwa kalau DAP kata mereka bukan anti Islam maka ia satu penghinaan kat umat Islam. Kalau mereka kata mereka (DAP) bukan anti Islam, ia adalah satu penghormatan kat umat Islam. Mohd hassan Al-Hafiz, kamu ni tentu ada masalah mental.

    BalasPadam
  6. Bila sibodoh bercakap tak pakai otak gitulah jadinya...
    Dia tak tau ker yg duit tu dari kejaan negeri Selangor???
    Apa bodoh sangat hapiz ni?

    BalasPadam
  7. Balasan
    1. ni lagi satu insan yg kurang cerdik,otak dah masok air ke

      Padam
  8. DAP tahu sikap pemimpin melayu yang berkira dan lokek. Kena mintak dulu, sebulan sebelum puasa. Dah seminggu puasa dapat ke, tak dapat ke, pun tak tahu. Pemimpin melayu dah malu dan cepat-cepat luluskan mesjid di kelantan bila DAP umumkan untuk membantu pembinaan semula mesjid tersebut.

    Sebab itu DAP sengaja umumkan jumlah. So selama ini jika pemimpin melayu bagi cuma RM 1000 kena lah bagi RM3000 tak kan RM2000 nak sama dengan DAP.

    Bukan ke ikhlas ke tak ikhlas, hanya Allah saja yang tahu????

    BalasPadam
  9. Otak golongan ularrrrmak ni duduk di silu dan lutut gamaknya. Kalau mereka ikhlas nak bg itu Alhamdulillah la ja. Ikhlas tu antara mereka dan Allah. Ularrr boleh baca ka apa yg ada dlm hati2 mereka?
    Inilah dikatan bangang tak bertempat...bodoh sombong

    BalasPadam
  10. Eh hidup lagi rupanya wan Rosli ni,ingat kan dah pengsan,teruskan komen wan rosli,tetapi biarlan untuk memuja ularmakkau,seperti Hj hadi haron din dan sekapal denganya,

    BalasPadam
  11. Dia ni baru lps balik kursus btn kot

    BalasPadam
  12. najib tabur duit BR1M kpd rakyat malaysia semua agama.

    maka najib juga blh dianggap menghina semua agama.

    asalkan DAP buat apa yg baik pun mesti tk betul, mesti dicari salah

    asalkan UGPAS ckp apa pun mesti betul, mesti ikut agama dan dpt redha Allah

    wahai manusia,

    Tuhan itu Maha Adil, jgn kerana kebencian kamu terhadap sesuatu kaum maka kamu berlaku zalim.

    Jgn sampai Tuhan bala org2 islam kerana suka mencari permusuhan dgn bukan islam walaupun mereka berbuat baik.

    kerana perangai mcm kamu lah islam dihina dan dibenci.

    kalau rasa pemberian DAP itu penghinaan, sila suruh UG PAS ambil alih utk membayar mereka apa yg DAP bayar itu.

    tp kalau tk mampu jgn bongkak dgn agama kamu.

    Islam ni ajaran bongkak ke.

    BalasPadam
  13. PAS hilang identiti sebagai parti yang berasaskan Islam apabila membiarkan "budaya kempen kotor dan penuh fitnah" dalam pemilihan parti ...
    MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI yg penuh dgn akhlak membarua, mentolol dan menjebonkan orang lain

    BalasPadam
  14. Tak habis2 mngutuk dan memfitnah DAP.. Tak malu ke? Tak boleh ke ikut contoh rakyat cina yang bersatu bawah pimpinan DAP? Rakyat yang layak mengundi hanya 30% sahaja cina yang selebihnya Melayu mungkin dalam 60%. Kalau melayu bersatu UMNO tersungkur beb.. sebab tu lah adanya orang2 macam wan rosli supaya UMNO kekal songlap duit.. dengki, khianat, iri hati, sombong, bodoh semua ada pada kita.. malu lah sikit..

    BalasPadam
  15. Wan Rosli tu kena tambah Tuan Guru Wan Rosli Al-Hafiz Wal Otak Babique - Sama taraf dengan Ibrahim Md Hassan.

    BalasPadam
  16. takkan pulak hannah yeoh nak cakap saya adun dap dan saya anti islam
    ... bodoh ke org yg komen mengatakan dap ni menghina islam,bagi duit kat surau dan masjid tu hina islam ke........klu boleh hafaz quran tapi kurang cerdik tu namanya bodohhhhhh .........

    BalasPadam
  17. Balasan
    1. Oiiii..... ko Bru lepas kena pil kuda ularmak ker?

      Padam
  18. Heran aku, disebabkan mempertahan DAP habis melayu bergaduh..., sanggup hina bangsa sendri demi membela DAP.., paling teruk bila DAP hina HUDUH, tetap melayu yg mempertahankan .., ahli DAP tak perlu mempertahankan pemimpin mereka , sebab dah ada melayu yg bermatian mempertahankan.....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....