DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 20 Mei 2015

Rilek Lah Tuang Presideng Kenapa Marah-Marah Ni...


Gua kalau tengok aje Presiden Parti Politik NAIK ANGIN SATU BADAN, maka gua pun teringat lah balik kisah bagaimana Presiden Perjuang Agama Bangsa dan Negara iaitu Presiden Umno, yang bernama Datuk Seri Haji Najib Wassatiyah Yah Ha Na... Yah Ha Na tu. Sampai boleh Mengeluarkan perkataan HARAMJADAH dik kerana Kerisauan akan Kekalahan dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 yang lepas.

Itu adalah Cerita dari Presiden Umno yang risau akan Kekalahan Parti Umno dalam PRU13, tapi yang Tuang Presideng PAS ni Angin Satu Badan Apa Hal Pulak beb, sampai boleh Mengatakan TOLOL kepada Ahli PAS yang Tak Sehaluan dengan Pemikiran Politik SONGSANG beliau. Macam mana gua tak katakan Songsang beb... hampir 1Umno Tak Sokong Najib... ehhhh beliau pulak yang Sokong Najib.

Rilek lah Tuang Presideng... jangan Marah-Marah dan Terlampau Risau akan Pertandingan Jawatan Presiden PAS tu, jangan di ikut Perangai Presiden Umno yang Terlampau Risau Umno Kalah. Betul apa kata Tuan Presideng bahawa sebagai Manusia memang mempunyai SIFAT MARAH. Tetapi bukan ke NAFSU AMARAH Bersaudara dengan SYAITAN, kalau gua Salah tolong Ajarkan.

Dikatakan Tuang Presideng Akan Menang dalam Pemilihan Jawatan Presiden PAS nanti jika dilihat kepada Pencalonan yang Tuang Presiden perolehi, jadi apa yang Tuang Presiden Risaukan sangat Tuang Presideng. Jika Presiden Umno Terlampau Risau ianya adalah patut atas sebab dikatakan yang Umno/Bn akan Kalah dalam PRU13 ... ini Tuang Presiden masih dikatakan akan Menang.

Cuma Menang nya Tuang Presiden berapa Undi itu masih tidak dapat dipastikan lagi, ia hanya boleh diketahui apabila Undi dikira semasa Penjumlahan Undi. Apakah jumlah Undi yang akan Tuang Presiden perolehi menjadi sebab Kerisauan Tuang Presiden, apa nak risau sangat Tuang Presiden JANJI MENANG. Jika takut TERCALAR sekarang ni pun sudah Tercalar bila Tuang Presiden Dicabar.

Kenapa ya pada Pemilihan PAS kali ini Tuang Presideng Dicabar, sedangkan sebelum ini Tuang Presideng Tidak Pernah Dicabar oleh sesiapa. Ditambah lagi Tuang Presideng dan Penyokong-Penyokong Tuang Presiden yang Bergelar Pro Ulama' Pewaris Nabi telah Berjaya Menumbangkan Penyandang-Penyandang Yang Dipertua PAS Kawasan walaupun  Berstatus Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

Namun Tuang Presideng masih tetap Ditentang oleh Ahli PAS dalam Pemilihan Presiden PAS kali ini, dimana SILAP nya sampaikan Tuang Presideng Dicabar. Boleh tak Tuang Presiden bagi tahu gua apa sebab Tuang Presideng Dicabar, apakah kerana KETEGASAN Tuang Presiden yang TERKENAL dengan AMANAT HADI dalam Melawan Umno maka Tuang Presiden Dicabar.

Ok lah Tuang Presideng... gua tinggalkan Persoalan ini untuk Tuang Presideng dan Penyokong-Penyokong Tuang Presideng Pro-Ulama Perwaris Nabi memberi Jawapan, kerana gua pun tengah FENING sangat ni kerana mencari jawapan dari Persoalan tersebut. Ini ditambah lagi yang gua ni ada Satu Undi untuk diberikan sama ada kepada Tuang Presideng atau pun kepada Pencabar Tuang Presideng.

Cuma satu lagi gua minta kat Tuang Presideng andai kata DITAKDIRKAN yang Tuang Presideng KALAH, janganlah pulak Tuan Presideng Keluar Meninggalkan PAS dan Memasuki Parti Umno ok. Bukan apa Tuang Presideng kerana Sejarah telah Menceritakan telah banyak Pemimpin-Pemimpin PAS sebelum Tuang Presiden Memasuki Umno bila Tiada Jawatam didalam PAS.

Yang Paling Mustahak ini Tuang Presideng kena Pastikan dan memberi Ingatan kepada Penyokong-Penyokong Tuan Presideng, diharap selepas Keputusan Pemilihan Presiden Diumumkan dan Ternyata Tuang Presideng KALAH maka TOLONG BANYAK-BANYAK jangan pulak sampai Stadium Kuala Selangor tu DIBAKAR oleh Penyokong-Penyokong Tuan Presiden ok... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebenarnya beb apa yang pernah dikatakan oleh tun mahathir kutty @lanun bahawa sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk umno adalah silap sikit... sebenarnya bukan umno aje tetapi dalam pas pun banyak cuma ianya tak sebanyak umno... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. Apb

    Apb ularrrrMak-FITNAH as-SUK itu bercakap soal "DASAR"?

    Tipu
    Auta
    Klentong
    Temberangg

    Ciri2 yg kat atas itu apakah DASAR nya slain songlap & GELAP!

    Belit
    Putar U-turn
    PONTENG
    Halau
    Maki

    Perbuatan2 keji diatas itu apakah DASARnya klu bukan jahat BEJAT TOLOL dan mnnjahannam kan!!

    Khianat
    Tikam blakang
    Menodai JANJI
    FITNAH mrapu

    Berbuat sailang sprt yg kat atas tuu dmana pulak "DASAR"nya klu bukan drp NIAT setan-IBLIS yg dilaknat!!!

    SEMUA..

    Semua ciri2 prbuatan diatas itu jls & sgt2 TERANG sekali tlh pon mlanggar "DASAR" paksi-SUCI roh-ISLAM yg tlh dbawa nabi SAW..

    JADI..

    Jadi sapakah yg TOLOL dan wajib kluar drp PAS skrg???

    Setiap kata2 yg muntah drp mulut ularrrMak-FITNAH as-SUK itu adalah "PERANGKAP" yg tidak disedarinya krn dia trgamak menipu ALLAH..lalu ALLAH mnjdkan nya snantiasa menipu dirinya sendiri TANPA mnyedarinya..!?

    Lihat & SAKSIkan "KEAJAIBAN" ALLAH yg terang & nyata didepan mata kita semua..Al-Baqaroh(2:9) ayat;9

    SAKSIKAN lah!!!

    BalasPadam
  2. sebenaqnya yang tolol tu haji hadi sendiri ada ka dia boleh kata anwar dan almarhum tgna yang ingin membentuk kera jaang perpaduang.sedang masa hayat almarhum tgna mati2 tolak UG.bila almarhum tgna dah tiada ataih muka bumi an anwar dalam penjara,jadi lidah bercabang pula haji hadi ni.pil kuda sungguh haji hadi ni.suruh dia masuk raja lawak la.adakah tolol tu akan jadi fatwa seperti amanat haji hadi dulu?yang akan digunapaki oleh pengikut yang wala' pada haji hadi dan UG.yang selalu buat statement yang tolol tu ketua dewan ulama pahang mokta alma'unah.sakit hati aku!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....