DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 29 Mei 2015

Pemimpin PAS Berstatus Ulama' Takut Menghadirkan Diri Di Majlis Wacana Ilmu


Andai kata begini lah Sikap Pemimpin PAS bertaraf Ulama' diawa-awal Penubuhan Parti PAS, jawapnya mungkin hari ini lu orang tak tahu pun yang satu ketika dulu Parti PAS pernah ditubuhkan. PAS pastinya sudah TERKUBUR TANPA NISAN jika mempunyai Kepimpinan Ulama' Pewaris Nabi yang Takut menghadirkan diri di Majlis Wacana Ilmu mahu pun Debat. Apakah Perwakilan PAS mahu Pemimpin yang bercakap mengenai ISLAM sebenar nya adalah Penakut... kah kah kah !.

Apa nak jadi lah dengan Pemimpin PAS berstatus Ulamak ni beb, Cerita Bab Agama Pung Pang Pung Pang... JIHAD dan ISTIQAMAH... tapi bila dijemput Menghadirkan diri didalam Majlis Ilmu tak nak datang jika ada Ahli Panel yang tak sehaluan dengan Tekak dan Selera dia orang. Apakah dia orang ni buat masa sekarang kebanyakan nya tengah KECUT TELOR selagi Pemilihan belum selesai beb, dan Telor dia orang kembali Segar selepas berakhirnya Pemilihan ... kah kah kah !.

Ini lah yang dikatakan Jawatan Berebut, Pangkat Hendak, Nama Mahu, jadi yang Berhormat Tak Tolak Punya dan Duit jangan ceritalah beb, tapi bila bab Menjalankan Tanggungjawap kepada Ahli ada aje alasan. Mula-mula kata nak datang, bila Pihak Penganjur sudah Menyediakan Persiapan yang sepatutnya tut tut kata Program tersebut bertembung dengan Program yang telah diatur terlebih dahulu. Cakap aje lah yang Telor awak  tu sudah Kecut kan senang beb... kah kah kah !.

Bila bab Jawatan, Pangkat, Nama Perrgghhh... lebih-lebih lagi bab Duit beb, sebab itu kalau lu orang tengok mana ada Seorang Ahli Parlimen mahu pun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari Pakatan Rakyat (PR) lebih-lebih lagi dari Umno/Bn yang MEMBANTAH bila Ahli Parlimen atau ADUN dari Umno/Bn Mengusulkan Kenaikan Gaji Ahli Parlimen atau pun ADUN. Tak ada seorang pun yang Membantah sebab apa kalau tak sebab MASYUKKK... kah kah kah !.

Jika yang Tidak Membantah tersebut ialah Ahli Parlimen dan ADUN dari Umno/Bn, Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) dari PKR dan DAP serta Ahli Parlimen PAS yang dikatakan Berfahaman LIBERAL tidak juga jadi Masalah Besar beb. Bukan makna nya gua bersetuju dengan dia orang, tapi seperti yang dikatakan oleh Golongan Ulama' bahawa dia orang tu kebanyakan nya bersifat KEDUNIAAN serta Mementingkan Diri dia orang aje beb... kah kah kah !.

Oleh itu tak menjadi Kehairanan bila dia orang Tidak Membantah dalam Usul Kenaikan Gaji Ahli Parlimen dan ADUN, tetapi yang Pelik Bin Ajaib nya ialah Ahli Parlimen PAS berstatus Ulama' dan yang hampir-hampir menjadi Ulama' pun tak ada Membantah ni beb, walaupun jika didengar dari cakap-cakap dia orang bahawa bertanding didalam Pilihan Raya bukan sekadar mahukan Kemenangan tetapi lebih dari itu ialah untuk mencari Keredhaan Allah SWT... kah kah kah !.

Berbalik kepada Persoalan Ketidak Hadirnya Golongan Berstatus Ulama' serta yang hampir-hampir menjadi Ulama' dalam Majlis Wacana Ilmu mahu pun Debat ketika Pemilihan yang semakin Hampir, ianya adalah sesuatu yang cukup memalukan. TAKUT Menghadirkan Diri di Majlis Wacana Ilmu dan Debat kebiasaan nya adalah Pemimpin Umno atas sebab Ketidak Mampuan untuk memberi HUJAH, kerana itu bila dia orang Bercakap seumpama nya SYOK SENDIRI aje beb... kah kah kah !.

Mana tak Syok Sendiri nya beb... jika Program tersebut ada pun Ahli Panel yang lain maka seorang nya bercakap yang lagi Tukang Angguk atau pun Program tersebut dia Berseorangan. Atas sebab itu kebanyakan Pemimpin Umno Cukup Takut bila saja Mendengar Perkataan Wacana Ilmu atau pun Debat. Ditambah lagi kebanyakan Pemimpin Mempunyai Muka Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci, jadi ia nya Tidak menjadi perkara yang Menghairankan... kah kah kah !.

Namun begitu apakah lu orang Tidak Merasa Pelik bila Pemimpin PAS berstatus Ulama' Takut untuk Menghadirkan Diri dalam Majis Wacana Ilmu mahu pun Debat, tak mungkin Wacana Ilmu dan Debat adalah sesuatu yang TIDAK SYARIE. Kerana itu perkataan Tidak Syarie yang ditulis pada Gambar Calon Ketua Pemuda PAS Pusat iaitu Yb Nik Muhamad Abduh dikatakan sebagai FITNAH dari gua, dan meminta dibuktikan bila masa Yb Nik Muhamad Abduh berkata Tidak Syarie... kah kah kah !.

Yessss.... gua tidak dapat membuktikan bila masa nya Yb Nik Muhamad Abduh mengucapkan kata-kata Tidak Syarie, namun jika gua Gagal memberi bukti apakah yang gua tulis tersebut Tidak Benar. Bila itu adalah Anggapan gua melalui kata-kata beliau "Saya menyambut baik Cabaran Debat dari Suhaizan namun saya Memilih untuk BERDIAM DIRI dan menyerahkan kepada Perwakilan berdasarkan kepada Prestasi Kerja kepada Parti"... kah kah kahb !.

Bila gua sudah Gagal membuktikan tuduhan, tak kan Tuduhan gua yang menulis perkatan Tidak Syarie tersebut tidak mahu dibuktikan sebagai Salah beb. Buktikan lah bahawa Anggapan gua berdasarkan kepada kata-kata Yb Nik Abduh adalah betul-betul sebagai Fitnah dengan Menyahut Cabaran Debat dari Suhaizan, tak kan Yb Nik Abduh yang satu hari nanti Bakal Menjadi Tuang Guru tidak mahu membuat Perkara yang Mengikut Syarie kot. Biar BETIK Yb Nik Abduh Oiiii... kah kah kah !.

Alahaiiiii Wala'un-Wala'un.... jangan lah lu orang jadikan diri lu orang SAMA TARAF nya dengan Ahli dan Penyokong Umno beb, biar lah ada beza nya sikit walaupun tak banyak antara lu orang dengan Ahli dan Penyokong Umno. Lu orang tak ada RASA MALU ke menjadi Wala'un kepada Pemimpin yang Kecut Telor, hanya konon nya Pemimpin tersebut berstatus Ulama' Pewaris Nabi. Tapi lu orang jangan lupa yang Nabi Muhammad SAW pun ada Bersabda berkaitan ULAMA SU' (Ulama " Jahat)... kah kah kah !.


hemmmmm..... bijak agama bukan bererti bijak segala-gala nya... dan perlu di ingat yang ulama' bukan lah maksum seperti nabi... lebih-lebih lagi ulama su' beb... kah kah kah !.

2 ulasan:

  1. adalah lebiak mereka ni tak hadir ,kalau meraka ada takda sape nak datang,sebab bila mereka berkat2 mulut bau kentut.sama je dengan toko guru dia.

    BalasPadam
  2. DASAR

    DASAR DASAR

    DASAR khidupan ddlm CAHAYA yg bnar7TERANG..itulah lambang "KEBERANIAN"..TELUS suci..

    DASAR yg bnar7TERANG adalah dr dasar-HATI yg bnar7AMANAH-integrity & bnar7SUCI-trnsprency yg tidak mungkin brgelumang ddlm bangkai-GELAP-FITNAH-&-RASUAH yg menipu ummah!

    DASAR = HATI = CAHAYA = TERANG = KEBERANIAN...adalah sunnah "WARISAN" nabi2 as..



    Tetapi

    DASAR

    DASAR & DASAR kpd "FITNAH" adalah tipu belit-putar-KHIANAT-U-TURN-PONTENG-SAMAR-keliru.. itulah "GELAP"-kegelapan yg pasi skali takut dan MENAKUTkan!

    FITNAH

    FITNAH oh FITNAH!

    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp judi!?
    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp arak!??
    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp makan babi!???
    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp khalwat & zina!????

    FITNAH & FITNAH lg dahsyat-"AKBAR" drp membunuh!!!!

    FITNAH..kakiFITNAH & bapakFITNAH--Adakah "AKIDAH" mrk ini mncontohi "AKIDAH" nabi SAW?

    KakiFITNAH & bapakFITNAH--Adakah mrk ini SATU "jamaah" dgn baginda Rasulu'LLAH SAW??

    PmbawaFITNAH kakiFITNAH & bapakFITNAH--Adakah tempat mrk ini ddlm syurga ALLAH???

    Mengapa,

    Mengapa jd TOLOL hanya krn bapakFITNAH itu segak brSORBAN & gah brBELIT2 dgn nas2 Quran?

    Mengapa jd TOLOL hanya krn bapakFITNAH itu slalu ddepan "hebat" jd imam semayang??

    Adakah "NILAI"nya si bapakFITNAH itu jd imam semayang disisi TUHAN??? ????? ????????




    Jangan..

    Jangan jd TOLOL..

    Adakah perwakilan2 PAS tlh bodoh buta & TOLOL!?

    Adakah perwakilan2 PAS sggup diTOLOLkan oleh pmbawa FITNAH kakiFITNAH & bapakFITNAH itu!??

    Adakah perwakilan2 PAS semua sggup mnjd TALI barut kpd bapak FITNAH itu!???

    Heran heran sekali..

    Mcm mana bapak FITNAH masih disokong serta masih dipuja2 lg?

    Islam jenis "GILA" apa kah ini, yg penoh sarat bergelumang dgn bangkai2FITNAH yg sgt2 jijik sekali!??

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....