DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 20 Mei 2015

Jangan Ketawa Lebih-Lebih, Buku Hasan Malek Legasi Pemimpin Berjiwa Rakyat Hangat Dipasaran


Woiiii.... Datuk Hasan Malek... dalam keadaan lu DISENSASIKAN antara Menteri yang ada DNA Ahmad Masaln GST pun lu Berani Lancarkan Buku "Hasan Malek : Legasi Pemimpin Berjiwa Rakyat" ya Datuk, lu Tak Takut Malu ke jika Buku tu tak dapat Sambutan... kah kah kah !.

Gua tak tanya lu Pasal Tak Takut RUGI sebab nya gua tahu yang Kos Pencetakan dan Pelancaran tak kan lu yang keluar duit punya. Gua berani Bersunat sekali lagi kalau betul lah lu yang bayar duit Kos Pencetakan sampai lah ke Pelancaran buku tersebut... kah kah kah !.

Cuma gua minta satu aje dari lu Datuk Hasan Malek... andai kata Buku lu tu Tak Dapat Sambutan, jangan pulak lu berpakat dengan Sahabat lu dari Kementerian Pelajaran bagi menjadikan Buku tersebut sebagai Buku Rujukan WAJIB di Sekolah-Sekolah... kah kah kah !.

Kasihani lah dengan Ibu Bapa Pelajar Datuk... yang sekarang sedang Dihimpit dengan Peningkatan Kos Sara Hidup, kemudian ditambah lagi datang nya Ahmad Maslan 3.85 Campur GST. Jadi jika pun terpaksa membeli Buku Rujukan biar lah Buku tersebut BERILMIAH... kah kah kah !.

Apa-Apa pun gua betul-betul KAGUM dengan lu lah Datuk Hasan Malek, oleh kerana gua Kagum dengan lu maka terpaksa lah memberi lu TABIK SPRING... ok Ready Datuk Hasan Malek... Toing... Toing... Toing, cukup tak Datuk... kalau tak cukup gua bagi lagi... kah kah kah !.

Lu orang jangan pulak ingat Tabik Spring tu saja gua Main-Main bagi kat beliau, itu Tabik Spring gua bagi betul-betul Ikhlas Apa. Andai kata Datuk Hasan Malek Tak Nak Mengenang gua punya Tabik Spring pun gua Tak Kecil Hati la beb macam kata Presiden PAS tu... kah kah kah !.

Gua pun bukan nya BURUK SIKU seperti Presiden Umno Datuk Seri Najib, yang selepas memberi Batuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada Rakyat menggunakan WANG dari Harta Pusaka Mak Bapak beliau campor Harta Pusaka Mak Bapak Rosmah lepas tu Ungkit... kah kah kah !.

Ok lah Datuk Hasan Malek... gua rasa dengan Tak Secara Langsung pun gua dah Tolong PROMOSIKAN Buku tersebut, jadi kalau macam tu tak kan tak ada APA-APA KOT. Ialah I HELP YOU... YOU HELP ME la Datuk, ala yang macm cerita nya1MDB tu... tak kan Tak Faham Datuk... kah kah kah .

Ini antara Ahli politik yang Tak Punya Rasa Malu... tak kisah lah pasal beliau adalah Pemimpin Umno, tapi yang Pemimpin PAS Bertaraf Ulama' Pewaris Nabi pun ada yang punya Muka Tak Malu tu APA HAL. Dengan masih lagi hendak Duduk dan Bersama dalam Pakatan Rakyat (PR).

Walaupun sudah dikatakan oleh Golongan Ulama' Pewaris Nabi dalam PAS bahawa Parti PKR dan Parti DAP Menolak Hudud, kenapa masih lagi mahu duduk Bersama dengan PKR dan DAP dalam PR. Sedangkan PR bukan pun BERDAFTAR sebagai Gabungan Parti Politik... kah kah kah !.

Jika sudah tidak Berdaftar sudah tentu tidak mempunyai LAMBANG dan LOGO mahu pun BENDERA sebagai Parti Politik, hanya nama sahaja dikenali sebagai PR. Tapi kenapa Pemimpin PAS Berstatus Ulama' Pewaris Nabi TAK ADA TELOR untuk keluar dari Gabungan PR tersebut... kah kah kah !.

Tak mungkin Takut Kalah dalam Pilihan Raya atas sebab Prinsip Golongan Ulama' Pewaris Nabi dalam PAS mengatakan Bertanding dalam Pilihan Raya bukan nya Bermaktlamatkan Kemenangan, kalau sudah begitu kenapa masih mahu Bersama PKR dan DAP tu... kah kah kah !.

Cuba gak Golongan Ulama' Pewaris Nabi dan Penyokong mereka dalam PAS bagi tahu gua sikit APA SEBAB, gua nak gak Tahu Apa Sebab Musabab sampai masih lagi mahu Duduk dan Bersama PR yang didalam nya ada Parti Menolak dan Menghina Hudud... kah kah kah !.


hemmmmm..... sorong papan tarik papan, buah keranji dalam perahu, simpan diperahu diwaktu subuh... gua tanya soalan jangan kata tak tahu dan lepas tu buat-buat bodoh... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. sorong papan tarik papan.siapa yang sorong siapa yang tarik.yang sorok dan yang tarik adalah hasan malik.kah.kah.kah.buah keranji dalam perahu,buah keranji siapa? Hasan malik pun tak tahu.kah.kah.kah.wekkkk

    BalasPadam
  2. hassan malek.. dah tahap legasi?? wow.. berjiwa rakyat... mcm nk beli, sbb nk tengok apa yg dia merapu dlm tu...

    jadi buku teks? hahaha... mmg mcm nk gelak.. tp x mustahil kan.. kot2 lps nih jd buku sejarah.. kepahlawanan melayu dan bugis.. erkkkkk...

    BalasPadam
  3. Diantara dua ini, sapekah?

    Sapekah Pilihan kalbu mu??

    A)
    Hasan Malik yg mnyokong Najib 1MDB..

    ATAU

    B)
    huUlarrrMak FITNAH as-SUK pilkuda wal-BARUA yg jugak sokong Najib yg dah sakau duit T.Haji serta berniat sgt SUCI nak sama2 brHUDUD dgn Najib
    yg sgt hebat berSUMPAH2 itu..

    Ingat, bro..
    Sape yg trsalah pilih dia TOLOL & dipersilakan kluar jgn sskali join stim PilKhodda dgn ana lg yea!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....