DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 12 September 2014

PRK N.01 Pengkalan Kubor : Wan Rosdi Wan Ibrahim Dipilih Sebagai Calon PAS


Menjawat Jawatan sebagai Setiausaha PAS Kawasan Tumpat serta Merangkap Penyelia Dun Pengkalan Kubor, Wan Rosdi Wan Ibrahim telah diumumkan oleh Datuk Menteri Besar (MB) Negeri Kelantan sebagai calon PAS bagi mewakili Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) N.01 Pengkalan Kubor.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan Tarikh 13 September 2014 ini sebagai Hari Penamaan Calon, manakala Hari Mengundi pula ditetapkan pada 25 September 2014. DUN N.01 Pengkalan Kubor adalah satu-satu nya DUN dari Empat DUN dalam Parlimen Tumpat yang tidak dimenangi oleh PR Dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.

Selain dari DUN Pengkalam Kubor ada Tiga lagi DUN iaitu N.02 Kelaboran, N.03 Pasir Pekan dan N.04 Wakaf Baru, dimana Ketiga-tiga DUN tersebut kesemua nya telah Dimenengi oleh PR melalui Calon dari PAS. Manakala DUN Pengkalan Kubor dalam PRU13 telah dimenangi oleh Umno/Bn melalui Calon nya Datuk Noor Zahidi Omar dengan Majoriti 1,736 Undi.

Apakah PR melalui Calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim BERJAYA merampas kembali Kerusi DUN N.01 Pengkalan Kubor setelah Tiga Penggal dimenangi oleh Calon dari Umno/Bn. Sebagai Ingatan DUN N.01 Pengkalan Kubor pernah Dimenangi PAS dalam PRU13 tahun 1999 melalui Calon nya Wan Husain Wan Ahmad dengan Majoriti 2,432 Undi.

Kepada Petugas-Petugas Parti dari PR gua ucapkan Selamat Bertugas dengan Penuh Semangat serta Ikhlas, buangkan dulu segala Permasalahan yang timbul dari KERJA GILA Pemimpin-Pemimpin PR demi memenangi Kerusi DUN N.01 buat PR. Kerana yang penting Umno/Bn mesti Dikalahkan walau di PELUSUK mana sekali pun. Takbir... Takbir... Takbir


hemmmmm..... apa yang pasti rakyat pengkalan kubor boleh  berangan seperti menggosok lampu aladdin bagi ditunaikan segala permintaan... kah kah kah !.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....