DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 5 September 2014

Kahak Hijau Buat Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) Dari Chegubard


"Set cadangan ini adalah hasi Bengkel Pengurusan Ekonomi 2012 anjuran SAMM. Cadangan ini telah dibuat dua tahun lepas, di mana kita pernah ajukan ianya kepada beberapa Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR). Namun kemungkinan Suara Anak Muda Biasa seperti SAMM ini tidak dilihat penting maka ia seolah-olah tidak diangkat"- Chegubard

Itu antara kata-kata diucapkan oleh Chegubard yang mewakili Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) semasa membentangkan beberapa Cadangan bagi Belanjawan 2015 kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan dalam menambah Pendapatan Negara sambil Mengurangkan BEBAN Rakyat. Dimana menurut beliau Set Cadangan dari SAMM tersebut pernah dikemukakan kepada Ahli Parlimen PR.

Kalah lah Pemimpin PR mempunyai Rasa Malu dan Tahu apa itu perkataan Malu, maka gua rasa sudah pasti dia orang Tak Tidur Malam beb, bila mana mengetahui yang Chegubard pergi berjumpa dengan Menteri Bodoh Bertingkat-tingkat 3.85 Datuk Ahmad Maslan. Kerana apa... punya lah banyak Pemimpin PR yang Cerdik Pandai tetapi Ahmad Maslan pulak yang dicari oleh Chegubard... kah kah kah !.

Mungkin gua rasa yang Chegubard ni sudah nampak bahawa Sebodoh-bodoh Ahmad Maslan tidak lah sampai hendak Menenggelamkan Kapal yang beliau sedang naiki, berbeza dengan Pemimpin PR yang kebanyakan nya sebelum ini diakui Cerdik Pandai tetapi masih lagi sanggup untuk Menenggelamkan Kapal yang dia orang sedang Naiki. Oleh itu memang Bertepatanlah apa yang dilakukan oleh Chegubard tersebut.

Sebab itulah KRISIS Menteri Besar (MB) Negeri Selangor sampai sekarang masih belum selesai-selesai lagi beb, kerana yang Mengendalikan nya terdiri dari Pemimpin-pemimpin PR golongan Bijak Pandai tahap melebihi Kebodohan Ahmad Maslan. Buat Chegubard gua ucapkan SYABAS buat lu beb, teruskan Perjuangan lu untuk Kesejasteraan Rakyat... kah kah kah.


hemmmmm..... kalau ditanya pada gua bagaimana untuk menyelesaikan krisis mb negeri selangor, jawapan gua suruh aje pemimpin-pemimpin pr yang menjadi watak-watak utama dalam krisis tersebut supaya minum racun tikus secepat mungkin... kah kah kah !.

4 ulasan:

  1. Lama menghilang bro..pi bertapa ke?

    BalasPadam
  2. ingat lu dah ke'dalam'...hahaha..Gua rasa chegu bard lebeh sesuai pimpin NGO mcm SAMM ni. X yah nak kecamuk dgn politiking separuh masak grup SAM pendek tu. hahaha

    BalasPadam
  3. bro bunbinban... lu lupa ke janji gua pada lu... kan ke kalau gua kedalam lu akan gua bawak sekali sama beb... kah kah kah... jangan marah bro

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....