DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 11 Mei 2014

(Video) Selamat Harijadi Umno... Tolong Bagi Pencerahan 68 Tahun Ke atau 26 Tahun Umur Umno Ni





Gua betul-betul KELIRU ni beb, mana satu yang betul nya berkenaan Umur Umno sama ada 68 Tahun ke atau 26 Tahun ke, cuba tolong bagi gua Pencerahan sikit yang mana satu yang sebetulnya. Bukan apa gua cuma nak Tahu perkara yang sebenar ialah Sejarah Negara semestinya gua dan lu orang mengambil tahu serba sedikit beb... kah kah kah !.

Lebih-lebih lagi bila ianya Melibatkan Parti Umno yang berjuang untuk Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara Malaysia, ditambah pulak gua dilahirkan sebagai Orang Melayu, Beragama Islam dan menjadi Rakyat Malaysia. Kerana jika tiada Umno dikatakan gua ni sebagai Orang Melayu masih lagi DUDUK ATAS POKOK... kah kah kah !.

Untuk itu rasanya tak menjadi satu KESALAHAN sebagai Orang Melayu dan Rakyat Malaysia gua mengambil untuk tahu, tak ke begitu beb. Cuma nya gua masih tertanya-tanya ialah yang mana satu yang ni berkaitan Umur Umno, sebab terlalu banyak PERCANGGAHAN antara Sejarah dengan yang di War-Warkan... kah kah kah !.

Dipihak AHLI Umno kata yang Umur Umno adalah 68 Tahun berdasarkan dimana Tarikh Umno dilahirkan oleh Pengampu Telor Inggeris Penjajah pada 11 Mei 1946, Sejarah pula mengatakan bahawa Umno yang Lahir pada 11 Mei 1946 telah pun Mampos pada 4 Febuari 1988 diwaktu Berusia 41 Tahun 8 Bulan 23 Hari... kah kah kah !.

Manakala Umno yang ada pada hari ini adalah Lahir pada18 Febuari 1988 iaitu selepas 14 Hari Umno yang lahir pada 11 Mei 1946 selamat DIKEBUMIKAN TANPA NISAN. Jikalau mengikut dari Tarikh Umno yang dilahirkan pada 18 Febuari 1988 bermakna sampai ke saat ini 11 Mei 2014 ianya baru Berusia 26 Tahun 2 Bulan 23 Hari... kah kah kah !.

Sejarah juga Mengatakan yang Mampos nya Umno akibat dari Dibunuh... dan yang Membunuh nya pula bukan nya Musuh Umno seperti PAS atau pun DAP malahan jauh sekali PKR yang belum pun terbayang akan Benih keujudan nya. Tetapi dikatakan Mampos Umno adalah Dibunuh oleh Ahli Umno itu sendiri, betul ke beb... kah kah kah !.

Jadi lu orang tolong lah bagi gua Pencerahan yang satu yang betul nya Umur Umno, gua tak nak lah nanti timbul lagi Krisis Sejarah kepada Rakyat Malaysia kemudian hari terutamanya kepada Anak Cucu Cicit kita. Biar dimasa sekarang kita buat Pencerahan ditakuti ianya seperti Sejarah Malaysia sampai dikatakan Malaysia Tidak Pernah Dijajah... kah kah kah !.



hemmmmm..... kalau tidak menipu bukan umno namanya... tak cukup dengan menipu harta rakyat habis umur umno pun hendak ditipu... memang lah lu orang umno ni jenis penipu tak kira benda beb... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. kelentong & seleweng fakta lagi ! ABU !

    BalasPadam
  2. Usia UMNO asal yg haram + usia UMNO(B) yg makruh
    = usia UMNO haramjadah iaitu 68 tahun.
    Dengan itu UMNO yg ada hari ini adalah UMNO haramjadah.

    BalasPadam
  3. Berapa usia UMNO itu tidak bermakna beb. Tapi berapa lama lu UMNO berdosa dengan rakyat itu lagi penting beb dan perkara ini sepatut diaorang sempena ulang tahun diaorang tak kira umur 40 ++ mahupun 20++.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....