DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 26 April 2014

(Video) Cabaran DAP Supaya PAS Keluar PR, Apa Kata PAS Sahut Cabaran Tersebut






Memang sesuatu yang MENYEDIHKAN jika terjadi Parti PAS mengambil Tindakan Keluar dari Pakatan Rakyat (PR), namun dengan Membiarkan CABARAN dari Parti DAP melalui Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke supaya PAS Menarik Diri Secara Terhormat dengan Keluar dari Gabungan PR jika masih BERTEGAS mahu Melaksanakan Undang-Undang HUDUD dan QISAS di Negeri Kelantan ia nya juga adalag sesuatu yang Menyedihkan.

Untuk itu Cabaran dari Anthony Loke perlu DIRUJUK kepada Pimpinan Tertinggi Parti DAP bagi MENGETAHUI apakah itu adalah juga Cabaran dari Parti DAP atau ianya hanya PANDANGAN PERIBADI beliau, seperti Pandangan yang dikatakan Bersifat Peribadi dari Tun Mahathir semasa menjadi Presiden Parti Syaitan Yang Dikenali berkenan SUP TANGAN iaitu Sesiapa Yang Mahu Makan Sup Tangan Boleh Datang Ke Kelantan.

Jika apa yang dikatakan oleh Anthony Loke tersebut bersamaan juga dengan Parti DAP maka AMAT Sesuai dan Bertepatan jika PAS MENYAHUT Cabaran tersebut. Kerana Tiada Guna nya lagi untuk BERNAUNG dibawah Satu PAYUNG jika ada Pihak yang Merasa Payung tersebut adalah KEPUNYAAN MUTLAK Pihak nya tanpa Memperdulikan Keperluan Pihak lain yang turut sama Mereka Bentuk serta Menghasilkan Payung tersebut.

Adalah sesuatu yang Menyedihkan juga bagi sebuah Parti yang Menjadi Hudud dan Qisas antara Perjuang nya selama ini jika hanya Membiarkan Cabaran dari Anthony Loke tanpa Mengambil Tindakan yang SEWAJAR nya. Jikalau ada Pihak-Pihak disebelah DAP Sanggup dan Boleh Mencabar Sahabat PAS mereka di dalam PR kenapa tidak boleh pula Pihak PAS Menyahut Cabaran dari Sahabat PAS di dalam PR itu, bukan kah itu ADIL nama nya.

Satu Pihak Mencabar dan Satu Pihak lagi Menyahut Cabaran, jangan Satu Pihak Mencabar dan Satu Pihak lagi hanya BERDIAM DIRI, tak kan Pihak PAS mahu MENCONTOHI Kepimpinan Umno yang Berslogankan Demokrasi Terbaik Tapi Debat Bukan Budaya Kita. Pihak SEMESTI nya Tidak Tunduk dengan Cabaran dari DAP ini, kerana jika Tidak Menyahut Cabaran maka ianya tidak berbeza dengan Parti yang bernama United Munafikun National Organisation.

Harus di ingat yang PAS bukan nya Bertanding di Kerusi yang biasa nya DAP Bertanding didalam sesuatu Pilihan Raya sama ada KECIL atau UMUM, yang Biasa nya PAS Bertanding adalah di Kerusi di mana Umno atau MCA mahu pun MIC Bertanding disitulah PAS akan Bertanding. Jadi Soal Pertandingan antara PAS dan DAP didalam sesuatu Pilihan Raya tidak mungkin terjadi walaupun ianya Tidak Mustahil jika atas NIAT Memecahkan Undi untuk memberi Kemenangan MUDAH kepada Umno/Bn.

Di dalam Suasana Politik MASA KINI yang mana Kebanyakkan Pengundi-Pengundi adalah terdiri daripada RAKYAT yang Tahu dan Mahu Menggunakan Akal dan bukan nya KEPALA LUTUT seperti di Sebelah Pihak Umno/Bn , maka ianya Tidak Mustahil Kemenangan PAS didalam sesuatu Pilihan Raya terutama nya pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) boleh membawa kepada Kemenangan Lebih Besar jika Tidak bersama di dalam PR.

Jika didalam PRU13 yang lepas pada Pandangan gua yang lebih BERUNTUNG didalam PR adalah DAP bila mana DAP telah BERJAYA Menambah Bilangan Kerusi Parlimen yang DIMENANGI melebihi dari Kemenangan Kerusi Parlimen yang Dimenangi didalam PRU12 Tahun 2008. Sedangkan di Pihak PAS kita telah KEHILANGAN Negeri Kedah serta beberapa Kerusi Parlimen dan Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Negeri Kelantan.

Yang mana di Kebanyakkan Kerusi-Kerusi yang PAS Kalah tersebut adalah MAJORITI Pengundi nya terdiri dari Orang-Orang Melayu Yang Beragama Islam, namun atas nama KEMUAFAKATAN gua sebagai Penyokong PAS dan PR dengan LAPANG DADA menerima Kemenangan DAP dan Kekalahan PAS adalah Kemenangan dan Kekalahan di Pihak PR juga tanpa PRAJUDIS. Tetapi jika Sampai PAS Sudah Dicabar supaya Keluar dari PR itu sudah LEBIH beb.

Tiada BEZA nya diantara Umno/B dengan DAP berkaitan ISU Hudud yang mana semua nya MENENTANG HUDUD dilaksanakan di Negeri Kelantan, walaupun SEMENJAK DUA MENJAK ni KELUNAKAN SUARA HUDUD Umno Semakin MERDU, yang ini lah Semestinya DIKAJI oleh Pimpinan PR terutama nya DAP dan juga PKR serta tak TERKECUALI juga pihak yang Suka Kepada UG. Disini juga lah KEBIJAKAN BERPOLITIK memainkan PERANAN.

Kecuali lah DAP atau ada Segelintir Kepimpinan didalam PR yang lebih Suka menjadi PEMBANGKANG Sampai MAMPOS dan Tak Secara Langsung juga Suka kepada Umno/Bn menjadi Kerajaan sampai KHIAMAT, kalau itu lah AGENDA dan NIAT Tersembunyi maka Jawapnya yang MAMPOS adalah Rakyat yang Mahukan PERUBAHAN serta KEADILAN tatapi TERTIPU dengan Agenda dan Niat Tersembunyi di Pihak Kepimpinan dalam PR.

Akhir kata buat INGATAN Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke, Lu jangan Ingat jika PAS tak Duduk dalam PR maka PAS akan MAMPOS ya Anthony Loke. Sebelum lu Menyuruh PAS Keluar dari PR serta Mengatakan yang PAS BERSANDARKAN PR lu Cermin dulu Muka lu tu Anthony Loke, Kejayaan DAP dalam PRU13 yang lalu tak banyak sikit adalah Sumbangan dari Pihak PAS dan Kekalahan PAS dalam PRU13 yang juga adalah Sumbangan dari DAP... Puas Hati Tak.... Hakkkk Tuihhhhh !!!.


hemmmmm..... gua cukup suka isu hudud ni dibangkitkan selepas pru13 daripada ianya dibangkitkan semasa pru14 semakin hampir... lu orang tahu aje lah kan orang melayu yang mengundi dikerusi pas bertanding... kah kah kah... A B U.

2 ulasan:

  1. Sepatutnya cina babi ni di bunuh ja jerana mengganggu dan cuba menghalang agama islam diamalkan oleh orang islam. Lu jangan kacau agama kita boleh..z...

    BalasPadam
  2. Sampai kiamatlah jawabnya umngok memerintah....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....