DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 18 April 2014

Halang Mahasiswa, Kerajaan Negeri Selangor Jangan Jadi Seperti Kerajaan Umno/Bn


Dikatakan Sekumpulan MAHASISWA yang Menggelarkan Diri sebagai Gerakan Mahasiswa Tuntut Kebebasan Akademik dan Pendidikan Percuma (Bebas 2.0) telah melakukan DEMONSTRASI AMAN di Hadapan Perkarangan Pintu Masuk Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SUK) semalam. Akibat dari TINDAKAN  DIHALANG oleh Pengawal Keselamatan yang telah MENUTUP Kesemua PINTU masuk ke SUK.

Menurut Wakil Pengerusi Pro Mahasiswa Nasional, Abdul Muqit Muhammad, mengatakan bahawa beliau bersama 20 orang lagi ahli Bebas 2.0, BERHASRAT untuk Menyerahkan Memorandum bagi MENUNTUT supaya DILAKSANAKAN SEGERA PENDIDIKAN PERCUMA kepada Semua Lapisan Mahasiswa terutama nya di Universti Selangor (UNISEL) kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Tambah nya lagi "Kami hanya ingin Menyerahkan Memorandum ini kepada Menteri Besar, kerana kini Selangor telah DITADBIR oleh Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) dan menjadi PERINTIS kepada Pelaksanaan KEBEBASAN AKADEMIK dan juga PENDIDIKAN PERCUMA dengan menjadikan Unisel sebagai MODEL. Kami juga Ingin berjumpa Menteri Besar dalam Masa hanya 5 Minit sahaja, namun yang hadir adalah Wakil Menteri Besar".

"Sebelum ini Memorandum yang SAMA telah dihantar ke Parlimen dan kami DISAMBUT BAIK serta tidak menerima Sebarang Halangan daripada Pihak Berkenaan. Kami tidak Diberikan sebarang Sebab mengapa kami Dihalang daripada masuk. Kami KECEWA dengan tindakan Kerajaan PR ini, yang sebelum ini begitu LANTANG Menyuarakan Mengenai ISU Kebebasan Akademik dan juga Pendidikan Percuma terutama nya dalam PTPTN"

Antara TUNTUTAN yang dikemukakan oleh Bebas 2.0 adalah antara nya BEBASKAN MAHASISWA DARI HUTANG, BEBASKAN UNIVERSITI DARI CAMPURTANGAN POLITIK, BEBASKAN MAHASISWA MENGURUSKAN KEWANGAN PERSATUAN, BEBASKAN MAHASISWA MENGURUSKAN PILIHAN RAYA KAMPUS dan BEBASKAN UNIVERSITI DARI SISTEM YANG TIDAK DEMOKRATIK. sumber

Kalau lah Betul apa yang Dilaporkan, maka KESIMPULAN ialah DNA UMNO masih lagi KUAT didalam Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor walaupun ianya sudah di bawah Pimpinan Kerajaan PR, kerana hanya DNA Umno sahaja yang Sanggup membuat Harta Rakyat dan Harta Kerajaan seperti Harta Pusaka Mak Bapak dia orang Tanpa MALU-MALU... Tanpa SEGAN-SEGAN... dan Tanpa WAS-WAS walau apa pun Kedudukan nya.

Gua Malas nak Mengulas Banyak berkaitan Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor dibawah Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim ni beb, nanti ada pulak Penyokong beliau yang mengatakan ia nya adalah FITNAH dan BERKEMPEN bagi Calon lain untuk Jawatan Timbalan Presiden PKR. Memang Betul Tan Sri Khalid Ibrahim adalah seorang yang JUJUR dan TIDAK RASUAH seperti MB-MB Umno yang terdahulu, yang Kebanyakan nya DIRAGUI.

Tetapi apakah DIFINASI JUJUR tersebut hanya TERBATAS kepada TIDAK RASUAH tanpa Mengambil Kira Maksud lain yang lebih Luas, Apa Beza nya dengan Pentadbiran Baitulmal dan Pusat Zakat yang selalu DIKRITIK walaupun banyak Mengumpulkan Wang tetapi hanya untuk dilihat Angka dan Jumlah nya saja. Kemudian nya BERBANGGA dengan Jumlah dan Angka tersebut yang Meningkat dan Bertambah setiap Tahun. Apa Beza nya beb ?.

Walaupun Wang yang TERKUMPUL adalah dalam jumlah yang cukup Besar namun masih ada lagi ASNAF-ASNAF yang tidak mendapat MANAFAAT darinya atas ALASAN Kejujuran, Ketelusan dan bla bla bla bla... disini gua yang katakan Tiada Bezanya antara Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor dengan Pentadbir-Pentadbir Baitulmal dan Pusat-Pusat Zakat dalam Mengendalikan Kewangan yang seolah-olah seperti Harta Mak Bapak dia orang.


hemmmmm..... unisel adalah satu universiti dibawah pentadbiran kerajaan negeri selangor, kenapa tidak ianya dijadikan perintis dalam memberi pendidikan percuma seperti yang dilaung-laungkan oleh pimpinan pr... kenapa beb... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. Coba perhatikan..
    apb seseorg pemimpin itu merasa 'PERASAN' hebat,,meRASA meRASA hebat..hebat!

    apb seseorg pemimpin itu mintak.. mintak..MINTAK dihormat, menagih serta seolah2 meMAKSA rakyat utk beri hormat!

    inilah ciri2 BARUA2 HAPRAK keparat yg tak tahu mengHORMATI ummat @ rkyt melainkan hanya pura2 auta n SANDIWARA semata2!

    mrk ini bukan pemimpin sbaliknya mrk adalah BARUA2 pngkhianat yg langsung tak boleh diharap!!

    Bukan hanya umno/BN malah ddlm PKR dan PAS ramai melambak2!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....