DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 27 Mac 2014

MH370 : Undang-Undang Siber Terhadap Spekulasi dan Pendapat Mengenai Tragedi Pesawat


Hidup lagi rupanya Bekas Menteri Penerangan Tan Sri Rais Yatim ni ya, dah dapat Gelaran Tan Sri gua cakap lu, Tahniah Tan Sri mungkin gua ni terlepas Pesawat Mas lah kot sampai tak tahu yang lu sudah mendapat Gelaran Tan Sri. Memang gua AKUI lu antara Ahli Politik yang dikira BERJAYA didalam Umno berbanding Ahli-Ahli Umno yang lain sekadar menjadi Penchacai Angkat Najis, kalau ada pun yang SPECIAL hanyalah MENU Otak Lembu NFC dan Otak Udang dari Kolam Noh Omar  kah kah kah !.

Bukan setakat itu aje MALAHAN sekarang ni beliau sudah dilantik menjadi Penasihat Kerajaan Dalam Hal Ehwal Sosial dan Kebudayaan lagi, mungkin Jawatan tersebut adalah GANTI kepada Jawatan sebagai DUTA ke Negara Indonesia yang telah dibagikan kepada orang lain. Walaupun pada Awal nya beliau berkedudukan di RANKING PERTAMA Paling Layak untuk Jawatan Duta ke Negara Indonesia tersebut. Tapi tak apa lah JANJI MASYUKKK Sudah... kah kah kah !.

Banyak sudah DUIT RAKYAT dapat beliau CEKIK beb, antara nya melalui PENCEN Ahli Parlimen, Pencen Ahli Dewan Undangan Negeri, Pencen Menteri Besar Negeri Sembilan, menjadi Setiausaha Parlimen Kementerian Kebudayaan Belia dan Sukan, Timbalan Menteri Undang-Undang, Timbalan Menteri Dalam Negeri (KDN), Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Menteri Luar dan Menteri Penerangan Komunikasi dan Multi Media... hebat tak beb... kah kah kah !.

Cuma gua tak pasti sama ada sebagai Setiausaha Parlimen dan Timbalan Menteri serta Menteri ada tak Peruntukan Pencen bagi beliau dan adakah hanya satu Pencen atau Pencen yang BERBAGAI-BAGAI, kalau Pencen Berbagai-Bagai jawapnya Habislah HARTA RAKYAT bagi membayar Duit Pencen RAIS ANAK YATIM ni beb. Yang TERKINI sebagai Penasihat Kerajaan Dalam Hal Ehwal Sosial dan Kebudayaan pulak, tak kan dengan AIR LIUR BASI aje kot... kah kah kah !.

Yang TAK SEDAP nya, sudah banyak Duit Rakyat beliau CEKIK lepas tu suruh pulak Penguatkuasaan Undang-Undang SIBER sedia ada DIPERKETATKAN lagi hanya kerana "Rakyat Mula menggunakan MEDIA SOSIAL untuk membuat PELBAGAI SPEKULASI dan PENDAPAT terutamanya mengenai TRAGEDI Pesawat MAS MH370 dan ada yang dikatakan mengambil KESEMPATAN untuk menjadikan nya sebagai ISU POLITIK... kah kah kah !.

Lu ni tak mengikuti Perkembangan Pesawat Mas MH370 ke Rais Anak Yatim, lu tak tahu ke siapa yang MENYEBARKAN SPEKULASI TAHAP TERTINGGI dalam Isu MH370, tu Ulul Amri lu tu adalah Penyebar Spekulasi Tahap Tertinggi dengan mengatakan Pesawat Mas MH370 Penerbangan nya Berakhir di Lautan Hindi Jauh Dari Tempat Pendaratan atau pun SUDAH TERHEMPAS. Yang Kemudian nya dikuti dengan USUL di Parlimen sambil Ucap TAKZIAH.

Tapi sampai ke Hari Ini satu BUKTI pun TIADA bagi menunjukkan yang Pesawat Mas MH370 tersebut TERHEMPAS, apakah kerana Ulul Amri lu tu Perdana Menteri maka SUKA HATI MAK BAPAK beliau untuk kata APA SAJA walaupun SPEKULASI. Andai kata lah Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis DITAKDIRKAN menjadi Perdana Menteri (PM) semula gua JAMIN 101 Peratus lah yang Rais Anak Yatim ni akan menjadi Menteri semula beb... kah kah kah !. sumber 


hemmmmm..... satu ketika dulu beliau pernah dipanggil sebagai menteri pan tin tun dan menteri ini soalan ke cadangan... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Ni cadangan ke soalan?

    BalasPadam
  2. Bekas menteri paling terer matematik!!!

    BalasPadam
  3. dulu masa kes lahat datu, dia cakap macam tuakap itu juga ... sebelum pru13 cakap itu lagi ... sekarang cakap lagi ... apo, kau ingat internet ni yatim punyo ko ..??? bueklah kok handa bonar...!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....