DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 2 November 2013

Kelantan Curi Tanah Kami kata Orang Asli... Jawap Beb Jangan Tak Jawap !

Ini dakwaan dari Rakyat Keturunan ORANG ASLI beb... yang telah Tinggal didalam Negeri Kelantan sebelum lagi lain-lain Keturunan Ujud didalam Negeri Kelantan... ditambah lagi Keujudan tidak pernah MENYUSAHKAN ORANG LAIN melainkan selalu nya hidup dia orang lah yang selalu DISUSAHKAN dengan Ungkapan Pembangunan.

Benar atau tidak Dakwaan Orang Asli tersebut bukan lagi Persoalan Penting... yang Penting Jawapan kena diberikan Oleh Kerajaan Negeri Kelantan dalam perkara ini kerana Politik adalah PERSEPSI bukan FITNAH dan juga Bukan Mendatangkan FITNAH... tetapi ianya boleh Mendatangkan Fitnah dan seterusnya Menjadi Fitnah.

Itu hakikat yang Kerajaan Negeri Kelantan serta Penyokong-Penyokong kena terima beb... gua sebagai Penyokong hendak juga tahu apa sebenarnya Isu tersebut sampaikan Orang Asli Negeri Kelantan menghantar NOTA BANTAHAN kepada Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam)... kenapa boleh terjadi sampai begitu sekali ?.

Dari Pengamatan gua... Orang Asli bukan nya BODOH seperti yang kebanyakan lu orang sangka kan beb... kalau dengan Orang Melayu Umno boleh lah kalau lu orang nak JUAL TEMBERANG sebab dia orang kebanyakan nya seperti yang dikatakan oleh Tun Madey... sebab itu Harga Minyak Naik pun dia orang kata TAK NAIK kerana menjadi seperti LEMBU NFC DICUCUK HIDUNG... kah kah kah !.

Species Melayu Umno ni juga akan MAMPOS kalau Umno tak ada lagi dalam Negara Malaysia ni beb... sebab itu selalu di Laung-Laungkan HIDUP UMNO... HIDUP UMNO... HUDUP UMNO... kerana bagi dia orang hanya Umno SEGALA-GALANYA tanpa Umno maka Hidup dia orang TAK BERERTI lagi dan seterusnya akan MAMPOS... kah kah kah !.

Tetapi Orang Asli tak kira sama ada Umno ke yang Mampos atau pun Pas yang Mampos dia orang tetap boleh HIDUP dengan cara dia orang sendiri selagi Allah SWT Mengizinkan...oleh itu Kerajaan Negeri Kelantan kena Menangani Masalah ini dengan CEPAT... seperti yang gua katakan Politik adalah Persepsi... namun ianya boleh juga Mendatangkan Fitnah dan seterusnya Menjadi Fitnah.

Jangan pulak ada yang kata gua ni GUNTING DALAM LIPATAN kerana Membangkitkan Isu ini... kalau nak kata gua ni Gunting Dalam Lipatan pun No Hal beb... itu Hak lu orang sebagai Penyokong Setia tapi jangan lah jadi seperti Penyokong Umno ok... gua TAK HENGINNN jadi seperti Penyokong Umno yang MENGUMNGOK APA SAJA kata Pemimpin... kah kah kah !. mk


hemmmmm..... siapa yang bijak bermain dengan persepsi dia orang lah yang akan berjaya memenangi Isu.semasa... cuma pada penchacai selalu tak dapat nak bezakan antara persepsi dengan fitnah... kerana apa kerana tun madey telah berkata... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....