DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 17 Oktober 2013

Nooh Gadut Oh Nooh Gadut Kenapa Lah Mulut Lu Gatal Sangat Beb ?

Terus terang gua katakan yang gua ni bukan nya Pandai dalam Bab-Bab Hukum dalam Agama Islam atau lebih terang lagi boleh dikatakan yang gua ni tergolong dalam JAHIL lah beb... tak apa gua mengaku yang gua Jahil sebab Bab-Bab Hukum dalam Islam ni rasanya lagi TAK CERDIK atau pun BODOH MACAM UMNO kalau TAK PANDAI tapi mengaku Pandai beb... sebab kalau Tak Pandai tapi masih nak bercakap Bab-Bab Hukum Islam... nanti ianya seperti keluar dari MULUT LONGKANG beb.

Antara nya seperti Al-QURAN kena DITAFSIRKAN SEMULA kerana Zaman Unta dan Zaman Proton Saga adalah Berbeza lah... Nabi Muhammad SAW menyimpan Janggut kerana TAK ADA PISAU CUKUR lah... tidak seperti Zaman Proton Saga yang ada bermacam-macam jenama Pisau Cukur ada... kemudian kalau HUDUD DILAKASANAKAN nanti MAKAN SUP TANGAN lah... macam mana nak PRODAKTIF lah kalau Tangan Orang Islam sudah DIPOTONG.

Jadi gua Tak Nak lah macam yang kat atas tu beb yang Bodoh Berlagak Pandai atau BODOH MACAM UMNO... tapi yang membuatkan benda ni jadi LAWAK ialah bila ada jugak Penulis-Penulis Blog Lucah nak menulis pulak tentang Hukum dalam Islam beb... kalau dah jadi Penulis Blog Lucah tulis aje lah Benda Lucah jangan lah lu orang GATAL-GATAL nak menulis pulak Bab-Bab Hukum dalam Islam demi menyokong pandangan Ustad-Ustad... Ulama' Tua dan Ulama' Muda.

Berbalik kepada Tajuk diatas gua teringat lah sebelum ini dimana AMANAT HADI yang dikatakan MENGKAFIR AHLI-AHLI UMNO oleh Ahli-Ahli Umno itu sendiri... sedangkan AMANAT HADI tak ada pun mengatakan yang Ahli-Ahli Umno adalah KAFIR... yang ada ialah SESIAPA SAHAJA yang MENOLAK HUKUM ALLAH boleh menjadi KAFIR... tapi ialah Siapa Yang Makan Cili Pasti Terasa Pedasnya dan kena minum air bagi mengurangkan rasa PEDAS tersebut beb.

Bila Keluar saja cerita berkenaan AMANAT HADI tersebut yang biasa nya Keluar dan DISENGSASIKAN apabila ianya menghampiri Pilihan Raya Umum (PRU) atau pun Pilihan Raya Kecil (PRK)... maka dikala itu SIBUK lah pulak Ustad-Ustad... Ulama' Tua dan Ulama' Muda memberikan Pandangan dia orang betapa SALAH dan boleh TERBALIK SEMULA kepada orang yang mengatakan AMANAT HADI adalah Betul walaupun sendiri yang keluar kan seolah-olah SUKA SANGAT jadi Kafir.

Dalam banyak-banyak Ustad-Ustad... Ulama' Tua dan Ulama' Muda  rasanya termasuk lah sekali si Nooh Gadut ni beb... ialah PUNASIHAT Majlis Agama Islam Johor DT lah kata kan... lu orang tahu aje lah macam mana GAYA CAKAP beliau semasa Kemera dan Microfon dah ada depan mata beliau... kah kah kah... cakap pun dah tentu lah bunyi macam Orang Meneran bagi Menegakan Hujah yang orang lain tak dapat nak menjawap kerana hanya beliau dan Kemera serta Microfon sahaja dikala itu.

Dikala itu berkata lah beliau bahawa TIDAK BOLEH Orang Islam mengatakan yang Orang Islam yang sebagai Kafir... ditakuti Perkara tersebut akan Berbalik kepada yang Menuduh... tapi hari macam gua Tak Percaya yang beliau berkata boleh menjadi Kafir dan Murtad kalau Mempertikaikan Keputusan Mahkamah Rayuan berkenaan ISU KALIMAH ALLAH... apa beliau ni SAKIT atau MABUK DAUN KETUM beb... atau pun beliau dah BUANG TEBIAT ke... kah kah kah !.

Apa pasal lah lu GATAL MULUT nak bercakap Nooh Gadut oiiii... kan lebih baik lu diam aje... sekarang siapa yang MALU beb... tak pasal-pasal lu dah jadi BAHAN JANAKA SIBER... kalau lu DIAM aje kan elok... orang pun tak ingat lu dan lu pun tak kena Umpat... ini tidak bila orang tak ingat lu... lu tak senang duduk dan GATAL MULUT supaya orang ingat... jangka-jangka sebelum ini lu LENA TIDUR sekarang dah jadi sebalik nya... habis lah KITAB-KITAB LAMA lu SELONGKAR untuk mencari DALIL... kah kah kah !.

Jangan nanti bila Dr. Asri mengajak lu BERDEBAT lu bermacam-macam ALASAN yang lu bagi... itu lah ini lah... gua tak Pasti TELOR Pemimpin Umno mana yang lu nak AMPU ni... nak kata Telor Ulul Amri Umno lu sendiri mahu ingat lah beliau ada Telor ke tidak... atau lu ni Lupa dan tersalah Ampu Telor kot Nooh Gadut... gua takut yang lu Ampu tu hanya Sarung Telor aje kerana Telor nya dah TAK ADA beb... lu baik pastikan betul ada atau tidak Telor Pemimpin Umno yang lu Ampu tu... kah kah kah !.

Gua cuma nak mengigatkan aje supaya lu jangan lupakan Sejarah 13 Mei 1969 dimana sebelum itu dikatakan yang Pemimpin Umno sebagai Pejuang Kemerdekaan... kalau dah nama nya Pejuang lu sendiri mahu ingat lah Nooh Gadut... tapi baru-bari ini sebuah Filem telah MEMECAHKAN TEMBELANG sebenar Pejuang-Pejuang yang ada didalam Umno... bila mengatakan yang Lim Kit Siang telah MENGENCINGKAN TIANG BENDERA UMNO yang bergambarkan KERIS TELANJANG tu... boleh Lim Kit Siang Mengencingkan Tiang Bendera Umno ya beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... yang gua dengar menyokong kenyataan nooh gadut ni hanyalah dari penulis-penulis blog lucah... suara-suara merdu dari harussani... hassan ali jati belum lagi gua dengar beb... apa dia orang tengah cari dalil yang cukup kuat tapi tak jumpa-jumpa lagi kot... kah kah kah... A B U.

7 ulasan:

  1. asri ade cakap "Sejak seribu tahun lalu, sejak zaman Nabi Muhammad lagi mereka menggunakan perkataan Allah".

    tanya kat asri, kalau orang kapir la ni nak tawaf kaabah bertelanjang die bagi tak??

    kan dulu orang kapir boleh tawaf telanjang.

    tanya kat asri, kalau orang kapir la ni nak buat berhala keliling kaabah die bagi tak???

    kan dulu orang kapir boleh buat berhala keliling kaabah.

    tanya kat asri, kalau orang kapir nak kuasai makkah die bagi tak???

    kan dulu orang kapir kuasai makkah.

    tanya kat asri, kalau orang kapir la ni nak berzina tepi kaabah die bagi tak??

    kan dulu orang kapir boleh berzina tepi kaabah.

    tanya kat asri, kalau orang kapir la ni nak minum arak keliling kaabah die bagi tak???

    kan dulu orang kapir boleh minum arak keliling kaabah.

    orang nasrani dulu mana sama dengan orang kristian sekarang. nasrani takda konsep trinity. nasrani hanya kata jesus anak tuhan. berapa kali bible tu kena edit tak tau la. last2 jadi trinity. boleh ke umat Islam redha Allah disyirikkan dalam tuhan trinity?? fikir2kan. jgn jadi liberal sudah. orang kafir memang nak sesatkan umat Islam.

    BalasPadam
  2. ..dut yang hanya layak jadi badut ,ailf-min-nun-wau= sarkis ;) bila tanpa akal panjang mahu tanya & bandingkan era kini & dulu baik tanya sama itu spesis 'NFC' daa, telanjang & minum arak hanya zaman itu lain dengan soalan guna nama Allah, era kini tanya pula sama para pemimpin parti pandi kutty yang berzina,minum arak & rasuah serta salahguna kuasa apa hal ? ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  3. Terlalu mudah Noh Gadut nak jatuh hukum murtad. Dah nyanyuk org tua nie.xpsl2 kne tibai ulama2 lain.

    BalasPadam
  4. Kepada Tanpa Nama Oktober 17, 2013, 4:12 ptg,
    Allah swt tu Tuhan bagi sekalian alam termasuklah isi kandungan di atas bumi ni iaitu manusia, haiwan, pohon, ..... Manusia tu termasuklah Islam dan Bukan Islam. Awat kalau orang bukan Islam boleh menyebabkan aqidah orang Islam terancam dan boleh menyesatkan orang Islam. Orang Islam mana yang kau maksudkan? Orang Melayukah atau orang Islam sebenarnya? Apa hubungan Kalimah Allah swt dengan sesatnya orang Islam? Pi la belajar konsep keTuhanan daripada ustaz-ustaz. Faham betul-betul konsep ini agar kau tak terkeliru. Ini tidak, asyik dok salahkan orang lain sedangkan diri sendiri tak mahu belajar dan biarkan diri sendiri jadi bodoh piang.
    Kenapakah orang bukan Islam di Sabah & Sarawak dibenarkan menggunakan kalimah Allah swt ni? Awat orang Islam di Sabah dan Sarawak tak terancamkan aqidah mereka? Ingat saudaraku, Allah swt bukan Tuhan Melayu sahaja tapi Tuhan bagi sekalian alam. Dialah yang maha berkuasa, maha hebat, maha .... segala-galanya.
    Cara kau tegur ustaz MAZA nampak macam hang ni hebat dalam beragama. Adakah orang yang berilmu dalam agama akan berfikir macam kau ni? Entahlah aku pun sangsi dengan hujah. Sebiji macam Noh Gabut. Cuba lihat diri sendiri dulu sebelum berhujah. Kalaulah kail panjang sejengkal, laut dalam jangan cuba diterokai. Nama sendiri pun tak ada, ini nak tunjuk pandai.

    BalasPadam
  5. .

    .


    .

    saudara pembaca yang saya hormati.

    Ada kebenaran apa yang dihuraikan

    olih Tuan Noh gadut itu.

    Kenyataan yang di keluarkan dek
    Asri
    diberikan bogel tanpa penjelasan

    dan huraian latar belakang sejarah

    asal usul agama di dalam dunia Arab.

    Arab sebelum adanya Muhammad SAW

    memeluki

    agama yang dipimpin olih Nabi Musa
    dan
    di ikuti pula olih Nabi Isa [alaihi salam ]
    Pengikut nabi Musa [geng yahudi] dan
    pengikut nabi Isa [dikenali sekarang sebagai
    Agama Nabi Isa [Kristus] atau Kristian.

    Saya fokus bicara kepada agama yang

    dipimpin

    Nabi Isa yang jelas ajarkan Allah

    adalah tuhan yang satu dan beliau

    adalah nabinya.

    Jadi bila se orang Arab kristian

    sebut Allah-

    ianya jelas yang Allah yang dia

    rujuk itu adalah

    Allah yang satu. Selepas Nabi Isa

    'dibunuh'

    olih musuhnya , seorang penduduk

    kampongnya ,Paul,

    telah mereka [membuat cerita]

    bahawa nabi Isa

    telang pulang sebagai hantu

    [pontianak] atau holy

    ghost dan mengadakan entiti Tuhan

    Bapa, Tuhan Anak,

    dan Holy Ghost [pontianak] didalam

    konsep ketuhanan

    baru untuk pengikut pengikut

    kristian yang

    diterajui olih Gereja Katolik di

    Vatican [satu

    perkampongan -negeri di Roma,
    Itali.

    Ada lebih 100 juta kristian

    Unitarian dan seangkatan

    di dalam pemikiran bahawa Allah

    adalah satu dan Isa

    adalah nabinya di US dan merata

    dunia. Google unitarian

    church dan lihatlah sendiri.Dan

    mereka adalah berhak

    untuk memanggil Allah sebagai tuhan mereka!


    Walau apapun yang berlaku di dunia

    Arab, atau di

    Indonesia kita melayu Malaysia

    mesti ada pegangan.

    Bahasa rasmi negara adalah Bahasa

    Malaysia- bukan base

    Arab. Dan gereja katolik bila ianya merujuk
    kepada tuhan ianya mengikut baris

    pertama di dalam

    bible- adala Bapa Tuhan, Anak Tuhan

    dan Pontianak [holy

    ghost] . Pontianak di

    salahterjemahkan sebagai roh

    kudus. Tuan tuan sedia maklum roh

    adalah ciri ciri

    manusia bukan tuhan. Olih kerana

    takut digelakkad dek


    Atheis dan agamawan lain holy ghost

    sudah ditukarkan

    ke holy spirit baru baru ini! Roh

    ditiupkan kepada

    setiap nyawa yang dilahirkan dan

    ianya diambil olih

    malaikat apabila nyawa kita

    dicabut.

    Apakah ciri ciri [attributes ] Allah-

    Tiada mula atau akhir [Allah is

    omniprescient-infinite]

    Roh adalah finite[ada had ada

    hari-hadari!]

    Bila muslim bolih jatuh murtad?

    Bila kita samakan Allah yang satu

    kepada tuhan

    3 dalam 1 -tuhan yang dianuti dek

    pegangan katolik-nauzubillah
    .


    .

    .
    Akhirkata
    ---------

    Loyar loyar melayu senyap bila

    Majlis peguam hentam

    gomen yang diterajui olih mat

    melayu kau kau semasa

    'bersih' dulu. Tapi Majlis yang di terajui dan dipenuhi

    olih kolings dan chingkies tak ambil tindakan untuk buang

    Pundek Lingam dari senarai Loyar , keikhlasan n integriti

    loyar propeser ngangkang Bari dan geng geng khususnya


    Ambiga-'bersin' di dalam majlis

    sangat sangat diragui.

    Ada kemungkinan

    propeser melayu tidak kompeten in

    BI -kerana termasuklah

    di dalam geng geng '

    mat-me-no-spik/read-inglis ' yang

    sukar memahami bible setebal 400

    muka surat itu.





    BalasPadam
  6. Adakah berbeza pendapat mengenai penggunaan perkataan Allah adalah isu akidah?
    Boleh ke ia berbeza mengikut negara/kawasan/negeri?

    BalasPadam
  7. Ybhg Dato Mohd Noh Gadut (DMNG) kenapa dalam hal ini cepat benar Ybhg DMNG mengeluarkan pendapat bahawa 'Kafir & Murtad' sesiapa yang mempertikai keputusan Mahkamah Rayauan mengenai isu perkataan Ałlah?

    Seolah-olah MR itu bertaraf lebih tinggi dari Mufti dan Ulama Mutabar, dan keputusan itu boleh dianggap seolah fatwa?

    PERSOALANNYA kepada Ybhg DMNG kenapa diam seribu bahasa apabila ada kepimpinan negara yang menyatakan hukum hudud tidak 'conducieve' atau tak sesuai untuk dilaksanakan dan berikrar mereka tidak akan melaksanakan hudud?

    Ada orang menghina RasulAllah s.a.w bahawa janggut Baginda yang mulia tidak di cukur kerana zaman itu tidak ada pisau cukur? Masa itu Ybhg DMNG masih mufti Johor D. E?

    Berbagai lagi jika nak disenaraikan namun Ybhg DMNG terus diam membisu... Seolah tidak sengar dan tidak terbaca penghinaan itu. TERUTAMA MEREKA YANG MENGGELAR DIRI MEREKA ISLAM.....

    Bahawasanya surmon mengguna perktaan Allah di gereja di Sabah telah begitu lama diguna sejak 80an lagi
    ... Kenapakah sekarang baru bising.....

    Adalah sebagi Islam memadai dengan mendakwa terlalu cinta dengan Nama Allah sedangkan syariatNya dan Sunah RasulAllah s.a.w BOLEH DIPERSENDA DAN DINAFIKAN?

    Apakah begini Sempitnya Islam????

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....