DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 21 Oktober 2013

Apa Lagi Ahli Umno Negeri Melaka Mahu kepada Datuk Seri Ali Rustam... kah kah kah !

Punya lah banyak JASA yang ISI PERUT UMNO sendiri katakan DITABUR oleh Bekas Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam namun ianya seolah-olah DICAMPAKAN KELAUT SELAT MELAKA oleh Ahli Umno Negeri Melaka... maka Ungkapan yang begitu Popular selepas Kekalahan beliau dalam Pilihan Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu iaitu APA LAGI ORANG CINA MAHU sepatutnya diteruskan dengan Ungkapan lain yang berbunyi APA LAGI AHLI UMNO NEGERI MELAKA MAHU... ini bila beliau hanya mendapat SATU UNDI dari Negeri Melaka bagi Undi Naib Presiden Umno... tak patut tak patut... kah kah kah !.

Daripada Enam Bahagian Umno yang ada didalam Negeri Melaka Ali Rustam hanya mendapat Satu Undi iaitu daripada Bahagian Umno BUKIT KATIL yang beliau sendiri Ketuai... itu pun berkedudukan ditempat Nombor Dua dibelakang Menteri Keselamatan Dalam Negeri Datuk Ahmad Zahid Hamidi... di Lima Bahagian yang lain beliau bukan lah Pilihan kepada Ahli Umno di Negeri Melaka... jadi ada baik nya beliau membuat Ungkapan APA LAGI AHLI UMNO NEGERI MELAKA MAHU... dengan ini juga JELAS lah Kekalahan beliau dalam PRU13 yang lalu bukan sahaja DITOLAK oleh Pengundi Cina malahan Ahli Umno juga beb... kah kah kah !.

Pelik juga bila memikirkan kenapa beliau yang banyak MENABUR JASA kepada Ahli Umno Negeri Melaka khas nya Orang Melayu tetapi MENOLAK beliau dengan sewenang-wenang nya... apa tak cukup lagi ke JASA beliau kepada Ahli Umno Negeri Melaka... bukan setakat menjadi Negeri Melaka Negeri MAJU dalam Malaysia malahan menjadikan Gelaran Datuk Negeri Melaka telah Merentasi Laut China Selatan apabila dianugerahkan kepada Bintang Filem Bollywood Terkenal iaitu Datuk Sharukh Khan... tak cukup lagi ke beb... apa lu orang Ahli Umno Negeri Melaka jenis yang TAK MENGENANG BUDI ke... kah kah kah !.

Punya lah Teruk beliau Bekerja Keras demi Ahli Umno Negeri Melaka namun tiada lu orang KENANG akan Susah Payah beliau... baik pula Ahli Umno Negeri lain boleh memberi Undi kepada beliau... apa lu orang Ahli Umno Negeri Melaka TIADA RASA MALU ke beb... atau lu orang ni Keturunan yang ada semasa Kerajaan Kesultanan Melayu Negeri Melaka JATUH ketangan Portugis tahun 1511... yang dikatakan Kejatuhan Kerajaan Kesultanan Melayu Melaka adalah disebabkan PERASAAN HASAD DENGKI (PHD) sesama Pembesar Negeri ketika itu... cuba lu orang pergi periksa DNA lu orang ada tak SALAH SILAH Keturunan Pembesar Negeri Melaka Tahun 1511... kah kah kah !.

Buat Datuk Ali Rustam jangan lah lu BERSEDIH beb... anggap lah ini sebagai Pengorbanan lu untuk AGAMA... BANGSA dan NEGARA... jangan lah lu merasa KECEWA kerana tidak dapat MENABUR JASA didalam Umno... ini mungkin kerana Ahli-Ahli Umno di Negeri Melaka merasakan yang lu sudah Terlalu Banyak Berjasa ke Umno Negeri Melaka Khas nya dan Umno Malaysi Am nya... untuk itu pada anggapan dia orang bagi lah pulak orang lain untuk Berjasa... ini asik lu lu aje apa hal nya beb... orang lain pun hendak gak Berjasa... kan ke jawatan dalam Umno tersebut untuk BERKHIMAT kepada Rakyat... hakkkkk Tuihhhhh.... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... gua dengar beb seorang lagi bekas ketua menteri melaka usahkan nak menang ahli majlis kerja tertinggi (mkt)... untuk menang ketua bahagian pun tidak... yang menang adalah calon yang belum pernah berjasa kepada negeri melaka... pertama kali bertanding terus menang... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....