DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 23 September 2013

BERBINCANG DENGAN UMNO : KALAU ANWAR BOLEH KENAPA HADI TAK BOLEH BEB ?

Gua terpanggil untuk mengulas ISU diatas kenyataan Presiden PAS Tuan Guru Hj Hadi Awang berkenaan KESEDIAAN beliau untuk BERBINCANG PELBAGAI ISU dengan Umno namun SYARAT nya ia berlandaskan Al-Quran, Hadis, Ijma' Ulama' dan Qias... banyak juga Blog-Blog Pro Pakatan Rakyat (PR) telah menjatuhkan HUKUMAN BERSALAH keatas Presiden PAS tersebut terutama nya situkar tiub tu... PERSOALAN nya dimana SALAH nya kenyataan dari Presiden PAS tersebut... apa ke salah kalau PERBINCANGAN tersebut dilakukan secara TERBUKA dan bukan nya TERTUTUP... beliau juga tidak mengatakan perbincangan bagi membentuk KERAJAAN PERPADUAN beb... 

...Kalau  beliau mengatakan perbincangan bagi MEMBENTUK KERAJAAN PERPADUAN boleh lah dikatakan SALAH... dan gua secara TERBUKA menyatakan TIDAK BERSETUJU walaupun 10 kali UMNO MAMPOS seperti tahun 1986... sekadar BERBINCANG bagi PERMASALAH RAKYAT rasanya tak secara langsung ai menjurus kepada salah satu CABANG DAKWAH... sama ada Pemimpin ISI PERUT UMNO tersebut hendak MENERIMA atau pun MENOLAK itu terpulang lah kepada PERTIMBANGAN KEPALA OTAK dia orang beb... namun mengatakan yang Presiden PAS adalah SALAH rasanya adalah KURANG ADIL di masa Politik Negara menuju ke ERA BARU.

Ditambah lagi kalau ianya juga hendak dilakukan oleh KETUA PEMBANGKANG Datuk Seri Anwar Ibrahim... dan semesti nya kalau Anwar BOLEH kanapa HADI tak boleh beb... jangan memberi ULASAN yang KURANG ADIL kepada sesama Pemimpin PR hanya kerana ianya bukan Anwar yang melakukan... kalau Anwar yang buat semua boleh... itu seperti lah TAK KURANG LEBIH dari PERANGAI yang ada pada ISI PERUT UMNO beb... ia itu apabila Pemimpin yang DISUKAI melakukan sesuatu semua nya SETUJU TANPA PREJUDIS dan bila Pemimpin yang TAK DISUKAI melakukan semua nya SALAH... come on lah beb... jangan lah ada PERANGAI ISI PERUT UMNO pada Penyokong PR.

Secara PERIBADI gua pun TAK SETUJU dengan Perbincangan tersebut atas sebab UMNO adalah PENGKHIANAT kepada PERSAHABATAN dan PERSETUJUAN sejak dari DULU KINI dan mungkin SELAMA nya... namun untuk mengatakan yang HADI SALAH tanpa pula menyebut yang ANWAR TIDAK bila hendak BERBINCANG dengan Pemimpin Umno memang TAK ADIL lah beb... kalau nak kata HADI SALAH sepatut nya kata juga yang ANWAR pun SALAH baru lah ADIL beb... macam mana kita hendak MENUNTUT supaya Umno yang tiada dalam KAMUS hidup Umno perkataan ADIL untuk berlaku ADIL... sedangkan kita sendiri pun TAK ADIL dalam menjatuhkan HUKUMAN.

Itu sebab nya beb gua katakan Pemimpin PR ni ada masa BODOH tak boleh di AJAR dan PANDAI tak boleh di IKUT... kerana itu juga lah semasa HARI PENAMAAN CALON pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu telah terjadi MALAPETAKA BERTANDING SESAMA PR... ini kenyataan nya gua tak kira siapa yang melakukan... cuma gua akan cuba SEDAYA UPAYA ADIL dalam MENGHUKUM Pemimipin PR... memang lah PERIT untuk MENGKRITIK Pemimpin yang kita SANJUNG... namun harus di ingat PEMIMPIN adalah KULI BATAK kepada RAKYAT dimana hendak menjadi Pemimpin bukan nya DIPAKSA tetapi secara SUKA RELA. sumber SH


hemmmmm..... mungkin ada sahabat-sahabat dari pr yang tidak setuju akan pandangan dari gua ni... seperti biasa itu adalah hak lu orang beb... cuma gua yang bodoh ni tak nak sampai seperti penyokong umno yang bebal melantun-lantun tu ok... kah kah kah !. ABU

4 ulasan:

  1. saya berharap pr dpt bersihkan pemimpin pr yg perangai macam umno bn

    BalasPadam
  2. setuju saranan mohd azrul bersihkan pemimpin pr yang macanm umno@apco, baru nampak bersih selepas bersih di jalanraya :)

    BalasPadam
  3. Kita bincang pasal ayam sajalah lagi baik...ayam mana nak disembelih... ayam mana kena penyakit hawar yang merbahaya dan ayam mana penyebar fitnah, gila kuasa serta kuat putar belitnya ....Tak yah le bincang dengan UMNO ni...mereka terbukti PENYANGAK DAN PENIPU...yang kau terhingin sangat nak bincang dengan puak penipu ni kenapa??? NAK JADI PENIPU JUGA KAH???

    BalasPadam
  4. Hadi buat sorok2.

    Anuar di pelawa di jemput. Terbuka lagi di buka bersyarat mesti ada semua pemimpin parti komponen dlm PR.

    Tara baca ka.

    If they can't join us we join them. Depa pelupuh kita hidup makin susah. Semua barang naik harga.

    Kita cuma hentam dlm blog. Menjerit sana sini. ubah strategi. Terima pelawaan bukan bererti kalah. Walaupun mata pena lebih tajam dari pedang.

    Zaman la ni tak cukup dgn mata pena yg tajam. Kena bagi tajam depan mata depa.

    Be positif. Satu dunia menyanjung tinggi TGA & Bro Anuar. Kenapa kita nak pelekeh depa. Ada ke calon lain selain dari 2 org ini yg layak menggodam Umngok.


    Kak ngah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....