DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 27 Jun 2013

ULASAN KU NAN BERKENAAN DAKWAT KEKAL YANG MACAM SIALLLL AJE BEB... KAH KAH KAH !

Kalau mengikut kata dari MULUT LONGKANG Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan) yang TAK TAHU MALU tersebut berbunyi "DAKWAT yang digunakan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu TIDAK MENGANDUNGI BAHAN KIMIA BERBAHAYA bagi memastikan KESELAMATAN RAKYAT... Ia berbeza dengan DAKWAT KEKAL yang KEKAL sehingga DUA BULAN seperti digunakan di India yang akan memberi KESAN BAHAYA kepada MASYARAKAT".

"Sebab SPR SANGAT PERIHATIN yang KIMIA itu akan MENYAKITKAN Orang Ramai... Ini TANGGUNGJAWAP KERAJAAN untuk MENJAGA RAKYAT... Malaysia juga TIDAK MEMERLUKAN DAKWAT KEKAL seperti "NEGARA DUNIA KETIGA" lain... kita TAK PERLUKAN DAKWAT KEKAL pun... Untuk apa ?... Kita bukan Negara DUNIA KETIGA... kita ada KAD PENGENALAN yang boleh dikenal pasti... DAKWAT KEKAL ini PEMBANGKANG yang MINTA di Parlimen dan KITA SETUJU dan IKUT".

Kalau TAK TAHU dan TAK FAHAM apa yang DIPERSOALKAN jangan lah BERCAKAP... sebab yang akan nampak BODOH dan BEBAL adalah beliau sendiri beb... tapi itu lah yang KELUAR dari MULUT LONGKANG beliau... tiada langsung ianya berbunyi seperti dari MULUT seorang Ahli Parlimen dan Menteri tapi lebih kepada CAKAP-CAKAP KEDAI KOPI atau LOYAR BURUK... kalau ya pun BEBAL dan TAK FAHAM BAHASA seperti Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) tu COVER lah sikit beb... MALU lah didengar di Orang... dah lah awak tu Ahli Parlimen dan Menteri campor Tengku lagi tu... kah kah kah !.

Nak kata sebagai seorang Ahli Politik yang MUDA tidak juga... umur dah semakin hampir ke umur SUBSIDI beb... tengok RAMBUT pun dah tahu... tapi PERCAKAPAN langsung tak MENGAMBARKAN beliau sebagai seorang Ahli Politik yang VETERAN serta BERPENGALAMAN... ini tidak langsung seperti apa yang dikatakan ORANG DOLU-DOLU beb... TUA BUKAN SEBARANG TUA TAPI TUA SEPERTI UBI... MAKIN TUA MAKIN BERISI... kan lebih baik DIAM aje seperti kebanyakan Ahli Parlimen dari BN yang lain... kah kah kah !.


Lagi satu kalau lu orang PERASAN ialah hampir semua yang mengeluarkan KENYATAAN BODOH CAMPOR MENIPU berkenaan DAKWAT KEKAL YANG TAK KEKAL tersebut adalah dari Pemimpin Tertinggi Umno... sebelum ini Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan Malaon yang siap dengan SILVER NITRAT dan SODIUM NITRAT serta PENYAKIT KANSER OTAK seperti kebanyakan Pemimpin Umno... hari ini Setiausha Agong Umno pulak yang mengeluarkan kenyataan BODOH CAMPOR MENIPU... tak ada langsung lah RASA MALU dan SEGAN langsung beb... kah kah kah !.

Kalau sudah kata SETUJU dan IKUT apa yang DIKEHENDAKI oleh PEMBANGKANG dalam Parlimen berkenaan DAKWAT KEKAL buat lah BETUL-BETUL... rasanya Pembangkang pun TAK SETUJU kalau DAKWAT KEKAL tersebut KEKAL selama DUA BULAN... cukup seperti apa yang dikatakan oleh SPR iaitu 7 Hari bagi PENGUNDIAN AWAL dan 3 Hari bagi PENGUNDIA BIASA itu aje... kekal dalam erti kata TIDAK MUDAH HILANG atau pun SUKAR DIHILANGKAN... ini tidak nama nya DAKWAT KEKAL tetapi PENCELUP TIKAR PADAN MENGKUANG lagi SUKAR DIHILANGKAN beb... kah kah kah !.

Harga nya pulak bukan nya MURAH beb... dikatakan ianya bernilai sebanyak RM6.9 Juta tak termasuk KOS Pengangkutan... Berus... dan KOS Menjaga KESELAMATAN Warna Dakwat Kekal dari DIKETAHUI UMUM... yang itu sahaja ditambah lagi RM200 Ribu... jadi BERBALOI ke dengan WANG RAKYAT yang berjumlah sebanyak RM7.1 Juta HANGUS dan LEBUR kerana DAKWAT KEKAL yang TAK KEKAL beb... kalau WANG tersebut dari HARTA PUSAKA MAK BAPAK SPR CAMPUR WANG MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO itu NO HAL lah... tapi itu pun masih DIKIRA MENBAZIR beb... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... ini lah hasil nya kalau melantik pemimpin yang membuat harta rakyat seperti harta mak bapak dia orang yang punya... tanpa rasa bersalah apalagi rasa malu dan segan... kah kah kah... umporno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Menteri sial bukan mulut longkang lagi, mulut logi taik penuh najis. Msia bukan negara ke3 tapi Msia mempunayi pemimpin2 penipu, penyamun, perompak, pembunuh, perasuah dll. Apa segala jenayah semua ada dlam pemimpin Msia spt tunku dapur Adnan ni.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....