DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 11 Jun 2013

ADAKAH INI ANTARA CALON PRESIDEN UMNO ?

BETUL atau TIDAK gua pun tak pasti lah beb... tetapi kalau lah BETUL dikatakan sudah ada PERTEMUAN dilakukan diantara Ahli Parlimen Umno/Bn Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) dengan Anggota Parlimen dari Negeri Sabah yang TIDAK TERPILIH menganggotai KABINET PASCA Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas... kemungkinan untuk Ahli Parlimen dari GUA MUSANG tersebut MENCABAR Ulul Amri Umno yang ada sekarang iaitu Datuk Seri Haji Najib (DSHN) amat lah CERAH dan TERANG BENDERANG seperti SPOT LIGHT beb... kah kah kah !. sumber FMT

Memang gua PALING SUKA kalau JAWATAN TERTNGGI dalam Umno tersebut DIREBUT oleh sesama-sama ISI PERUT UMNO... kerana masa itu lah lu orang dapat tengok bagaimana WANG... FITNAH dan PEMBOHONGAN akan BERTERBANGAN tanpa PESAWAT beb... dimasa itu juga lu orang akan melihat bagaimana POWER nya TANGAN-TANGAN AJAIB dari SEMENANJUNG ni terutama yang sedang MEMEGANG KUASA... lu orang USAH HERANNN kalau FITNAH yang selalu dibuat terhadap Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) kali ini DITUJUKAN pula kepada sesama UMNO... kah kah kah !.

Mungkin ada yang TAK PERCAYA apa yang gua katakan ini terutama nya ISI PERUT UMNO yang kebanyakan nya MEMBUTA TULI... tapi itu lah HAKIKAT SEBENAR PERANGAI ISI PERUT UMNO... Sejarah dah MEMBUKTIKAN beb... kalau lu orang kata gua TIPU atau pun FITNAH... lu orang TANYA lah sendiri kepada DUA WATAK UTAMA semasa UMNO MAMPOS pada tahun 1987 iaitu Ku Li dan Tun Mahathir (Tun Madey)... cepat kalau lu orang nak tahu CERITA SEBENAR sebelum KEDUA-DUA dia orang tu PADAM beb... terutama nya Tun Madey tu... kah kah kah !.

Umno Oh Umno... adakah kali ini lu akan DIAWET lagi seperti Tahun 1987... yang mana dikala itu lu Umno telah MAMPOS kerana OLAH TANGAN-TANGAN Ahli lu sendiri... gua harap-harap perkara tersebut akan TERJADI lah Umno oiii... kerana kalau lu MAMPOS kali ini rasanya AGAK RUMIT untuk lu DIAWET lagi... kalau di Tahun 1987 lu MAMPOS namun BADAN atau JASAD lu masih lagi dikatakan ORI.. iaitu JASAD yang ada sejak dilahirkan oleh Inggeris Penjajah pada tahun 1946... rasanya TAK SUSAH untuk MENGAWET benda yang ORI dan belum pernah ROSAK... kah kah kah !.

Tetapi kalau kali ini lu MAMPOS jawapnya hanya KEAJAIBAN sahaja yang MAMPU untuk MENGAWET benda yang sudah pernah ROSAK TERUK... kah kah kah... kalau dalam bahasa PERMOTORAN ianya dikatakan TOTAL LOOSE beb... kalau nak digunaka pun hanyalah sebagai SPARE PART atau ALAT GANTI... tapi itu pun kena lihat BAHAGIAN mana yang hendak digunakan sebagai ALAT GANTI beb... kalau bahagian ENJIN dah tentu lah 100 PERCENT TAK BOLEH beb... ENJIN yang dah BERPULUH TAHUN lepas tu pula pernah di OVERHAUL beb... kah kah kah !.

Kalau ada pun yang boleh DIGUNA PAKAI mungkin lah pada bahagian lain seperti CERMIN PANDANG BELAKANG... GETAH PINTU... TUTUP TANGKI MINYAK... KUSYEN... PEMIJAK BREK... PEMIJAK MINYAK... dan sebagai nya... di mana benda-benda tersebut susah didapati dikedai-kedai POTONG KERETA bagi JENIS KERETA yang sudah LANJUT USIA... tambahan pulak tu KERETA adalah seperti jenis PROTON TIARA yang BUNYI namanya memang MENGANCAM tapi DILUPUSKAN kerana RUGI... yang ini lu orang kena tanya dengan PROTON beb... kah kah kah !. 


hemmmmm..... apakah dua watak yang menyebabkan umno mampos pada tahun 1987 akan kembali menjadi antara watak dalam pemilihan umno kali ini dengan peranan yang berbeza... tunggu dan lihat pihak mana yang akan menggunakan khimat hantu raya yang dipunyai oleh tun madey beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betuo-betul mrloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....