DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 22 Mei 2013

SPR TUBUH PASUKAN KHAS SIASAT DAKWAT KEKAL YANG TAK KEKAL... KAH KAH KAH !

Gua dengar cerita yang Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) akan menubuhkan "PASUKAN KHAS MENYEMAK MASALAH-MASALAH PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL PRU13" dengan WANG MAK BAPAK dia orang beb... kah kah kah... apa lah yang hendak DIPANGGIL dengan BARUA-BARUA UMNO yang ada kat SPR ni... memang dia orang buat SPR ni macam HARTA MAK BAPAK dia orang beb... SESUKA HATI dia orang aje... bila pihak BERSIH meminta SPR membuat DEMONSTRASI DAKWAT KEKAL bagi PENGUNDIAN AWAL yang dikatakan oleh SPR boleh BERTAHAN selama 7 Hari... yang mana Tarikh PENGUNDIAN AWAL pada 30hb April 2013 iaitu 5hari sebelum HARI PENGUNDIAN BIASA yang berlangsung pada 5hb Mei 2013... Apa JAWAPAN SPR BARUA UMNO tu beb !!!...

Jawapan nya ialah "DEMONSTRASI DAKWAT KEKAL TAK BOLEH DIADAKAN BAGI MENJAGA KESELAMATAN WARNA DAKWAT KEKAL" kemudian ianya disusuli dengan kata-kata "PERCAYA LAH DENGAN SPR... JANGAN BERSANGKA BURUK DENGAN SPR... SPR TAK BIAS... SPR TELUS... SPR ADIL"... itu lah yang keluar dari MULUT GAMPANG KETUA SPR serta yang sewaktu dengan nya... dan itu lah juga JAWAPAN yang dibagi untuk MENJAYAKAN terus segala PENIPUAN yang telah DIRANCANG... jangan LUPA bukan Pakatan Rakyat (PR) yang kata DAKWAT KEKAL bagi PENGUNDIAN AWAL boleh BERTAHAN selama 7hari... bukan juga PR yang kata DAKWAT KEKAL bagi PENGUNDIAN BIASA boleh BERTAHAN selama 3hari ok beb... kah kah kah !.

Itu semua SPR BARUA UMNO yang cakap... untuk itu kepada ISI PERUT UMNO jangan nak kata yang PR SUKAR UNTUK MENERIMA KEKALAHAN... sedangkan cerita DAKWAT KEKAL TAK KEKAL bukan PERKARA BARU beb... ianya sudah DIPERKATAKAN sejak dari Penubuhan Jawatankuasa Penambahbaikan Sistem Pilihanraya... jadi SOAL nak kata PEMILIHAN DAKWAT KEKAL adalah sesuatu yang RUMIT memang TAK MASUK AKAL... dan bertambah TAK MASUK AKAL bila kata-kata tersebut keluar selepas KEPUTUSAN Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) diketahui... sedangkan sebelum selesai PENGUNDIAN baik PENGUNDIAN AWAL mahu pun PENGUNDIAN BIASA hanya KEYAKINAN bahawa DAKWAT KEKAL adalah KEKAL daripada SPR BARUA UMNO tu... kah kah kah !.

KEYAKINAN yang DIGAMBARKAN oleh SPR BARUA UMNO bahawa DAKWAT KEKAL adalah KEKAL tu beb bukan setakat 1OO peratus malahan boleh dikatakan LEBIH... mungkin boleh menyamai TARAF 5 BINTANG yang diperolehi oleh Kementerian Pertahanan semasa Datuk Seri Zahid Hamidi menjadi Menteri Pertahanan iaitu 109 peratus... kah kah kah... hinggakan bila DAKWAT KEKAL pada PENGUNDIAN AWAL telah DIBUKTIKAN TAK KEKAL... terus sahaja SPR BARUA UMNO mencari JAWAPAN BODOH dengan mengatakan yang PETUGAS SPR TIDAK MEMATUHI CARA PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL iaitu kerana TIDAK MENGONCANG TERLEBIH DAHULU DAKWAT KEKAL tersebut... seperti MENGONCANG KEPALA BAPAK SPR tu... kah kah kah !.

Kalau mengikut pulak kata KETUA PENERANGAN UMNO Datuk Ahmad Maslan yang SALAH MAKAN TEMPE tu... DAKWAT KEKAL hanya boleh BErTAHAN selama 9 Jam sahaja beb... konon nya ini bagi MENGURANGKAN RISIKO KANSER yang boleh TERHASIL dari BAHAN-BAHAN KIMIA yang digunakan untuk menghasilkan DAKWAT KEKAL tersebut... mana lah Ahmad Maslan ni tahu beb... cuba lu orang tanya kat beliau mana beliau tahu... sedangkan SPR BARUA UMNO tu pun tak pernah cakap DAKWAT KEKAL hanya boleh BERTAHAN selama 9 Jam sahaja... kalau sudah DIKETAHUI yang ianya akan MEMBAWA kepad RISIKO KANSER kenapa TAK GUNAKAN aje INAI atau pun SIRAP yang sudah tentu MURAH dan KEKAL juga beb... kah kah kah !.

Kalau INAI dan SIRAP digunakan sudah tentu TAK TIMBUL soal ianya perlu DIGONCANG TERLEBIH DAHULU sebelum DIGUNAKAN seperti MENGONCANG KEPALA BAPAK SPR BARUA UMNO tu... tak perlu KAJIAN yang MENDALAM dari soal HALAL HARAM nya kerana ianya sudah tentu HALAL dari HUKUM SYARAK... ditambah lagi ianya sudah pasti MURAH HARGA nya... dan tak secara langsung dapat MENJIMATKAN WANG RAKYAT dengan MATLAMAT UTAMA untuk mengadakan Pilihan Raya yang ADIL dan BERSIH tetap BERJAYA... ini sudah lah WANG RAKYAT LEBUR tapi hasil nya TAK TERCAPAI... yang TERHASIL ialah RASA TIDAK PUAS HATI RAKYAT disebelah pihak PR... kerana dapat DIBUKTIKAN yang DAKWAT KEKAL MEMANG TAK KEKAL seperti apa yang dikatakan oleh SPR BARUA UMNO... kah kah kah !.

Sekarang ni SIBUK pulak nak TUBUHKAN PASUKAN KHAS bagi MENYIASAT kenapa DAKWAT KEKAL TAK KEKAL... sudah tentu lah PERBELANJAAN yang DIGUNAKAN untuk MENYIASAT perkara tersebut adalah dari WANG RAKYAT beb... dan sudah PASTI ianya bukan dari WANG MAK BAPAK SPR mahu pun WANG MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO... bila dikatakan sebagai BARUA UMNO nanti tahu MARAH... dan mula lah kata TAK BERADAP lah... TAK BERSOPAN SANTUN lah... TAK BERBUDI BAHASA lah dan bla bla bla bla... tapi SENDIRI MAKAN PENGAT SENDIRI TAK MAHU INGAT beb... kenapa lah MANUSIA seperti ini boleh UJUD kat dalam Negera Malaysia ni ya beb... yang dari MUDA sampai KETUA dan ada yang dah nak MAMPOS pun masih MENYUSAHKAN RAKYAT... pelik-pelik beb... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... dianggarkan sebanyak rm5 juta telah dibelanjakan untuk membeli dakwat kekal yang tak kekal tu beb... apa spr nak herannnn itu semua pun bukan nya wang mak bapak dia orang beb... kekal ke tak kekal ke janji umno/bn dapat dibantu untuk jadi pemenang dalam pru13... jangan salahkan rakyat kalau kerja lu orang sebiji macam haramjadah ya spr... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

9 ulasan:

  1. Ingatkn pandai.. Rupanya masih bodoh lg.. Kalau guna sirap/inai, abis org yg bru kawin, x boleh mengundi? Terutama perempuan, kalau pakai benda yg mudah semua org dpt, lg bmacam2 fitnah bangan ko buat.. Dakwat tu di bekal oleh syarikat yg bekal kpd negara lain yg guna dakwat kekal, ko ni bangang sangat ke ape.. Salahkan la pembekal, ko salahkan spr bt pe, bodoh la puak pembangkangkang ni.. Tah tah anuar israel tu sekongkol dgn pembekal, suh sabotaj SPR, sbb dia yg mntak guna dakwat tu.. Anuar mmg agen yahudi.. Puih!

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama 2:29
    Kalau ADA TELOR bila KOMEN BERTENTANGAN TARUK LAH ID beb... SIRAP dan INAI hanya PERUMPAMAAN... dan kalau nak dikatakan guna SIRAP dan INAI tak CERDIK... itu makna lu yang BANGANG... sirap boleh diubah ke warna apa pun cuma selalunya SIRAP berwarna MERAH... begitu INAI ia ianya boleh diolah dengan warna apa sekali pun... daripada menghabiskan WANG RAKYAT seperti WANG MAK BAPAK UMNO tapi TIADA HASIL... baik gunakan SIRAP tau INAI... patut pun lu jadi penyokong sebab BAHLUL sangat kah kah kah...

    BalasPadam
  3. ada juga penyokong spr penipu tu masuk kat sini, kalau ya pun bodoh dan penyokong umno janganlah tunjukkan bodoh tu

    BalasPadam
  4. anon penyokong umno, yang yahudi tu kalau nak tahu ialah umno dulu kini dan selamanya, tuihhhhh

    BalasPadam
  5. Aku berdoa agar kejadian yg menimpa timbalan pengarah kastam tempoh hari terjadi kpd pengerusi & timbalan pengerusi SPR ni. Hidup menyusahkan rakyat je.

    BalasPadam
  6. Mari kita gelakkan Tanpa Nama 2:29... ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...ha...

    BalasPadam
  7. Bab siasat-siasat ni aku cukup takut.....takut ada nyawa yg hilang
    seperti kematian dlm soal jawab di lokap.

    BalasPadam
  8. Tak payah tubuh pasukan Khas. Pengerusi SPR sapukan dakwat tu kat bontot Timbalan SPR, dan Tmbalan SPR sapukan dakwat tu kat bontot Pengerusi SPR.Lepas tu Pengerusi SPR basuh bontot Timbalannya dan Timbalan SPR basuh bontot bossnya. tengok, bontot masing2, hitam legam hilang ke ke tidak!!!

    BalasPadam
  9. Kepada Tanpa Nama 2:29 kalaupun darh kau biru, jangan jadi bangang tahap gaban bila komen, baca habis-habis faham baru komen. JANGAN JADI MACAM zahid hamidi JADI KDN SAJA DIA INGAT UNDANG-UNDANG HAK AKETURUNAN DIA.... HALAU ORANG NAKTANGKAP ORANG - Nah Allah nak tunjuk kebangangannya rumah adik tpm dan adik kpn kena rompak.... Tangkaplah Pencuri tu BAHLOL

    Otai Minyak Beku.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....