DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 25 April 2013

PRU13 : PENAMBAHBAIKAN SPR YANG PUNAH RANAH... KAH KAH KAH !

MAMPOS la lu orang DITIPU HIDUP-HIDUP oleh Suruhanjaya Pilhan Raya (SPR) beb... sedangkan TUNTUTAN BERSIH 0.3 antaranya MENGHAPUSKAN UNDI POS... yang mana ianya lebih banyak DIFOKUSKAN kepada Anggota Keselamatan... memang UNDI POS kepada Anggota Keselamatan telah DITUKAR kepada UNDI AWAL... dimana DAKWAT KEKAL yang dikatakan boleh BERTAHAN selama 7 hari iaitu bermula pada hari MENGUNDI PENGUNDI AWAL pada 30 April 2013 akan DIGUNAKAN... namun bila pihak BERSIH 0.3 mahukan SPR untuk membuat DEMONSTRASI bagi MEMASTIKAN yang DAKWAT KEKAL bagi PENGUNDI AWAL dapat BERTAHAN selama 7 hari seperti yang dikatakan SPR... maka SPR pun memberi lah ALASAN BODOH BIN BAHLUL... iaitu tidak mahu WARNA DAKWAT KEKAL DIKETAHUI UMUM... kalau diminta memberitahu dari BAHAN apa ianya DIHASILKAN boleh juga DITERIMA AKAL kerana takut ianya DICIPLAK beb... kah kah kah !.

Ok lah gua TERIMA ALASAN BODOH BIN BAHLUL SPR tu demi menjaga KESELAMATAN WARNA DAKWAT KEKAL tersebut diketahui UMUM... tetapi PELIK BIN AJAIB nya ialah dalam PENAMBAHBAIKAN SISTEM PILIHAN RAYA (PSPR) ada juga lah DIMASUKAN KERJA GILA apabila CALON YANG MENARIK DIRI telah terpaksa BERKEMPEN juga bukan untuk BERTANDING tapi BERKEMPEN UNTUK MENARIK DIRI kerana NAMA dan LAMBANG CALON tetap ada DICETAK dalam KERTAS UNDI... kah kah kah... ok lah gua TERIMA juga lah PERATURAN GILA tersebut beb... tetapi kenapa masih ada PENGUNDI POS setelah dilaporkan tiada (baca sini) dan ianya pula DILUASKAN lagi kepada PETUGAS PEGAMAL MEDIA serta TERKECUALI dari MENGGUNALKAN KEKAL beb... ini diakui sendiri oleh Setiausaha SPR Datuk Kamaruddin Mohamed Baria semasa membuat sidang akhbar konon nya SPR DIFITNAH... kah kah kah !. sumber SH

Ini jugalah yang dikatakan FITNAH oleh PENYOKONG UMNO/BN yang BEBAL MELANTUN-LANTUN tu sebelum ini... woiii BAHLUL lu orang baca dulu sumber kat atas tu beb kemudian lu orang baru boleh kata gua FITNAH ke tidak... kah kah kah... sedangkan jumlah PETUGAS PENGAMAL MEDIA serta PETUGAS SPR bukan nya sedikit beb... PETUGAS PENGAMAL MEDIA sahaja dikatakan 10 Ribu... belum lagi dicampur dengan PETUGAS SPR yang BERTUGAS pada hari PENGUNDI BIASA pada 5hb Mei 2013... tapi GOLONGAN ini TERLEPAS dari MENGGUNAKAN DAKWAT KEKAL... bagaimana kalau GOLONGAN ini yang akan menjadi PENGGUNDI HANTU pada HARI MENGUNDI PENGUNDI BIASA... mungkin SPR akan kata yang SPR adalah JUJUR maka PERCAYA lah kepada kami... ditambah lagi oleh PENCHACAI serta PENYOKONG UMNO/BN dengan kata-kata JANGAN BURUK SANGKA KEPADA ORANG... kah kah kah !.


Lu orang tahu tak yang 10 Ribu Orang yang TERLEPAS dari MENGGUNAKAN DAKWAT KEKAL kalau dipecahkan dikawasan yang MAJORITI MENANG nya dibawah 200 UNDI... berapa Kawasan boleh DIHANTAR sebagai PENGUNDI HANTU beb... ianya bersamaan 50 kawasan yang MAJORITI MENANG dibawah 200 undi boleh dijadikan PENGUNDI HANTU... itu baru 10 Ribu Orang... belum lagi PETUGAS SPR lagi beb... dan TERBARU sudah ada yang mengatakan bahawa UNDI AWAL pun telah dibuat kepada Anggota Keselamatan tanpa PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL serta KEHADIRAN PEMERHATI dari CALON Pakatan Rakyat (PR)... betul atau tidak tak dapat gua pastikan... tapi kalau lu orang tanya SPR memanglah dia orang kata TIDAK beb... sedangkan GAMBAR Anggota Keselamatan MENGUNDI sudah keluar dibanyak MEDIA SOSIAL... oleh kerana SPR pun sudah membuat LAPORAN POLIS yang konon nya SPR DIFITNAH... kita tunggu apa kesudahan nya SIASATAN POLIS.


hemmmmm..... harus di  ingat kalau betul yang spr difitnah ok gua pun amat-amat setuju yang tukang fitnah tu didakwa beb... tapi bagaimana pulak kalau dakwaan tersebut bukan fitnah dan ianya memang betul kerja haramjadah spr sebagai barua umno... tolong penchacai serta peyokong umno/bn bagi tahu gua apakah tak patut dikencingkan aje kubur dia orang bila mampos nanti beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

5 ulasan:

  1. kita serahkan kepada Allah urusan orang ini.
    kerana tiada apa yang boleh menyedarkannya daripada meniggalkan kemungkaran. Tiada kelihatan baginya keslahan-kesalahan yang jelas nyata. Semoga mereka insaf dan mendapat keampunan Allah.

    BalasPadam
  2. semoga bala Allah sedasyat-dasyatnye menimpa pengerusi serta timbalan pengurusi SPR nie. mereka dan keluarga mereka.

    BalasPadam
  3. Kita tidak mampu melawan kerja2 pengkhianat ini tetapi semoga Allah akan balas perbuatan mereka ini dgn bukankan hati pengundi utk mengundi PR pada 5 mei nanti. Semoga Allah berikan kemenangan besar kpd PR, InsyaAllah.

    Sesungguh mereka merancang tetapi Allah juga merancang dan Allah adalah sebaik-baik perancang. Amin.......

    BalasPadam
  4. AMBO AMINKAN DOA DOA DI ATAS.

    BalasPadam
  5. Aku nak bagi peringat kat hampa orang-orang PR, hampa jangan dok tidoq lena dan bemimpi telajak sangat bila dah letih dok bejalan kempen waktu siang ,sebab SPR laknat tu dah dok buat perancangan macam mana nak buat bagi UMNO/BN menang ,depa tau dah dpa akan jatuh merudum,cuba hampa tengok dikelilin hampa puak-puak UMNO relek saja bloger pro PR bukan main seronok dok cerita pondok-pondok ,markas-markas UMNO tengah dok masaalah tapi dipejabat depa dok reka macam mana nak kelentong hampa masa nak kira keretas undi pada petang/malam kiraan undi nanti,hampa tengoklah ,aku takut hampa puteh mata bila keputusan diumumkan, sebab semua main kotoq nie dicipta oleh tiga egensi penjilat ,SPR,Pols+Tentera,Peguam Negara, depa akan guna apa saja aslkan keputusan memehak kat BN/UMNO ,maka itulah juga Zulkifli Nordin konfiden saja yng dia boleh menang dan agitu juga dengan Brahim Ali.Ingat sebelum puteh mata.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....