DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 8 April 2013

MANIFESTO BN TIDAK MAMPU MENARIK MINAT ORANG MUDA NEGERI SABAH... INI KALI LAH BEB... KAH KAH KAH !

Kalau dah ORANG MUDA di Negeri Sabah yang dikatakan SIMPANAN TETAP UMNO/BN pun TIDAK BERMINAT dengan MANIFESTO UMNO/BN lu orang SENDIRI MAHU INGAT la beb... bagaimana pulak AGAK-AGAK lu orang KEADAAN di Negeri-Negeri yang BUKAN SIMPANAN TETAP UMNO/BN terutama nya di Negeri KELANTAN, PULAU PINANG, SELANGOR, KEDAH, PERAK, TERENGGANU, NEGERI SEMBILAN... ada HARAPAN ke RASA-RASA lu orang yang BERFIKIRAN WARAS untuk Umno/Bn MERAMPAS dan MEMPERTAHANKAN Negeri-Negeri tersebut beb... kah kah kah !.

Kalau mengikut gua PAYAH SEPAYAH-PAYAHNYA untuk Umno/Bn MERAMPAS mahu pun MEMPERTAHANKAN Negeri-Negeri tersebut... ini berdasarkan SITUASI POLITIK SEMASA... ini bukan hanya CAKAP dengan AIR LIUR BASI aje beb... lu orang tengok aje le bagaimana TIDAK SANGGUPNYA ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) untuk MEMBUBARKAN PARLIMEN... belum pernah TERJADI dalam SEJARAH MALAYSIA yang PARLIMEN TIDAK DIBUBARKAN selepas cukup 5 tahun Pilihan Raya Umum berlangsung... serta TERBUBAR dengan SENDIRI nya Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan... kah kah kah !

Tetapi kalau mengikut kata ISI PERUT UMNO yang KAKI TEMBERANG, FITNAH dan CIPLAK tu... memang lah dia orang kata usahkan MEMPERTAHANKAN Negeri-Negeri yang di MENANGI dalam Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12) tahun 2008... MALAHAN untuk MERAMPAS Negeri Kelantan dan Pulau Pinang pun Umno/Bn MAMPU beb... ialah dah nama nya pun KAKI TEMBERANG, FITNAH dan CIPLAK... apa lagi yang MAMPU untuk dia orang LAKUKAN selain dari itu... itu pasal lah MANIFESTO PR pun habis di CIPLAK nya beb... TANPA RASA MALU dan SEGAN... kah kah kah !.

Apa nak buat beb... dah IDEA dan PEMIKIRAN dia orang belum sampai untuk MENSEJASTERAKAN RAKYAT... yang dia orang tahu dari DULU KINI dan SELAMANYA hanya TEMBERANG, FITNAH dan CIPLAK... dah lah tu jenis TEMBERANG, FITNAH dan CIPLAK bukan nya CALANG-CALANG tapi jenis KAMIKAZE... walaupun sebelum ini dari Pemimpin sampaikan Penchacai mengatakan yang MANIFESTO PR sebagai TIDAK PRAKTIKAL lah... MENGELIRUKAN lah... BOLEH MERENCATKAN PERANCANGAN KERAJAAN dan jugak boleh buat NEGARA BANKRAP... kah kah kah !.

Tapi kalau dah SAMPAI TEMPOH untuk BERKUBUR... lu orang buat lah macam mana pun beb ianya TIDAK AKAN MENDATANGKAN BERKESAN dan itu lah yang di lapurkan oleh HarakahDaily bila seramai 100 ORANG MUDA telah MENYERTAI PAS Cawangan KARAMBUNAI yang berada didalam Kawasan PARLIMEN P.171 SEPANGGAR... yang mana ianya terjadi belum pun sampai 24 jam selepas MANIFESTO BN CIPLAK KAMIKAZE dari MANIFESTO Pakatan Rakyat (PR) dilancarkan oleh ULUL AMRI UMNO DSHN dengan BANGGA nya pada Sabtu 7hb April 2013... kah kah kah !.

Untuk pengertahuan lu orang Parlimen P.171 SEPANGGAR ini mempunyai dua DUN iaitu N.12 KARAMBUNAI dan N.13 INANAM... yang mana di Kerusi DUN N.13 INANAM telah berlaku KERJA BODOH BIN BAHLUL yang dibuat oleh Pemimpin PR dari DAP dan PKR dengan BERTANDING SESAMA SENDIRI dikawasan tersebut... kalau dilihat dari UNDI yang diperolehi oleh DAP dengan 2864  dan PKR dengan 4293 yang mana ianya bersamaan dengan 7157 UNDI... sedangkan BN hanya menperolehi sebanyak 5979 UNDI sahaja...tetapi BN telah BERJAYA atas KERJA BODOH BIN BAHLUL Pemimpin PR tersebut... kah kah kah !.

Untuk itu gua harap tak terjadi lah apa yang telah terjadi seperti PRU12 tahun 2008... kerana IMPAK dari KERJA BODOH BIN BAHLUL tersebut telah MEREBAK disekitar kawasan BERHAMPIRAN... dimana Parlimen P.172 KOTA KINABALU hampir-hampir saja DIMENANGI oleh BN juga akibat dari KERJA BODOH BIN BAHLUL tersebut... yang mana JUMLAH UNDI yang didapati oleh DAP dan PKR adalah sebanyak 18822 UNDI... sedangkan BN hanya mendapat sebanyak 8420 UNDI... tetapi BN telah MEMENANGI kesemua ketiga-tiga Kerusi DUN didalam Parlimen P.172 KOTA KINABALU... iaitu N.14 LIKAS (Majoriti 826), N.15 API-API (Majoriti 174) dan N.16 LUYANG (Majoriti 1502)... apa punya BANGANG lah dia orang ni beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebenarnya beb ada diantara kawasan-kawasan parlimen dan dun yang umno/bn bukan lah sekuat mana pun... tetapi oleh kerana kerja bodoh bin bahlul pemimpin pr maka ianya telah diambil kesempatan oleh pemimpin umno/bn... harap-harap kali ini tidak berlaku lagi... demi untuk merealisasikan ungkap INI KALI LAH... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....