DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 27 Mac 2013

RAIS YATIM PECAHKAN TEMBELANG DENGAN IKTIRAF TOK JANGGUT SEBAGAI PEJUANG... KAH KAH KAH !

Sebelum itu gua mohon pada lu orang SEDEKAHKAN AL-FATHEHA buat ALLAHYARHAM PEJUANG-PEJUANG YANG SYAHID semasa BERJUANG MENUNTUT KEMERDEKAAN dari INGGERIS PENJAJAH... terutamanya buat ALLAHYARHAM HJ HASSAN PANGLIMA MAT MUNAS... yang mana MAYAT beliau telah DIGANTUNG TERBALIK selepas dibunuh semasa MENENTANG INGERIS PENJAJAH serta JUAK-JUAK UPAHAN pada ketika itu... AL-FATHEHA...

Setelah 55 tahun NEGARA MERDEKA baru hari ini PEMIMPIN UMNO mahu MENGIKTIRAF yang ALLAHYARHAM Haji Hassan Panglima Mat Munas atau juga dikenali dengan gelaran TOK JANGGUT adalah PEJUANG beb... entah apa GILA nya pun gua tak pasti beb... tapi itu lah KERJA GILA yang dibuat oleh MENTERI Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) RAIS ANAK YATIM ni... kah kah kah !.

Sebelum ini lu orang ada dengar ke yang ALLAHYARHAM TOK JANGGUT ni sebagai PEJUANG beb... yang selalu gua dengar selalu sebagai PEJUANG adalah PEMIMPIN UMNO aje... yang lain-lain gua TAK DENGAR pulak... yang mana kebanyakan nya gua dengar adalah sebagai PENGKHIANAT lah... PENDERHAKA lah... dan macam-macam lagi lah GELARAN yang SEWAKTU DENGAN NYA... iaitu sesedap mulut MAK BAPAK dia orang aje MEMANGGIL...  kah kah kah !.

Tapi yang MENARIK nya dengan PENGIKTIRAFAN beliau kepada ALLAHYARHAM TOK JANGGUT sebagai PEJUANG maka dengan sendiri nya beliau telah MEMECAHKAN TEMBELANG PENIPUAN SEJARAH NEGARA selama ini beb... cuba lu orang kira Tahun TERTUBUH nya PASUKAN POLIS dengan Tahun ALLAHYARHAM TOK JANGGUT DIBUNUH oleh INGGERIS PENJAJAH BAPAK UMNO tu... kah kah kah !.


Mengikut SEJARAH ALLAHYARHAM TOK JANGGUT telah DIBUNUH oleh INGGERIS PENJAJAH BAPAK UMNO tu pada Tahun 1915... manakala dikatakan TERTUBUH nya Pasukan Polis adalah pada Tahun 1807... dan SAMBUTAN HARI POLIS pula pada Tahun ini telah MENCECAH USIA 206 Tahun... kalau dikira Tahun 1915 TOLAK Tahun 1807 = 108 Tahun selepas PASUKAN POLIS TERTUBUH... apakah OTAK beliau tu dah TAK BETUL dengan mengatakan ALLAHYARAHAM TOK JANGGUT sebagai PEJUANG... kah kah kah !.

Sudah tentu yang DITENTANG oleh ALLAHYARHAM TOK JANGGUT tersebut adalah PASUKAN POLIS yang hari ini menyambut ULANG TAHUN KE-206 tu beb... jadi macam mana MENTERI RAIS ANAK YATIM ni boleh mengatakan yang ALLAHYARHAM TOK JANGGUT adalah PEJUANG... sedangkan sudah TERANG LAGI BERSULUH yang DITENTANG oleh TOK JANGGUT adalah PASUKAN POLIS  yang DITUBUHKAN pada Tahun 1807 beb... kah kah kah !.

Lu orang AGAK-AGAK apa TUJUAN dan MOTIF kerja GILA yang nak dibuat oleh MENTERI RAIS ANAK YATIM ni beb... siap bagi PERUNTUKAN MAK BAPAK dia sebanyak RM500 Ribu lagi tu... untuk dibuat MOMORIAL WARISAN TOK JANGGUT... yang TERANG-TERANG MENENTANG PASUKAN POLIS yang ada pada ketika itu... tak kan MENTERI RAIS ANAK YATIM ni nak MENGIKTIRAH PENGKHIANAT pulak kot... kah kah kah !.


Inilah KERJA PEMIMPIN UMNO beb... yang dari DULU KINI dan SELAMANYA hanya MENIPU RAKYAT... tak kira apa asalkan boleh DITIPU semuanya dia orang NAK TIPU... apa BEZANYA dengan ARWAH MAT INDERA... yang juga MENENTANG PASUKAN POLIS yang sama... bukan PASUKAN POLIS selepas NEGARA MERDEKA... tapi PASUKAN POLIS yang BERKERJA dengan INGGERIS PENJAJAH BAPAK KEPADA UMNO... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan yang UMNO ni adalah UNITED MUNAFIKUN NATIONAL ORGANISATIONS... sesuai sangat dengan FITRAH KELAHIRANYA sebagai ANAK LUAR NIKAH yang TERHASIL dari PERSETUBUHAN HARAM INGGERIS PENJAJAH... YANG MANA TIDAK DAPAT DIPASTIKAN SIAPA BAPAKNYA... akibatnya segala PERANGAI INGGERIS PENJAJAH telah DIWARISI oleh UMNO sama ada SECARA LANGSUNG atau TAK LANGSUNG... kah kah kah !.

Jawapan kenapa MENTERI RAIS ANAK YATIM ni membuat KERJA GILA tersebut ialah KEBENARAN TIDAK SELALU DAPAT DITIPU... manakala PENIPUAN TIDAK SELALU AKAN BERJAYA... dimana akhirnya KEBENARAN AKAN TESERLAH dan PENIPUAN PASTI AKAN KALAH... itu lah SITUASI yang dihadapi oleh ISI PERUT UMNO ni beb... yang sudah mula dapat MERASAKAN BAHANG KEKALAHAN dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) hinggakan sampai TAMAT TEMPOH pun masih tak nampak lagi  ANAK BULAN PRU13... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... kepada isi perut umno... sudah-sudah lah lu orang diperbodohkan oleh umno dan pemimpin nya beb... sudah 55 tahun lu orang ditipu dan diperbodohkan beb... tak kan tak cukup lagi beb... apa lu orang nak anak cucu cicit lu orang pun sama ditipu dan diperbodohklan seperti lu orang ke... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Kalau nak diikhtiraf pejuang-pejuang terdahulu, maka perlulah PDRM dibubarkan dan ditubuh dengaan pasukan polis yang baru. Kalau tak akan berlaku percanggahan fakta. Tubuh baru maknanya baru segala-galanya bukan macam tubuh UMNO baru.

    BalasPadam
  2. 500ribu nak buat tugu ke apa???
    otak diorng klau nakmerembat duit ada je caranya...
    tugu ntah berap hingget caj sampai beratus ribu
    tugu negara tu pun patut kena roboh yg dia nak pi bina lagi satu berhala tu buat apa???? kecik2 taknak mati dah tua menyusahklan orang

    BalasPadam
  3. When i talk about malay heroes i always refer to tok janggut, dato bahaman, dato maharajela and few others. Sadly speaking, younger generations hardly know who they are. Sometimes I wonder what do our children learn in school. These noble men fought against the colonial who came to our beloved soil with intent and purpose to siphon off our wealth to their country. They taught us that we were stupid that we were not capable of managing ourselves and our land. So they came here because its a 'white man burden'. They took full advantages of feudalism that deeply rooted in our society then to make us more stupid by bribing members of family of the noble house. Ironically, after 55 years of freeing ourselves from the colonial master, the same mentality remains. What identity crisis we are..

    BalasPadam
  4. al fatihah untuk Allahyarham tok janggut dan sekelian para pejuang yang syahid menentang penjajah kafir yang segerombolan dengan parti sekutu apco pandi kutty anda tau siapa? ABU sahaja penyelamat negara !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....