DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 21 Februari 2013

WAYANG PACAK MUKA-MUKA SEDIH TERKINI BEB... KAH KAH KAH !

Boleh TANGKAP LELEH beb bila tengok MUKA-MUKA BERINTEGRETI yang umpama BERSEDIH untuk MELEPASKAN KUASA yang macam MAK BAPAK dia punya selama ini... kah kah kah... ini lah yang dikatakan bila dah rasa NYAWA AKAN SAMPAI KEPENGHUJUNG baru TERSEDAR yang selama ini TAK BERINTEGRITI... saling TAK TUMPAH seperti FIRAUN beb... bila dah rasa akan MAMPOS ditelan LAUT MERAH barulah mengatakan AKU BERIMAN DENGAN ALLAH SWT... kah kah kah... tapi apa nak buat beb... DAH TERLAMBAT kerana bila NYAWA DAH SAMAPAI KE TENGBOLOK maka PINTU TAUBAT SUDAH TERTUTUP... itu yang gua BELAJAR lah beb... tak tahu lah pulak apa yang lu orang belajar terutamanya ISI PERUT UMNO itu... kah kah kah !.

Macam-macam CERITA WAYANG PACAK yang dibuat oleh ISI PERUT UMNO/BN demi untuk MENYAMBUNG NYAWA yang sedang NAZAK... dari CERITA KPI... NKRA... DEMOKRASI TERBAIK... WASSATIYAH... MAQASID SYARIAH... IKUT SUNNAH RASULULLAH... dan TERBARU ialah BERSATU ITU INDAH... tapi HASILNYA semua MENJERUS kepada HARAMJADAH... kerana apa... kerana ianya dilakukan bukan atas KESEDARAN dan KEINSAFAN setelah Umno/Bn KALAH di 5 Negeri dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) pada tahun 2008 yang lalu... sebaliknya ianya dilakukan hanyalah sebagai WAYANG PACAK untuk MENIPU dan MENGABURI MATA RAKYAT yang kebanyakanya sudah CELIK dan MENGETAHUI siapa Umno/Bn serta ISI PERUTNYA.

Lu orang PERCAYA ke dengan MUKA-MUKA MALAUN tu untuk BERINTEGRITI beb... terutamanya yang DUA BERAMBUT PUTIH kat atas tu... yang satu nya tengah MENYAIN dan yang satunya lagi BERSUGUL macam MATI BINI... kah kah kah... pada gua SEBESAR ZARAH pun gua TAK PERCAYA beb... sebabnya yang TENGAH MENYAIN tu TERKENAL dengan berbagai SLOGAN terutamanya WASSATIYAH dan DEMOKRASI TERBAIK... tapi apa HASILNYA... lu orang PIKIR-PIKIR lah beb... layak ke beliau dengan SLOGAN-SLOGAN tersebut... belum lagi kalau nak cerita pasal SLOGAN yang satu lagi iaitu IKUT SUNNAH RASULULLAH SAW beb... yang seorang lagi tu jangan TANYA lah beb... dah macam KETURUNAN RAJA BROOKE SERAWAK... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... buat lah dengan cara bagaimana sekalipun wayang pacak tu isi perut umno... rakyat bukan bodoh seperti kebanyakan penyokong umno yang dikatakan oleh tun madey bekas presiden umno tu beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Mengapa mesti berbahasa Inggeris? Macam ni ke nak perjuang bangsa dan bahasa Melayu?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....