DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 16 Februari 2013

TERKINI... DEBAT ANWAR DAN NAJIB MUNGKIN JADI KENYATAAN DIRUMAH TERBUKA TBC DONG ZONG ESOK !

Kerana kerosakan Komputer gua yang dalam PEMBAIKAN... untuk itu artikel kali ini ditulis dari CYBER CAFE beb... dah 3 hari rasanya gua tak menulis kerana masalah tersebut... tapi tak apa oleh kerana BERITA yang gua terima ini mesti diketahui oleh RAKYAT maka terpaksa lah gua menulis dari Cyber Cafe... ok jugak sesekali menulis dalam Cyber Cafe ni beb... ada Air-Cond dan tak dapat nak membuat perkara yang MEMBAYAKAN KESIHATAN iaitu MENGHISAP ROKOK... kah kah kah... beritanya berkenaan KEHADIRAN dua WATAK UTAMA dalam POLITIK MALAYSIA di RUMAH TERBUKA TAHUN BARU CINA DONG ZONG esok... mereka ialah PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dan KETUA PEMBANGKANG MALAYSIA Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang MUNGKIN menjadi PERTEMUAN DEBAT yang sudah lama dinanti-nantikan oleh RAKYAT yang BEROTAK WARAS... kah kah kah !.

Kerana apa RAKYAT yang BEROTAK WARAS adalah RAKYAT jenis ini TAHU untuk MEMIKIR dan MENILAI mana yang BAIK dan mana yang TAK BAIK... tetapi BAGI yang TAK BEROTAK WARAS memang TAK SUKA akan DEBAT tersebut kerana sudah JELAS lagi BERSULUH mana ada yang BEROTAK TAK WARAS tahu menilai mana yang BAIK dan mana yang TAK BAIK beb... kah kah kah... sebab itu lah dia orang akan cuba MENGELAK SELAGI BOLEH supaya DEBAT antara DSHN dan DSAI tidak terjadi... ditambah lagi bila PEMIMPIN yang BERSLOGAN DEMOKRASI TERBAIK WASSATIYAH itu pun TAKUT untuk BERDEBAT beb... kah kah kah... tetapi dari BERITA yang gua terima dari SUMBER DALAMAN bahawa KEMUNGKINAN Pihak Penganjur akan MENYEDIAKAN PENTAS PERDEBATAN pada hari esok dengan TAK SECARA LANGSUNG jika DSHN benar-benar HADIR pada MAJILS tersebut... kah kah kah !.

Kali ini DSHN tak akan dapat MENGELAK lagi dengan ALASAN-ALASAN yang KARUT MARUT beb... dikhabarkan juga sudah ada STYSYEN TV LUAR NEGARA yang telah datang bagi MERAKAMKAN PERDEBATAN tersebut... kah kah kah... mana mungkin nak MENGELAK lagi apabila PERGERAKAN akan DIRAKAMKAN oleh LANSA KAMERA dari STESYEN TV LUAR NEGARA... kecuali lah beb kalau DSHN nak MENZAHIRKAN apa yang selalu gua katakan iaitu kebanyakan ISI PERUT UMNO mempunyai MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI...  kah kah kah... yang KEMUNGKINAN perkara tersebut TERJADI pun ada KEMUNGKINAN beb... sebabnya MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI memang selalu dibuat oleh ISI PERUT UMNO ni... sejarah dah TERBUKTI yang dia orang sanggup melakukan APA SAJA walaupun dengan membuat UMNO itu sendiri MAMPOS... apa lah sangat kalau untuk MENZAHIRKAN MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI tu beb... kah kah kah !.

Gua HARAP apa yang SUMBER DALAMAN ni bagi tahu gua adalah BETUL beb... dan kalau TAK BETUL pun ianya TIDAK SALAH kerana perkara tersebut BUKANYA FITNAH seperti yang selalu dibuat oleh ISI PERUT UMNO tu beb... yang mana AKHIRNYA akan MEMOHON MAAF dan mengeluarkan kenyataan RALAT apabila SAMAN dikemukakan... yang LAWAK GILA BABI lagi bila ada yang sampai TAK MENGAKU sebagai TUAN PUNYA BLOG... kah kah kah... DEBAT tesebut adalah HARAPAN yang SANGAT-SANGAT  DI IMPIKAN oleh RAKYAT YANG BEROTAK WARAS dalam HAL MEMILIH PEMIMPIN dan MEMILIH KERAJAAN... kerana Pemimpin MESTILAH BERANI MENEGAKAN HUJAH dan BUKAN hanya BERANI hanya DIDEPAN PENYOKONG dan KAMERA... kerana PENYOKONG semestinya akan MENYOKONG walau apa pun yang DIKATAKAN oleh PEMIMPIN mereka... apa tah lagi kalau PENYOKONG jenis BEROTAK TAK WARAS CAMPUR MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... jangan sampai dshn tak datang pulak sudah lah beb... kerana gua nampak itu pun salah satu jalan untuk mengelak dari menghadapi segala kemungkinan pada esok hari... pada isi perut umno pulak boleh berdoa banyak-banyak malam ni supaya apa yang gua tulis ni tak terjadi... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....