DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 10 Februari 2013

LAWAK SAHABAT UMNO DARI NEGERI KELANTAN... KAH KAH KAH !

Gua nak PERBETULKAN dulu kenyataan dari SH yang mungkin TERSILAP bila mengatakan Pemimpin dari salah satu kompenen Barisan Nasional (BN) ini adalah Presiden kepada Parti Progresi Rakyat Malaysia (PPP)... sebenarnya beliau adalah Timbalan Presiden PPP yang pernah dikaitkan dengan TUDUHAN menyembur sesuatu yang MEMEDIHKAN pada mata BEKAS Presiden Umno Tun Dr Mahathir Muhamad (Tun Madey) suatu ketika dulu yang berakhir beliau didapati TIDAK BERSALAH oleh Mahkamah... dan mengikut kata beliau tidak melakukan perkara tersebut... cuma yang PELIK BIN AJAIB nya kenapa beliau DITUDUH dalam RAMAI-RAMAI orang yang ada semasa kejadian tersebut berlaku bertempat disarang RAJA KATAK MALAYSIA iaitu kawasan Parlimen Pasir Mas... gua tak payah lah gua sebut siapa yang dimaksud dengan GELARAN Raja Katak Malaysia tu ya beb... kerana bila sebut aje perkataan KATAK mesti lu orang dah TERBAYANG siapa beliau... jadi sebab itu gua tak sebut siapa beliau... kah kah kah !.

Kita tinggalkan kisah Timbalam Presiden PPP Datuk Nik Sapeia Nik Yusoff dengan Bekas Presiden Umno yang sudah SEJUK ceritanya seperti mana sejuk cerita Timbalan Presiden PPP ini sehinggakan Sinar Harian pun boleh TERKELIRU dan TAK PASTI sama ada beliau Presiden atau Timbalan Presiden PPP... kah kah kah... kalau Presiden PPP yang sebenar terbaca mahu TERSEDAK beliau beb... bila Tmbalan nya diangkat jadi Presiden... sudah lah beliau bagai NAK GILA mempertahankan JAWATAN PRESIDEN bial BEREBUT dengan salah seorang AHLI PPP iaitu Datuk Murugaya yang juga MENDAKWA sebagai Presiden PPP dalam satu Masyuarat Agong LUAR BIASA PPP... namun ianya telah diputus oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS) sebagai TIDAK SAH dan mengekalkan Datuk M. Kaveyes sebagai Presiden sebenar PPP sehingga lah disaat ini... begitulah SUSAH nya Datuk M. Kaveyes nak mempertahankan jawatan Presiden PPP tu beb... jadi TELAHAN gua yang beliau akan TERSEDAK mungkin KENA walaupun KURANG TEPAT kalau beliau membaca Sinar Harian hari ini... kah kah kah !.

CERITA LAWAK yang dibuat oleh SAHABAT UMNO dari BN ialah berkenaan PANDANGAN beliau sebagai RAKYAT KELANTAN yang mahu PARTI PAS supaya KELUAR dari PAKATAN RAKYAT (PR) dan meneruskan kesinambungan politik sebagaimana sebelum wujudnya PR... yang mana menurut kata SAHABAT UMNO ini "Jangan mengharapkan DAP dan PKR untuk membantu kemenangan PAS... PAS mempunyai KEKUATAN SENDIRI dan tidak perlu bergantung kepada pihak lain untuk MENAWAN HATI RAKYAT... sudah tiba masanya Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengambil PENDEKATAN tersebut dan BERSATU PADU... Umat Islam perlu disatukan... PERBEZAAN FAHAMAN tidak sepatutnya menjadi halangan untuk PENYATUAN sesama kita... tambahan SEJARAH membuktikan penyokong Pas sebelum ini pun berkesudahan dengan BERSATU SEMULA"... ini yang gua AMBIL dari laporan Sinar Harian... lu orang nampak tak betapa LAWAK GILA yang dibuat oleh Timbalan Presiden PPP ni beb... kah kah kah !.

Konon nya sebagai RAKYAT KELANTAN dan sebagai REAKSI kepada Kepimpinan PAS di Negeri Kelantan yang mahu PAS berdiri atas KAKI SENDIRI... kah kah kah... macam-macam LAWAK yang GILA BABI dibuat yang bermula dari PEMIMPIN UMNO... ISI PERUT UMNO... BARUA UMNO... PENCHACAI UMNO dan kini SAHABAT UMNO pulak beb... apa barang lu nak suruh PAS keluar dari PR beb... ahli kepada PAS pun lu bukan... penyokong kepada PAS pun lu bukan... ahli kepada PR pun lu bukan... TIBA-TIBA nak suruh PAS keluar dari PR... kah kah kah... dah tu pulak yang suruh ialah lu iaitu Timbalan Presiden PPP yang menjadi sahabat Umno yang hendak MENUMBANGKAN PEMERINTAHAN PAS di Negeri Kelantan... oiiiii MANGKUK apa lu ingat RAKYAT BODOH ke seperti Kebanyakan PENYOKONG UMNO/BN tu beb... lu kalau nak keluarkan KENYATAAN biarlah CERDIK sikit dan BERSESUAIAN dengan POSISI lu tu sebagai Timbalan Presiden PPP yang BERSAHABAT dengan Umno... macam lah selama ini lu tu menjadi PENYOKONG kepada KERAJAAN PAS NEGERI KELANTAN.... kah kah kah !.

Apa ke SINDROM penyakit "SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MEMASUKI UMNO" sebenarnya bukan setakat TERKENA pada Umno beb... atau SINDROM tersebut sebenar sudah pun TERKENA kepada semua Parti yang ada dalam BN...  kah kah kah... kerana kalau DIBACA kepada kenyataan SAHABAT UMNO ni JELAS dan TERANG yang SINDROM TAK CERDIK tu memang MENYERLAH beb... ialah cuba NAK MEMPERBODOHKAN RAKYAT yang mana kesudahan nya MENYERRLAH KAN KEBODOHAN SENDIRI... memberi PANDANGAN dan KENYATAAN seperti PENYOKONG dan AHLI PAS pada hal nya beliau adalah SAHABAT UMNO... beliau sendiri pun TAK HEEGINN MASUK UMNO dengan menjadi Timbalan Presiden PPP... jadi PERPADUAN KEPALA HOTAK apa yang cuba nak lu PERJUANGKAN untuk RAKYAT KELANTAN... cuma gua tak panggil beliau ni sebagai BARUA UMNO kerana beliau adalah Timbalan Presiden PPP... berbeza dengan BARUA-BARUA UMNO yang menjadi BARUA tapi TAKUT untuk DIKAITKAN dengan Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... lu orang agak-agak siapa lah pemimpin umno yang akan lari walaupun belum dikejar jikalau umno/bn kalah dalam pru13 nanti... itu soalan cepu mas yang jawapan kena lu orang cari sendiri beb... kah kah kah.... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Bahasa yang anda gunakan adalah amat jelik dan busuk.

    Akhlak menunjukkan keimanan sesaorang hamba Allah kepadaNya.

    Fikir2kan lah malam ini sebelum tidur.., kerana andai kamu gagal bangkit dari tidur esuk pagi dengan meninggalkan kata2 kesat seperti ini tanpa taubat.., Allah akan menghukum kamu dengan azab yang pedih.

    Berbaloi kah?

    BalasPadam
  2. kah kah kah... beb lu patutnya nasihatkan PM kesayangan lu yang gunakan perkataan HARAMJADAH beb... atau kalau lu nak bahasa INDAH pergilah masuk blog ISI PERUT UMNO yang PAN TIN TUN tu... lagi satu kalau setakat bahasa apa barang lu risaukan... merompak... menyamun... membunuh pun orang sanggup... ini kan pulak setakat bahasa beb... lu pergi nasihatkan pemimpin umno yang berakhlak mulia tu ok... kah kah kah...

    BalasPadam
  3. apsal byk2 lu punya stesen minyak,semua tada minyak??? jual dkt siam ka,,ikut laut..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....