DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 25 Januari 2013

1 MENTERI BESAR, 2 MENTERI DAN 2 PEMIMPIN PERINGKAT TINGGI PARTI DARI UMNO/BN GAGAL SARINGAN SPRM MENJADI CALON DALAM PRU13 !

Sebenarnya beb "1 MENTERI BESAR, 2 MENTERI DAN 2 PEMIMPIN PERINGKAT TINGGI PARTI DARI UMNO/BN GAGAL SARINGAN SPRM" tu gua saja yang tulis... SH tak tulis pun dari PARTI mana yang gagal dalam SARINGAN oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dari menjadi CALON dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti... kerana pada gua sudah tentu yang menghantar NAMA-NAMA BAKAL CALON untuk DIBERSHKAN oleh SPRM atau UNTUK MAIN WAYANG adalah Parti-Parti dari Umno/Bn... sebabnya mungkin NAMA-NAMA tersebut memang TIDAK TERSENARAI lagi walaupun TIADA SARINGAN CALON dari SPRM... dan sudah tentu Pakatan Rakyat (PR) tidak menghantar SENARAI BAKAL CALON dia orang untuk DIBERSHKAN oleh SPRM... jadi TAK SALAH kalau gua beri TAJUK N3 diatas kerana hanya Umno/Bn sahaja yang SIBUK nak LAUNDRY nama-nama CALON yang MACAM DAH TAK ADA KERJA LAIN nak dibuat oleh SPRM... sedangkan KERJA SPRM setelah PENJENAMAAN SEMULA adalah PENCEGAHAN yang lebih MELUAS dari nama sebelum nya iaitu Badan Pencegah Rasuah (BPR)...  kah kah kah !.

MELUAS disini bukan bermakna NAMA BAKAL CALON pun SPRM kena LAUNDRY beb... bukan nya TAK BOLEH tapi tak kan TERHAD kepada hanya BOLEH TAK BOLEH sahaja... kalau kepada CALON yang PERTAMA KALI mungkin ISTILAH BOLEH TAK BOLEH itu DIGUNA PAKAI... tapi kalau dah sampai kepada sudah MENTERI dan MENTERI BESAR pun TAK BOLEH menjadi CALON setelah DILAUNDRY oleh SPRM mesti ada sebab nya beb KENAPA TAK BOLEH... dah nama DILAUNDRY oleh SPRM jadi dah tentu lah berkaitan HAL-HAL SPRM beb... kah kah kah... jadi SPRM kena lah SIASAT sampai PENDAKWAAN kerana dah pun siasat TAK BOLEH JADI CALON yang sudah tentu bukan bersebabkan KESIHATAN atau pun TAK TAHU tentang NAJIS MUGHALAZAH... jangan GELAK beb nanti TERASA pulak PENYOKONG-PENYOKONG BEBAL BERGANDA yang kata lu orang GELAKAN PEMIMPIN dia orang...  kah kah kah !.

Mungkin antara sebab lain adalah bagi MENGURANGKAN RISIKO KEMARAHAN CALON serta PENYOKONG CALON bagi MENGURANGKAN RISIKO SABOTAJ dari CALON dan PENYOKONG CALON yang GAGAL TERSENARAI... itu PENDAPAT gua lah beb... pendapat lu orang itu lu orang PUNYA HAL lah beb... kah kah kah... kerana apa gua katakan begitu ialah kalau mengikut SEJARAH SABOTAJ PARTI dari ISI PERUT Umno/Bn ni memang TERUK beb... lu orang TAK INGAT ke UMNO itu sendiri pernah MAMPOS dalam tahun 1987 hanya BERKISAR dalam PEMIMLIHAN PARTI UMNO... kalau dah UMNO sendiri SANGGUP DIBUNUH apatah lagi dengan BN yang hanya BERGANTUNG kepada Umno sahaja sekarang ni... itu pun ENTAH berapa lama Umno boleh bertahan dengan BEKALAN NYAWA-NYAWA IKAN... jadi bagi MENGURANGKAN RISIKO SABOTAJ PARTI yang dah jadi DARAH DAGING ISI PERUT UMNO/BN maka SPRM lah dijadikan KAMBING HITAM nya... kah kah kah !.

AGAK-AGAK lu orang siapalah 2 MENTERI dan 1 MENTERI BESAR tersebut ya beb... tapi tak kan hanya 2 MENTERI dan 1 MENTERI BESAR sahaja... tak kan tak ada yang lain beb... bagaimana dengan TIMBALAN MENTERI dan EXCO-EXCO KERAJAAN NEGERI... kalau dah MENTERI dan MENTERI BESAR dikatakan TAK BOLEH mesti ada jugak TIMBALAN MENTERI dan EXCO-EXCO yang TAK BOLEH beb... kerana kalau dah KEPALA TAK LURUS maka TAK MUSTAHIL yang EKOR nya MENGIKUT... kerana PERPATAH ada mengatakan yang berbunyi "TELUNJUK LURUS KELENGKENG TAK LURUS'" sedangkan TUNJUK DAH LURUS TAPI MASIH KELENGKENG BENGKOK" ini kan pulak KEPALA TAK LURUS beb... tak percaya lu orang luruskan JARI TELUNJUK lu orang beb... kan ke JARI KELENGKENG lu orang BENGKOK dan lu orang RASA SELESA bila lakukan... cuba pulak lu orang LURUSKAN JARI KELENGKENG dan BENGKOK JARI TELUNJUK... apa rasanya SELESA atau TIDAK...

Kadang-kadang PERPATAH LAMA ni ada jugak KEBENARANYA beb... namum ISI PERUT UMNO yang mengaku MELAYU dan PEJUANG MELAYU ni kenapa tak mahu GUNA PAKAI PERPATAH MELAYU ni ya... pelik betul lah gua beb... apa sebab ISI PERUT UMNO yang MENGAKU MELAYU dan PEJUANG MELAYU tapi PERPATAH MELAYU tak nak DIGUNA PAKAI...  tapi bila ada yang UBAH sesuatu PERPATAH LAMA kepada yang PERPATAH BARU tahu pulak ISI PERUT UMNO ni MARAH... kah kah kah... lu orang nak dengar tak apa dia PERPATAH BARU yang DIUBAH SUAI PERKATAAN tapi masih MENGEKALKAN CIRI-CIRI ASALNYA... ok lah nanti kalau TAK TUNAIKAN HAJAT lu orang lu orang MERAJUK pulak... walaupun TAK SANGGUP nak sebut tapi gua SEBUT lah jugak beb... ianya ialah BODOH MACAM LEMBU kepada BODOH MACAM UMNO... jangan MARAH beb... CERMIN MUKA ISI PERUT DULU kenapa PERPATAH tersebut tak boleh DIGUNAKAN... kah kah kah !.      


hemmmmm..... mengikut kata seorang penganalisa politik negara. dr maslee... semenjak 55 tahun malaysia merdeka ini lah kali pertama yang isi perut umno tak yakin akan menang dalam pru umum... dan buat pertama kali nya pulak pembangkang rasa yakin akan menang dalam pru umum... tapi ada gak penyokong yang bebal berganda dalam umno/bn yang kata pakatan rakyat (pr) akan berkubur... apa punya bahlul lah penyokong umno/bn tu beb... kah kah kah.... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Pemimpin2 Umno yang gagal saringan tu kerana mereka kurang jahat.Dari dulu lagi syarat ketat nak jadi pemimpin2 Umno di semua peringkat, dari JKKK, Cabang, Bahagian hingga ke President individu2 tersebut mesti mempunyai rekod hebat dalam sebarang kejahatan. makin banyak seseorang itu menyamun atau menipu makin besar peluangnya untuk dipilih.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....