DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 19 Disember 2012

PENDEDAHAN YG BUKAN SAJA BUAT BEKAS PEGAWAI POLIS TIDUR TAK LENA TAPI NOH OMAR PUN DAH MULA KENCING TAK LAWAS BEB !

Hari ini satu lagi PENDEDAHAN dan PEMBONGKARAN telah dibuat di Pejabat PARTI KEADILAN NASIONAL di Petaling Jaya... kali ini ianya telah dibuat oleh PENGERUSI BIRO KEPENGGUNAAN Hj Yahya Sahri yang juga Penyelaras DUN PERMATANG... apa pulak KAITAN nya diantara PENDEDAHAN dan PEMBONGKARAN hari ini yang melibatkan BEKAS PEGAWAI TERTINGGI POLIS yang BERSARA pada tahun 1999 tapi mempunyai ASET berupa 10 BUAH RUMAH PERSENDIRIAN TERMASUK RUMAH KOS RENDAH dengan Datuk Seri Noh Omar (DSNO) yang merupakan MENTERI SERBA BOLEH serta Menteri Pertanian merangkap Ahli Parlimen Tanjung Karang juga sebagai Ketua Umno Bahagian Tanjung Karang.

Mula-mula kita TENGOK apa yang DIBONGKARAKAN serta yang DIDEDAHKAN oleh PENGERUSI BIRO KEPENGGUNAAN Hj Yahya Sahri berkenaan BEKAS PEGAWAI POLIS yang dikatakan mempunyai ASET sebanyak 10 BUAH RUMAH termasuk RUMAH KOS RENDAH... menurut kata beliau "aset-aset yang tidak diisytiharkan tersebut antaranya KONDOMINIUM bernilai RM400,000 dan PANGSAPURI KOS RENDAH sekitar RM25,000... aset-aset tersebut atas nama BEKAS PEGAWAI POLIS itu dan ISTERI beliau... PENDEDAHAN Saya ini HANYA meliputi harta beliau di KUALA LUMPUR SAHAJA tidak termasuk di NEGERI MELAKA"...

..."bukti pemilikan aset pegawai tersebut melalui carian RASMI Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menunjukkan beliau mempunyai EMPAT rumah di Taman Miharja... EMPAT di Wangsa Maju... SATU di Taman Sentosa Petaling Jaya dan SATU lagi di Desa Kiara, Damansara Utama... apa yang kita PERSOALKAN ialah RAKYAT BIASA begitu SUKAR nak MEMBELI RUMAH... jangankan KONDOMINIUM... PANGSA PURI KOS RENDAH pun PAYAH... tapi seorang BEKAS PEGAWAI POLIS boleh BEGITU MUDAH miliki sampai 10 BUAH RUMAH... justeru kita mintak PENJELASAN DBKL berhubung PEMILIKAN tersebut"... kata beliau pada sidang media di ibu pejabat parti hari ini. KD

Banyak PERSOALAN yang mungkin boleh dikaitkan dengan PENDEDAHAN ini... yang pasti Pendedahan ini perlukan PENJELASAN dari DBKL serta BADAN KERJAAN yang lain kerana ianya MELIBATKAN RUMAH KOS RENDAH... yang mana kita KETAHUI bahawa RUMAH KOS RENDAH diperuntukan kepada RAKYAT MISKIN yang sudah tentunya bukan kepada yang BERPANGKAT PEGAWAI tapi mungkin kepada ANGGOTA POLIS BERPANGKAT RENDAH serta RAKYAT MISKIN yang BERKELAYAKAN... kemudian pulak dikatakan ianya BUKAN SEBUAH tapi dikatakan EMPAT BUAH... juga bukan setakat RUMAH KOS RENDAH tetapi juga MEMILIKI RUMAH-RUMAH MEWAH dan bukan hanya sebuah tetapi BERBUAH-BUAH... kah kah kah !.

Mungkin ada yang kata BEKAS PEGAWAI POLIS tersebut adalah ANAK ORANG KAYA (AOK) yang KEKAYAAN nya boleh sampai TUJUH KETURUNAN TAK HABIS MAKAN... kalau betul beliau AOK sewajarnya DIBUKTIKAN yang beliau sememangnya AOK... tetapi APA KEJADAH nya pulak AOK boleh MEMILIKI RUMAH KOS RENDAH yang sepatut dimiliki oleh RAKYAT BERPENDATAN RENDAH atau RAKYAT MISKIN yang BERKELAYAKAN... banyak PERKARA yang PERLUKAN PENJELASAN yang MESTI DIJAWAP oleh PIHAK-PIHAK yang DIPERTANGUNG JAWAPKAN dalam MENGURUS hal-hal tersebut... bukan nya DENGKI dengan KEKAYAAN mereka walaupun HARTA  tersebut nak dibawa sampai ke LUBANG KUBUR... tapi jangan lah MENCARI KEKAYAAN atas HAK RAKYAT RAKYAT beb... kah kah kah !.

Ok beb kita tinggalkan SOALAN CEPU EMAS tersebut untuk dijawap oleh pihak yang diberi tanggung jawap untuk perkara tersebut... tetapi apa pulak KAITAN nya dengan MENTERI SERBA BOLEH iaitu Menteri Pertanian Industri dan Asas Tani DSNO yang juga Ahli Parlimen Tanjung Karang ni beb... apa GILA nya pulak gua KAITKAN beliau dengan BEKAS PEGAWAI POLIS tersebut... kah kah kah... POLITIK beb... namanya lagi POLITIK... seperti yang gua katakan tadi bahawa Haji Yahya Sahri ni adalah PENGERUSI BIRO KEPENGGUNAAN dalam PKR dan PENYELARAS KHIMAT DEWAN UNDANGAN NEGERI (DUN) PERMATANG... yang mana DUN tersebut adalah didalam PARLIMEN TANJUNG KARANG iaitu AHLI PARLIMEN nya adalah MENTERI SERBA BOLEH DSNO... jadi tak kan lu orang TAK FAHAM apa maksud nya beb... kah kah kah !.

SERBA BOLEH tu berdasarkan KEBOLEHAN dan KEPAKARAN beliau berkenaan LEMBU... UDANG... BENIH PADI dan ada yang kata LINTAH jugak... lintah ni bukan nya LINTAH DARAT tapi lintah yang selalu ada kat tepi-tepi SAWAH dan SUNGAI serta tepi-tepi KOLAM UDANG... kah kah kah... Dengar KHABAR nya dari SUMBER DALAMAN bila keluar sahaja BERITA PENDEDAHAN dari Haji Yahya Sahri tiba-tiba aje DSNO MENGAMUK TAK TENTU PASAL... dan mengarah orang-orang beliau supaya diadakan MASYUARAT KHAS... maka dikatakan pada Malam tadi telah berlangsungnya Masyuarat tersebut yang tidak diberitahu dimana LOKASI nya... setelah masyuarat dimulakan dan dipengerusikan oleh DSNO maka diceritakan oleh SUMBER DALAMAN tersebut bahawa Masyuarat hanya berkisahkan berkenaan Hj Yahya Sahri... kah kah kah !.

Didalam Masyuarat tersebut DSNO mahukan JENTERA PARTI memberi PENERANGAN dengan LEBIH KUAT supaya dapat MENENGELAMKAN cerita-cerita Hj Yahya Sahri yang beliau IBARATKAN sebagai ANCAMAN kepada Umno dan beliau dalam MEMPERTAHANKAN Kerusi Parlimen Tanjung Karang... serta Kerusi-Kerusi DUN didalam Parlimen Tanjung Karang iaitu DUN Sungai Burung dan DUN Permatang... yang mana DUN PERMATANG adalah diwakili oleh Tuan PUNYA Syarikat yang mendapat KONSESI MENGURUS ASRAMA KUIS dengan KONTRAK 30 tahun... jadi punya lah MENGAMUK SUMBER DALAMAN ni tapi hanya DALAM HATI aje le beb... kerana beliau ingat PERUNTUKAN apa yang hendak DIBERI oleh DSNO yang punyalah KELAM KABUT BAGAIKAN TAK CUKUP SIANG HARI tapi hanya kerana PENDEDAHAN Hj Yahya Sahri... kah kah kah... cuba lah lu orang bayangkan beb... baru Hj Yahya Sahri buat PENDEDAHAN tentang BEKAS PEGAWAI POLIS dah buat DSNO macam ORANG MEROYAN... macam mana pulak kalau PENDEDAHAN tentang beliau... kah kah kah !.


hemmmmm..... yang gua dengar beb... hj yahya sahri ni pun seorang jawa... jadi dsno tak boleh lah nak berlagak konon-konon macam dalam umno aje ada jawa kat tanjung karang... mungkin sudah sampai masa jawa tanjung karang tukar selera kepada jawa yang ada dalam pakatan rakyat (pr)... sebab jawa-jawa yang ada kat umno kebanyakan nya adalah penyamun dan perompak harta rakyat... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

8 ulasan:

  1. Br RojakPasembor
    Tepat sekali lah tu... kah kah kah

    BalasPadam
  2. gua nak beli batu blok pun belum dapat bro... wakak cammana nak beli rumah?

    BalasPadam
  3. bro GeloraHatiMuda...
    lu jadilah proksi DSNO beb... kah kayh kah

    BalasPadam
  4. Bagaimana dgn harta Ismet Ulam Raja di Luar negara?....
    di kongostan? go head gostan?.....

    kah kah kah

    BalasPadam
  5. AKIBAT LANTIK PENYANGAK KORUP PEGANG JAWATAN JADILAH DAJJAL PROSAK RAKYAT & NEGARA ! ABU !

    BalasPadam
  6. Realitinya seluruh kepimpinan umnoapco dan sekutunya menjadikan jawatan ruang mengaut keuntungan duniawi, maka dilantik mereka sebagai penguasa, tidaklah pelik jika ini terjadi,

    BalasPadam
  7. Dakwaan ni kena disiasat, tgk betul ke tak...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....