DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 5 Disember 2012

KENYATAAN DR.ASRI YANG GUA RASA HAMPIR TEPAT DAN KENA TERIMA WALAUPUN PAHIT... KAH KAH KAH !

Kata orang BIJAK PANDAI beb... PENGALAMAN SILAM adalah GURU paling BERKESAN buat MANUSIA yang mahu BERFIKIR... tapi pada manusia yang tak mahu BELAJAR dari pengalaman ianya seperti MIMPI NGERI dan dianggap sebagai SEJARAH HITAM yang hanya DIKENANG sebagai apabila ianya BERULANG kembali... disini lah ISU yang Gua rasa patut dijadikan PENGAJARAN kepada PEMIMPIN PAS serta PENYOKONG PAS khasnya dan PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT (PR) juga PENYOKONG PR am nya... juga bagi DIRI gua jugak beb... supaya dapat belajar dari pengalaman lalu yang selalu SUKA memberi BOLA TANGGUNG kepada pihak yang suka MENCARI dan MENCIPTA bola tanggung iaitu Umno/Bn... kalau ianya TAK BETUL pun akan diulas oleh ISI PERUT Umno sampai nampak betul... ini kan pulak kalau ianya betul beb... kah kah kah !.

Hari ini lagi sekali MANTAN MUFTI NEGERI PERLIS DR. ASRI mengeluarkan PANDANGAN beliau berkenaan PERBEZAAN diantara MUKTAMAR PAS dengan PERSIDANGAN AGUNG UMNO 2012 (PAU2012)... yang pada Gua ianya cukup ADIL dan tanpa PREJUDIS serta MEMIHAK pada mana-mana parti... menurut beliau "ketika mengikuti perkembangan kedua-dua parti beliau mengakui Umno lebih pandai BERMAIN dengan PERASAAN pengundi ATAS PAGAR berbanding PAS, yang dilihat lebih banyak bercakap mengenai MASALAH DALAM dalaman parti... Perhimpunan Agung Umno lebih FOKUS dalam membicarakan mengenai SERANGAN dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) dan boleh dikatakan dari segi penerimaan imej Umno lebih berjaya".

Itu antara ULASAN beliau berkenan kedua-dua PARTI... ada lagi ulasan yang lu orang boleh baca kat SH ni... seperti yang gua katakan SELALU... kalau pada DIRI gua setakat ini rasanya masih boleh menerima KRITIKAN asal bukan untuk MENYAMBUNG NYAWA UMNO beb... kah kah kah... sebagai MANUSIA kita TAK lepas dari MELAKUKAN KESILAPAN beb... jadi kalau ada pihak yang sudi MENEGUR dan tiada BERKEPENTINGAN apa lah salahnya kalau TEGURAN tersebut DISIFATKAN sebagai GURU dalam MEMATANGKAN cara BERPOLITIK pada PAS dan PR keseluruhan nya... tak RUGI untuk mengambil TEGURAN sebagai PELAJARAN selagi ianya tidak untuk menyambung nyawa UMNO HARAM JADAH yang boleh dikatakan sedang NYAWA-NYAWA IKAN... kah kah kah !.

Kalau mengikut ISTILAH POLITIK yang gua TAHU... ianya bermaksud sesuatu CARA atau STRATEGI bagi MEMPENGARUHI sesuatu pihak lain untuk MENYOKONG dan seterusnya MENDAPAT apa yang DIHAJATI... tak kira apa perkara dan tujuan nya maka CARA BERPOLITIK akan menjadi salah satu penyebab BERJAYA atau GAGAL nya sesuatu perkara... bagaimana ianya hendak DIPOLITIKAN ianya bergantung cara mana ianya hendak DIZAHIRKAN dan STRATEGI apa yang hendak digunakan... alang kah HAMPANYA apabila PERSIAPAN untuk MENGHADAPI Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang sepatutnya dibuat dalam MUKTAMAR PAS tapi digunakan untuk MEMBANGKITKAN ISU yang boleh di UTARAKAN di masa yang lain... bukan ISU tersebut TAK PENTING beb... tapi bukan ISU PRU13 bagi MENGUBURKAN UMNO/BN lagi PENTING... kah kah kah !.

Mungkin ada diantara lu orang yang TAK SETUJU dengan gua... tapi gua NO HAL beb... yang PENTING bagi gua Umno/Bn mesti DIKUBURKAN... dan gua tak mahu kerana ISU BODOH yang boleh dijadikan BOLA TANGGUNG oleh Umno/Bn menjadi PENYEBAB kepada PENYAMBUNG NYAWA UMNO yang sedang nyawa-nyawa ikan... jadikan lah Pengalaman PRU8 tahun 1990 yang mana dikala itu ANGKATAN PERPADUAN UMAH (APU) yang terdiri daripada SEMANGAT 46 dan PAS cukup KUAT bagi menguburkan Umno/Bn... tetapi kerana POLITIK KOTOR yang digunakan oleh TUN MADEY dengan ISU CIPTAAN TENGKOLOK disaat-saat AKHIR...terus sahaja UNDI ORANG MELAYU pergi kepada Umno/Bn... macam mana kalau ISU yang TERHASIL daripada BOLA TANGGUNG yang diberikan oleh pihak PR sendiri... lu orang sendiri jawap lah beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... putaran politik boleh diumpamakan seperti roda... ada masanya diatas dan ada masanya dibawah... jangan ada pulak yang gatal dan buat kerja bodoh dengan menyekat pergerakan roda tersebut dari terus berpusing dan tak bergerak beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....