DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 28 September 2012

APA LAH STANDARD KDN NI BEB, BUAT TANGKAPAN VCD CETAK ROMPAK... KAH KAH KAH !

Mungkin kerana mendengarkan kata-kata Menteri Kementerian Dalam Negeri (KDN) Datuk Seri Hisyamuddin Hussein yang juga Sepupu kepada Perdana Menteri Wassatiyah Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... yang mengatakan Indek Jenayah dalam Negara Menurun maka Kakitangan KDN punya masa yang banyak dan boleh membuat kerja-kerja yang sepatutnya dilakukan oleh Pihak Polis dan Kakitangan Kementerian Perdagangan dan Hal Ehwal Pengguna (KPHEP), kah kah kah !

Gua nak ketawa pun ada, nak marah pun ada... ialah apa barang beb satu Kementerian yang Kakitangan nya boleh diletakan dalam Kelas A tapi buat kerja Kelas D... kah kah kah... kalau setakat tangkap Penjual VCD cetak rompak... gau rasalah Konstabel Perempuan yang baru keluar latihan pun boleh buat beb... kah kah kah... atau kalau nak up lagi campurkan dengan Anggota Rela yang dah lama bertugas... sedangkan kerja-kerja tersebut boleh dilakukan oleh Kakitangan KPHEP bersama pihak Polis dicampur dengan Anggota Rela... kah kah kah !.

Nampak sangatlah yang KDN berketuakan seorang Menteri yang tak tahu buat kerja beb... kah kah kah... patutlah samseng barua Umno berkeliaran dengan bebas tanpa gangguan... sebab Menteri KDN nya bebal dan tahu nak bezakan yang mana Samseng yang Mengancam Keselamatan Rakyat dan Negara dengan Jenayah yang Polis Perempuan pun boleh selesaikan... kah kah kah... lepas tu yang ditangkap nya pulak seorang Perempuan... malu nya beb... kah kah kah !.

Bukan bermakna gua galakan VCD cetak rompak beb... tapi biarlah yang membenterasnya bersesuaian dengan tugas... kalau dah Anggota KDN yang terpaksa menangkap Penjual VCD cetak rompak... habis tu Kakitangan KPHEP nak apa beb... Goyang Telor ke... ataupun nak suruh dia orang tangkap Penjenayah kelas A atau pun setidak-tidak tangkap Samseng-Samseng yang selalu mengganggu program-program yang dihadiri Rakyat... biarlah menjalankan kerja bersesuaian dengan tugas... kah kah kah !.

Sebab itu lah selalu terjadinya perkara-perkara pelik kalau kerja tak disesuaikan dengan tugas... maka terjadi perkara Menteri Menternak Udang... yang patut jadi Menteri Wanita jadi Menteri Keselamatan... yang bukan seorang Menteri dapat Peruntukan dan akhir letakkan lembu duduk kat kondo... kah kah kah... itu lah gambaran betapa pandainya Pemimpin Umno yang konon nya banyak berjasa kepada Negara... jadi untuk itu jasa kena dikenang dan kerja-kerja Haramjadah kena dilupakan lah... kah kah kah !. sumber baca sini


hemmmmm..... indek jenayah dikatakan turun tapi anggota polis dah ada yang kena tembak beb... kalau tak boleh kerja letak aje lah jawatan atau mintak cepat-cepat jawatan menteri wanita yang disandang oleh datuk seri hj najib sepupu lu tu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Mana2 orang yg menjual bahan cakera optik cth : VCD/DVD yg dijual tanpa sijil B (ori)ini ada 3 agensi boleh menangkap. 1. KDN (bahagian perfileman) 2. KPDNKK 3. Polis (bahgian siasatan jenayah komersial)jika didakwa di mahkamah sabit kesalahan boleh didenda paling minima RM 5000.

    BalasPadam
  2. Kalau dah Tan Sri Lee Lam Thye pun suruh perbetul persepsi index jenayah negara adakah menteri KDN masih nak pertahan kenyataan yang lintang pukang tu, hinggakan anggota sendiri ditembak, bukan seorang tetapi dua, nasib masih menyebelahi kedua anggota ini, bagaimana jika keduanya mati, adakah KDN nak persalahkan pembangkang yang sentiasa menyedarkan rakyat betapa rendahnya tahap pemikiran seorang menteri yang diamanahkan untuk menjaga keamanan, kemungkaran tidak akan berlaku jika pemimpin menunjukkan tauladan yang baik, ini tidak sebelah pehak bermaharalela dengan keganasannya manakala disebelah pehak pula menuntut keadilan yang tidak pernah ditunjukkan oleh pehak yang sepatutnya memberi keadilan.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....