DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 26 Ogos 2012

RUPANYA YB PAS BAHLUL BIN BANGANG NI MASIH AHLI MAJLIS SYURA PAS... KAH KAH KAH !

Tak sangka beb Yb Pas yang juga Bekas Timbalan Presiden Pas Ustad Nasharuddin Mat Isa ni rupanya masih menjadi Ahli Majlis Syura... gua ingatkan beliau tak ada apa-apa jawatan didalam Kepimpinan Pas sehinggakan beliau mengeluarkan Kenyataan Bangang Bin Bahlul... yang lebih kurang sama dengan kenyataan bekas Ahli Pas yang dipecat iaitu Yb Datuk Hasan Ali Jati berkenaan rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat (PR)... yang mana kenyataan tersebut berbunyi apabila masing-masing sudah kehilangan Jawatan dalam Parti... satu hilang Jawatan Timbalan Presiden Pas dan satu lagi hilang Jawatan Persuruhjaya Pas Negeri Selangor... kah kah kah !.

Gua tak kesah beb kalau beliau nak Maki Hamun sekalipun rakan-rakan dalam PR asalkan kenyataan beliau tersebut tidak membayangkan seperti beliau bersetongkol dengan Umno... apatah lagi menjadi seolah-olah Tali Barut kepada Umno... tapi itu lah yang dapat gua bayangkan keadaan beliau bermula dari Pemecatan Datuk Hasan Ali Jati yang merupakan rakan beliau bagi mengerakkan Kerajaan Perpaduan... kemudian nya berkisah daripada Perkahwinan Anak beliau sehinggalah menjadi Jurubahasa kepada Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN) yang juga Presiden Umno... sewaktu persidangan tergempar OIC di Mekah baru-baru ini... entah apa yang tergempar gua pun tak pasti... tapi tindakan dari Negara-Negara OIC sampai sekarang pun... Tarak Apa-Apa... kah kah kah !

Mungkin beliau dan Penyokong beliau akan mengatakan apa salah nya beliau menjadi Jurubahasa kepada DSHN... dan bukan satu Jenayah juga apabila mengatakan soal Perpaduan... betul memang tak menjadi keasalahan untuk menjadi Jurubahasa kepada DSHN dan memang betul juga bukan satu jenayah bila mengatakan soal Perpaduan... akan tetapi sebagi Ahli Majlis Syura semesti beliau tahu akan adab sebagai Ahli Syura dengan mengemukakan Permasalahan rakan-rakan PR kepada Majlis Syura untuk dibincangkan... bukan nya membuat pandai dan memandai sendiri seolah-olah Ahli Parti Pas yang lain seperti Penyokong Umno yang UMNGOK sahaja dan sesuka hati menjadi Jurubahasa kepada DSHN... kah kah kah !.

Boleh difikirkan kenapa DSHN mengambil beliau sebagai Jurubahasa... apa tiada lagikah yang bijak pandai dalam Umno untuk dijadikan sebagai Jurubahasa... tak kan Umno sebegitu Haprak sehinggakan tiada lagi yang boleh menjadi Jurubahasa... kah kah kah... gua tak rasa Umno sebegitu Haprak kerana ramai yang bijak pandai telah berjaya dibeli oleh untuk Umno kalau setakat nak dijadikan Jurubahasa banyak beb... cuma malas gua nak tulis siapa dia yang dah dibeli dan jadikan Barua oleh Umno... kah kah kah... contoh yang mudah ialah DSHN sendiri yang sudah belajar dengan Barua-Barua tersebut sehinggakan beliau dah pandai dengan perkataan Wassatiyah, Maqasid Syariah, Perpegang kepada Al-Quran dan Sunnah serta Ikut Pesanan Rasullulah SAW... kah kah kah !.

Untuk itu kalau ada Ahli Pas yang mempertikaikan Perbuatan Yb Nasharuddin Mat ni... lu orang Penyokong beliau jangan lah berkecil hati beb... kerana itu semua adalah hasil dari perbuatan beliau sendiri ynag seolah-olah tak berpuashati dengan kekalahan beliau dalam perebutan Timbalan Presiden Pas... itu sangkaan gua... kalau beliau kata bukan itu hak beliau... yang pasti kepercayaan gua terhadap beliau memang dah terhakis sedikit beb... dan menjadi harapan gua beliau tidak dipecat tetapi tidak juga dicalonkan sebagai Calon dalam PRU13 nanti... dan dimasa itu kita boleh lihat kemana arah tujuan Politik beliau... andaikata beliau tetap bersama Pas Alhamdulillah... kerana beliau mungkin dapat mengembalikan kepercayaan gua dan sebahagian Ahli Pas terhadap beliau. sumber klik sini


hemmmmm..... gua teringat satu kisah yang tak pasti sama ada dari hadis atau cerita riwayat nabi-nabi as... yang mana dibolehkan bersembayang didalam gereja... dan sembahyang tersebut adalah sah... tapi apa ke jadahnya kalau masjid ada disebelah gereja orang tersebut pergi pulak bersembahayang diadalam gereja... tak kan ke itu boleh menimbulkan perkara fitnah... lu orang fikir lah sendiri beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Salam Mat Indera

    Tak baik tau ungkit kedudukan dan kelayakan Mamat nih! Tak tau ke dia hebat di arena Islam antarabangsa? Sebab tu ada geng yang masih nak dia duduk kat Majlis Syura!

    BalasPadam
  2. Salam Yong...
    Terima kasih kerana sudi datang... apa nak buat Yong... kepercayaan Gua dengan mamat ni dah lah terhakis sikit lah Yong...

    BalasPadam
  3. biar hilang satu dari pada menjadi
    duri dalam daging.masih ramai yg
    layak untuk mengisi tempat beliau.
    pas tidak perlu org seperti beliau.
    fikir-fikir la pemimpin pas.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....