DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 29 Ogos 2012

KISAH NOH OMAR ANTARA AIR, 2 EKOR AYAM DAN 1 KILO DAGING LEMBU... KAH KAH KAH !


Dengar cerita beb Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Selangor Datuk Seri Noh Omar (DSNO) semasa sebelum Sambutan Hari Raya Aidil Fitri telah memberi kepada setiap rumah dikawasan Parlimen Tanjong Karang yang beliau wakili dengan  2 ekor Ayam dan 1 kilo Daging lembu... itu cerita yang gua dengarlah dari sahabat-sahabat di sana... mereka tak ambil tahu pun dari ladang Ayam mana dan ladang NFC mana daging lembu tersebut ianya didapati atau dirembat oleh DSNO yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani... yang mana suatu ketika dulu pernah dipertanggungjawapkan untuk mengira berapa ekor lembu NFC... tapi tak pernah dapat mengiranya dengan betul... kah kah kah !.


Bagaimana pun menurut mereka perkara sebegini jarang terjadi walaupun Hari Raya Aidil Fitri hanya berlaku setahun sekali... berlainan lah dengan Program 20 meter padu Air Percuma yang telah mereka nikmati sejak tahun 2008 lagi... yang mana sebelum itu hampir 50 tahun Umno/Bn memerintah Negeri Selangor tak usahkan yang bermeter Pukal... yang bermeter Individu pun tak pernah merasa beb... dikhabarkan lagi mulanya ingatkan mereka mendapat Udang yang diternak di tanah beliau... ialah sudah lah perkara memberi sesuatu dari hak Pemimpin Umno (kalau itu boleh dipanggil hak) jarang terjadi dan memandangkan pula harga Udang lebih mahal dari harga Ayam dan Daging lembu... melainkan harga lembu NFC di Kondominium... kah kah kah !.


Cuma disini nak diceritakan bagaimana tak Malu nya Muka Pemimpin Umno ni apabila beliau meminta Kerajaan Selangor membayar tunggakan kepada Rakyat Selangor yang menggunakan meter pukal kerana tidak menikmati subsidi air percuma 20 meter padu pertama, sejak 2008... memang betul lah apa yang dikatakan oleh beliau tu tapi beb cuma beliau ni tak layak nak bercakap perkara tersebut selagi ianya atas Kepentingan Politik Umno yang sekarang ni tengah dok Nazak... kah kah kah... dah lah hampir 50 tahun Umno/Bn memerintah Negeri Selangor tak usahkan bayang 20 meter padu Air Percuma tak pernah dirasa oleh Rakyat Negeri Selangor... bahkan belum dapat memerintah kembali Negeri Selangor dah nak kata akan mengkaji Takrif Air... kah kah kah !.


Apa lu ingat dengan 2 ekor ayam dan 1 kilo daging lembu yang lu beri tu maka Pengundi Parlimen Tanjong Karang akan terus menyokong lu ke DSNO oiii... rakyat sekarang dah bijak lah beb... lu bagi dia orang akan ambil tapi bab undi mereka akan fikir dulu nak bagi pada siapa... sama ada nak bagi pada Pakatan Rakyat (PR) yang hanya baru 4 tahun lebih memerintah tapi Rakyat sudah mendapat Nikmat dari hasil Kekayaan Negeri Selangor atau nak beri pada Umno/Bn yang sebelum itu pernah memerintah hampir 50 tahun tapi bayang 20 meter padu Air Percuma pun tak pernah terkisah dari Pemimpin Umno/Bn... melainkan yang didengar ialah kisah Perompak Harta Rakyat Negeri Selangor oleh Pemimpin Umno/Bn... dari Dulu, Kini dan Selamanya... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... baik lu orang suruh aje beliau jaga baik-baik kolam udang yang beliau ada tu... sebab harga udang pun boleh dikatakan tinggi walaupun tak pasti harga mana lebih tinggi antara udang dan lembu nfc yang duduk di kondominium... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

8 ulasan:

  1. KALU OTAK SANG PERASUAH & PENYELEWENG MEMANG BIASA LA INGAT MERASUAH RAKYAT DENGAN AYAM & DAGING RAKYAT AKAN BUTA MATA SOKONG DIA BULAT-BUKAT ! PEERAH NOH OI DEPA BUKAN BODOH ATAU SPESIS LEMBU KONDO KAHKAHKAH ! ABU !

    BalasPadam
  2. Bagi air percuma tu bukan rasuah juga ka?

    BalasPadam
  3. Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin buat rakan seperjuangan sekeluarga.

    Ucapan yang sama juga kepada semua pengunjung di sini.

    suasanapolitikmalaysia.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Selamat hari raya juga buat sahabat yang sudi ziarah disini

    BalasPadam
  5. untuk yang tanpa nama di atas tu... lu pergi sekolah balik dan tanya cikgu lu... apa beza diantara Rasuah dengan Pemberian kepada Rakyat... lu tanya apa keadaan nya dan situasinya sekali k... lu jangan tanya cikgu UMNGOK pulak... kah kah kah...

    BalasPadam
  6. Kahkahkah!!! Tanpa nama yang kena pgi sekolah, aku nak upgrade cadangan tu, pakai uniform tau, sbb ngko BUDAK sekolah, kahkahkah!!!

    BalasPadam
  7. Anon 8.26...kan dh kena sebijiklu mau tanya tu x salah tp lu salah buat kira2...dulu bolehlah sikalang olang ada baca...Sniper7

    BalasPadam
  8. Bro;

    Lembu (Anon 8.26 ptg) mana tersesat kat sini beb, budak tadika pun tau buat perbezaan antara Rasuah dengan Pemberian Pada Rakyat.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....