DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 10 Ogos 2012

BERPEGANG KEPADA AL-QURAN DAN SUNNAH... FIRAUN DULU MASA NAK MAMPOS PUN CAKAP BERIMAN KEPADA ALLAH... KAH KAH KAH !

Gua adalah belajar sejarah perjuangan Nabi-Nabi masa kat sekolah dulu-dulu... dalam banyak-banyak sejarah Nabi-Nabi tu adalah gua teringat kisah Nabi Musa As... yang mana beliau adalah Keturunan Bani Israel yang lahir kedunia dibesarkan oleh Firaun... beliau makan nak minum hasil dari pemberian Firaun namun beliau tetap menentang Firaun demi menyuruh Firaun menyembah Allah yang Maha Esa... itu secara ringkas yang gua ingat lah... mungkin gua tersilap lu orang boleh lah tolong betulkan.

Penentangan beliau terhadap Firaun membawa kepada kemurkaan Firaun dan Penchacai Firaun... seperti sekarang jugalah yang mana dimasa itu ada ramai Penchacai Upahan yang bersama Firaun dan mengatakan yang Nabi Musa adalah seorang manusia yang tak mengenang budi dan tak tahu bersyukur... mana kan tidaknya sudah lah dibela dari kecil hingga dewasa... hidup dengan aman dibawah jagaan Firaun dan penuh kasih sayang... sesudah itu menentang semula Firaun... dan menyuruh pula Firaun beriman kepada Allah SWT... kah kah kah !.

Dimana penentangan itu membawa kepada mampos nya Firaun ditelan oleh Air Lautan... tetapi dikisahkan apabila saat-saat Firaun nak menemui ajalnya... Firaun masih sempat handak cuba menipu Allah SWT dengan mengatakan Aku Beriman Kepada Allah... kah kah kah... tapi apakan daya apabila Ajal Sudah Sampai... ianya tidak mampu untuk ditahan walau dengan kuasa apa sekali pun kecuali kuasa Allah SWT... maka cubaan Firaun untuk menipu disaat-saat ajalnya tiba tidak menjadi lah beb... kah kah kah !.

Itu kisah firaun dengan Nabi Musa As yang terjadi ribuan tahu dahulu... yang mungkin selepas Firaun mampos pun masih ada rakyat yang mengatakan Nabi Musa As seorang yang tak mengenang budi dan tak tahu bersyukur dengan jasa-jasa Firaun yang membesarkan beliau dengan penuh kasih sayang... sekarang ni gua bawakan pulak kisah dari Terengganu dimana Pemimpin Wassatiyah Umno, iaitu Datuk Seri Haji Najib (DSHN) cuba hendak menyelamatkan Nyawa Umno yang sekarang ni boleh dikatakan Nazak... maka beliau pun berkata yang Tema Hari Kemedekaan bertepatan dengan tuntutan Agama... kah kah kah !.

Menurut beliau "Tema Hari Kebangsaan tahun ini 'Janji Ditepati' sama sekali tidak merupakan retorik politik sebaliknya ia berlandaskan kepada tuntutan agama... tema itu sebagai bukti kerajaan Barisan Nasional (BN) berpegang kepada al-Quran dan Sunnah dalam melaksanakan tanggungjawab terhadap rakyat keseluruhannya...tema ini berpaksikan kepada rukun agama... kita berjuang untuk tepati janji kepada rakyat... kita akan tepati janji kita untuk beri kepercayaan pada rakyat... kita mahu membuktikan negara kita adalah negara Islam contoh"... gua rasa nak muntah beb... weeeekkkk hakkkkk tuihhhhh... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm.... mengundi dap dikatakan berdosa... sedangkan yang ditentang oleh dap adalah mca atau pun mic... kalau lu umno mengatakan yang dap tu kafir harbi yang mana wajib ditentang... apa kata umno yang menentang calon dap dalam pru13 nanti dan kerusi-kerusi yang lain diserahkan pada pas tanpa bertanding... dan orang pas semua boleh pangkah calon umno... apa macam... ada berani ke... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Dah tersepit lah tu... akur juga akhirnya dan tunduk kpd Hukum Allah... kalau betul ikhlas la... tapi kalau ikut macam sibahalol ni cakap takkanlah timbul cerita antantoyya, kapal selam, cincin berjuta2, beg tangan ratus2 ribu, bunuh anak org, dan seribu satu maksiat dan dosa... tapi gaya bercakap tu macam alim-ulama, walhal alim-pu*imak. Mudah2an jahanamlah kau setannnnnnnnnn

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....