DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 25 Julai 2012

LU ORANG KALAU JENIS TEKAK LOYA JANGAN BACA BEB, KAH KAH KAH !

Gua dah cakap awal-awal kat lu orang... kalau lu orang yang jenis tekak suka loya... lu orang jangan baca beb... kah kah kah... bukan apa gua tak lah lu orang punya loya tu berpanjangan sampai ke siang hari... nanti tak pasal-pasal lu orang termuntah dan boleh mengakibatkan lu orang terbatal puasa... dan tak pasal-pasal pulak gua nak kena tanggung dosa lu orang tak puasa kerana baca artikek gua... dosa gua yang tak puasa masa budak-budak dewasa dulu pun banyak lagi yang tak sattle beb... ni nak tanggung lagi dosa lu orang... selisih Malaikat 44... kah kah kah !.

Tapi kalau lu orang degil sangat nak baca... lantak lu orang lah beb... tapi lu orang sediakan limau nipis atau limau kasturi untuk tahan tekak lu orang dari loya... kah kah kah... biasa lah beb... dalam politik ni apa benda yang lagi perkara yang boleh meloyakan tekak selain kenyataan pemimpi UMNO (United Munafik Nasional Organasitions) dan yang sewaktu dengan nya... bukan apa... biasanya mereka-mereka yang ada didalam UMNO ni bertaraf Muka Tak Tahu Malu tahap gila babi beb... kah kah kah !.

Kali ni berkenaan kenyataan Pemimpin Berslogan Demokrasi Terbaik Al-Wassatiyah iaitu Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... yang mengingatkan umat Islam di negara ini supaya bersyukur kerana dapat menunaikan ibadah puasa dalam keadaan yang aman, selamat dan tanpa rasa takut... dan mengigatkan lu orang supaya tidak mengambil mudah keamanan yang dikecapi hari ini dan perlu mengambil iktibar dari negara Islam lain yang tidak mendapat nikmat yang sama... kah kah  kah !.

Menurut kata beliau "Bagi umat Islam kita berasa bersyukur bahawa dalam bulan yang penuh kemuliaan dan kerahmatan Allah SWT, kita dapat lakukan ibadah dalam keadaan yang begitu selamat dan tenang tanpa rasa gentar dan takut... inilah satu rahmat yang Allah telah beri kepada kita... seperti mana yang kita tahu satu demi satu negara Islam tidak melalui kenikmatan yang sama yang kita yang dianggap biasa... hingga kita tidak anggap ini (keamanan) sebagai satu rahmat yang harus disyukuri," katanya.

Menyentuh berkenaan Negara Syria beliau berkata "Ini satu lagi iktibar yang kita boleh ambil sekiranya keamanan dan keselamatan tidak terpelihara... apa akan jadi kepada kita?.. mudah-mudahan keamanan dan perpaduan ini berpanjangan, berkat daripada perlakuan kita sebagai umat Islam yang cintakan keamanan dan keharmonian," dan selepas itu DSHJ kemudian memotong kek ulang tahun ke-59 kelahirannya dengan disaksikan Rosmah dan anak yatim sambil diiringi nyanyian 'Allah Selamatkan Kamu'.

Apa macam beb... lu orang tak kan tak rasa nak termuntah ... gua dah tiga kali dalam masa menulis ni termuntah beb... ni sekali lagi dah rasa nak termuntah... gua control aje ni... weeeek thuiiiii... kah kah kah... apa barang lah DSHN bercakap macam orang tak sekolah aje nadanya... kah kah kah... memang betul lah apa kata beliau kerana ini semua adalah kepandaian pemimpin UMNO menipu rakyat kususnya orang Melayu... sehinggakan Kemunafikan dan Kebangsatan UMNO dapat dibiarkan tanpa protes dari rakyat dulu-dulu... sama ada secara senyap ataupun terang-terangan... kah kah kah !.

Adakah itu yang dimaksudkan Keamanan Hakiki... kah kah kah... dengan membiarkan segala unsur Kemunafikan dan Kebangsatan ianya dipanggil Keamanan... mungkin betul lah kalau ianya keamanan Umngok... kah kah kah... yang hanya mengangguk sahaja apa yang dikatakan dan dilakukan oleh pemimpin UMNO... kah kah kah... lu cermin lah dulu muka lu wahai DSHN oiiii... cakap sudah lah dari awal hingga ke akhir tak pernah betul... KPI lah... Demokrasi Terbaik lah... Wassatiyah lah... Debat Bukan Budaya Kita lah dan banyak lagi lah yang bla bla bla... akhirnya yang betul adalah NKRA ( Najib Kerja Rosmah Arah)... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... ini yang dikatakan oleh ulama muda umno persepsi yang tak betul... apabila mempertikakan kewajaran peruntukan rm100 juta kepada permata negara naungan isteri dshn iaitu datin seri rosmah mansur... tanpa kemeterian tapi masih boleh mendapat peruntukan rm100 juta... kalau tak tahu antara maksud persepsi, penyelewengan dan fitnah baik lah diam ustad fathul bari oiiii... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. Terkentut-kentut gua membaca beb... hahahaha...

    BalasPadam
  2. awal pagi tadi dengar berita dalam radio... memang tak padan dengan apa yang diucap oleh PM

    BalasPadam
  3. assalam admin! kan pa tu tanda2 nak putuih hed la tu.keh3

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....