DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 22 Julai 2012

GPRS... INI SALAH SATU YANG TAK BOLEH PAKAI, LU ORANG KENA HATI-HATI BEB, KAH KAH KAH !

Namanya sedap didengar iaitu GPRS (Gerakan Prihatin Rakyat Selangor) tapi sebenarnya adalah salah satu cabang Barua-Barua Umno/Bn Negeri Selangor yang kononya Prihatin terhadap Rakyat Selangor... namum hakikatnya sebenarnya ialah Barua yang menjadi Ejen Umno/Bn bagi mengembalikan sokongan Rakyat kepada Penyamun dan Perompak Harta Rakyat di Negeri Selangor Darul Ehsan.

Mereka-mereka semua ni beb... dimasa Umno/Bn memerintah Negeri Selangor ada yang sebahagian nya adalah ejen-ejen yang menolong Ketua-Ketua Perompak dan Penyamun tersebut... maka sekarang ni apabila dah merasa tak ada peluang untuk menjadi ejen merompak maka jadi lah mereka ejen untuk mengembalikan Ketua-Ketua Perompak dan Penyamun sebagai Pemerintah didalam Negeri Selangor DE semula dan dimasa sama juga cuba untuk mengambil alih jawatan Ketua Perompak dan Penyamun tersebut... kah kah kah !.

Apabila Kerajaan Negeri Selangor dibawah Pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim (TSKI) yang sebagai Menteri Besar nya semalam mengatakan akan menyingkir Pengendali-Pengendali Syabas... yang dinyatakan oleh TSKI sebagai gagal memaklumkan kepada Kerajaan Negeri apabila diminta penjelasan berkenaan Isu Air yang dikatakan berkurangan... juga menurut TSKI jikalau dapat menyinkiran Pengendali tersebut pihak Syabas akan berjaya menjimatkan sebanyak RM5.1 juta setahun yang hanya dibayar kepada dua individu sahaja.

Maka hari ini bersuaralah Barua-barua Umno/Bn atas nama GPRS dan telah pula mencabar kerajaan Selangor menukar wakil mereka dalam pengurusan Syabas kerana ia dilihat gagal menjelaskan kedudukan sebenar krisis air di negeri itu kepada Menteri Besar dan barisan Exconya... menurut kata Pegerusi GPRS Datuk Sohaimi Shahadan "Perkara itu perlu dibuat sebab Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan barisan Exconya masih tidak faham bahawa krisis yang sedang berlaku ialah kekurangan air terawat akibat permintaan tinggi dan bukannya kekurangan air sungai, lombong ataupun empangan"...

..."Meskipun kerajaan negeri mempunyai pegangan saham sebanyak 30 peratus serta wakil dalam pengurusan Syabas, Menteri Besar tidak faham mengenai sistem bagaimana proses air itu berjalan iaitu dari air mentah sehingga ke air terawat... oleh yang demikian daripada mengambil alih pengurusan Syabas, lebih baik mereka tukar dahulu wakil mereka di dalam syarikat itu," katanya kepada pemberita di pejabat GPRS di sini hari ini... Kerajaan negeri perlu sedar bahawa loji rawatan air sedia ada tidak lagi mampu merawat kapasiti air terkini yang diperlukan pengguna dan hanya pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) dapat menyelesaikan masalah itu".

Dan yang paling lawaknya lagi ialah apabila GPRS akan mengetuai 20 badan bukan kerajaan (NGO) untuk mendengar taklimat mengenai isu air di Selangor di ibu pejabat Syabas di Kuala Lumpur pada Selasa ini... kah kah kah... lu orang nak dengar taklimat apa nya... atau lu orang nak masyuarat dengan Syabas untuk mengesahkan yang lu orang akan menjadi Lawyer Buruk seperti mana Perkasam menjadi Lawyer Buruk kepada NFCsuatu ketika dulu... tapi tak apa elok lu orang jadi Lawyer Buruk kepada Syabas... biar Rakyat Negeri Selangor kenal lebih cepat siapa lu orang sebenarnya... kah kah kah !. 

Inilah dia permainan Perompak dan Penyamun Harta Rakyat Negeri Selangor... walaupun tiada peluang untuk merompak lagi tapi masih mencari peluang bagaimana Harta Rakyat Selangor boleh dirompak dengan cara Terhormat... sedangkan isu awal pembinaan Loji Langat 2 adalah untuk mengepam air mentah dari Negeri Pahang dan dirawat...yang mengambarkan seolah-olah Negeri Selangor kekurangan air Mentah untuk dirawat... oleh itu air Negeri Pahang perlu dipam ke Negeri Selangor dan dirawat di Loji Langat 2... tapi apabila di beritakan yang Negeri Selangor tiada mengalami krisis air mentah untuk dirawat... maka Penyamun dan Perompak tersebut mengatakan pula keperluan Loji langat 2 untuk merawat air mentah tersebut... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... inilah yang rakyat selangor perlu tahu akan penipuan yang sedang dijalankan oleh perompak dan penyamun serta barua-barua mereka... sedangkan selama 50 tahun memerintah negeri selangor bayang air percuma walaupuun 2o m3 tak pernah digambarkan... tiba-tiba mengatakan akan memberi air percuma jikakalau diberi peluang mejadi perompak kembali di negeri selangor... lawak betul beb... kah kah kah... umpoorno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. As salam Saudara Mat Indera Sipejuang,

    selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa.

    BalasPadam
  2. GPRS, adalah cabang Parti HARAM JADAH, fahaman JI dan Anasir Komonist , yang diluluskan KDN, bagi huru harakan Negara.Tengok muka HARAM JADAH yang memimpin GPRS seluruh negara.

    BalasPadam
  3. Siapa le dia ni nak bercakap tentang pengurusan dengan TSKI..setakat cakap pasal tender sekolah atau komisyen, bolehle..setiap kali PRU,sibukle spesis ni nak dapat kontrak membekal itu dan ini(untung atas angin),komisyen sana sini...

    BalasPadam
  4. Dulu ada GAPS. Sekarang GPRS, Lepas ni apa pulaok?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....