DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 1 Julai 2012

UNTUK TENGGELAMKAN ISU PRU13 DIMUSIM HAJI, UMNO TIMBULKAN PULA ISU MANDAT PENUH 5 TAHUN... KAH KAH KAH !

Kalau semalam Datuk Seri Haji Najib (DSHN) mengatakan akan menggunakan mandat penuh lima yang diberi rakyat selaku Kerajaan.... hari ni Bekas Perdana Menteri Tun Mahatir Maha-Masalah Negara pula mengatakan keputusan DSHN yang menghormati mandat lima tahun diberi rakyat untuk mentadbir negara sebelum mengadakan pilihan raya umum adalah sesuatu yang lebih baik... kah kah kah !.

Sesuatu yang baik ke atau lu dah tak yakin Umno//Bn boleh menang... sedangkan didalam bulan Mac 2012 yang lalu lu pun ada kata wahai Tun Madey konon nya inilah masa terbaik untuk DSHN mengadakan Pilihan Umum ke-13 (PRU13)... lu dah lu ke Tun Madey oiii.. kah kah kah !... atau lu sudah berpakat dengan DSHN untuk meneggelamkan Isu PRU13 dimusim... kah kah kah !.

Lu jangan ingat Pakatan Rakyat (PR) akan terkeliru dengan sandiwara lu orang Pemimpin Umno... mungkin ini untuk mengeliru pemimpin dan penyokong PR supaya Isu PRU di Musim Haji akan dilupakan... dan masa itu lu orang akan buat PRU di Musim Haji selepas Pemimpin dan Penyokong PR dirasakan sudah melupai Isu tersebut... itu lah kerja lu orang tak sudah-sudah nak menipu... kah kah kah !. [catatan yang lepas]

Tapi yang bodohnya lu orang Pemimpin Umno ialah apabila menganggap Pemimpin dan penyokong PR pun bodoh macam penyokong-penyokong Umno... kah kah kah... kalau penyokong Umno mungkin boleh percaya dengan lu orang punya cakap... tapi kalau Gua sepuluh kali Umno mampos pun Gua tak percaya cakap lu orang beb...  sebab berbelit macam Ular... kah kah kah !.

Dalam Masyuarat Majlis Tertinggi Umno minggu lepas aje DSHN sudah mempertahankan kewajaran beliau untuk membuat PRU13 dalam Musim Haji... sampaikan tersasul dengan mengatakan Tun Hussein pun mengadakan PRU dalam Musim Haji pada tahun 1986... kah kah kah... sudah lah tersasul dan yang jelas lagi menampakan yang beliau Buta Sejarah Negara... dah lah Buta Sejarah lepas tu berlagak pandai pulak tu... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... kemungkin pru di buat pada musim masih lagi pasti selagi musim haji belum berlalu.... ini kerana kalau mengikut strategi tun madey maha-masalah negara yang mana tak akan mengira sama ada orang islam dapat mengundi atau tidak... yang perlu umno boleh walaupun dengan menafikan hak orang islam untuk mengundi... kah kah kah... umnporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.


1 ulasan:

  1. MEMANG PARTI SEKUTU APCO NI PALING PANDAI KELENTONG ! TENGOK LA GURU APA ? MAA KUTTY )

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....