DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 22 Jun 2012

BETUL KATA HJ NAJIB "DEBAT BUKAN BUDAYA KITA"... SEBAB KITA TAK ADA TELOR, KAH KAH KAH !


Kalau takut berdebat kata aje lah yang lu tu takut berdebat wahai Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... jangan lah terus mengelak apabila ditanya mengenai cabaran yang dikemukakan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) untuk berdebat... tak usah dok kata debat tidak semestinya dilihat sebagai satu budaya tetapi mesti dilihat mengikut kepada keadaan... keadaan apanya... keadaan yang lu tu takut untuk berdebat... atau lu tak ada telor... kah kah kah !.

Yang lu sebok tiap-tiap tahun merasmikan debat antara Universiti untuk apa... untuk saja-saja bagi muka lu masuk tv... dah lah tu piala pusingan nya pun dinamakan Piala Perdana Menteri... suruh aje lah taruk nama Piala Isteri Perdana Menteri kan lagi sesuai kerana dah tentu tak ada telor... kah kah kah... konon nya Demokrasi Terbaik... terbaik apa nya yang terbaik... kah kah kah... satu dunia baik Dunia Islam ataupun Dunia Barat semua nya mengikhtiraf debat sebagai satu cabang besar didalam demokrasi... apa lu ingat lu lagi bagus dari Pemimpin Dunia Islam dan Dunia Barat masa kini ke... kah kah kah !.

Kalau lu rasa terbaik... lu cermin aje lah muka lu DSHN... kah kah kah... mana lah tahu dalam lu tengah cermin tu muka Mediang Altantuyah boleh timbul dan bagi tahu lu yang lu tu tak ada telor... sebab kalau orang lain yang cakap lu tak percaya... mungkin kalau Mediang Altantuyah yang cakap akan buat lu percaya... kah kah kah... slogan bukan main bunyi nya... KPI lah, NKRA lah, Wassatiyah lah, Kerajaan Paling Telus lah, Demokrasi Terbaik lah... tapi satu pun tak menyamai dengan apa yang dislogankan melainkan hanya main drama untuk menipu rakyat... kah kah kah !.

Rupa-rupanya apa yang dikata oleh Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan tempoh hari adalah cakap dari beliau rupanya... kah kah kah... patut lah Datuk Ahmad Maslan tu macam yakin aje apabila bercakap rupa DSHN yang suruh cakap macam tu... kah kah kah... sepatutnya cakap aje lah "Saya ni berdebat tak pandai tapi kalau buat Slogan Saya pandai dan kalau buat kerja lagi Saya pandai" kan senang cakap macam tu... jadi rakyat pun tak lah sebok lagi nak suruh berdebat... kah kah kah... jadi wartawan pun tak kan menyoal lagi lu tu bila akan menyahut cabaran DSAI untuk berdebat... ni dah takut lepas tu sombong lah pulak.... kah kah kah ! [sumber baca sini]


hemmmmm..... apalah malangnya nasib umno dihujung-hujung nyawa sebelum kematiannya seolah-olah tidak terbela dengan hujah-hujah yang menyakinkan rakyat... tapi terbela dengan fitnah dan kelucahan... mungkin ianya sesuai dengan fitrah kelahiran umno sebagai anak kelahiran inggeris penjajah yang tak diketahui siapa bapak nya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....