DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 26 April 2012

UMNO SABAH MAKIN TENAT, BUAT HJ NAJIB MAKIN PENING... KAH KAH KAH !.


Walaupun Pimpinan Barisan Nasional (BN) Negeri Sabah mengatakan keyakinan akan memenangi seterusnya mempertahankan Negeri Sabah serta memenangi kabanyakkan Kerusi Parlimen... namun yang jelas itu semua hanyalah mainan kata-kata pembakar semangat kepada jentera BN di Negeri lain ... ini berdasarkan kekerapan masaalah yang ditimbul oleh Kepimpinan Umno/Bn Negeri itu sendiri ditambah lagi dengan Masaalah yang telah sedia ada dan dibuat oleh Pimpinan Umno/Bn Pusat.


Seperti mana Negeri Perak yang dikatakan Penganalisa Politik Bebas dan juga Veteran Umno Yb Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) Umno/Bn akan kalah dalam pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13)... mungkin juga Negeri Sabah sudah termasuk didalam senarai Umno/Bn akan kalah berdasarkan isu semasa dan santimen Rakyat Sabah yang akan menjatuhkan Kerajan yang penuh dengan skandal... seperti yang terjadi kepada Parti Usno dan Parti Berjaya.


Sebelum itu DSHN pernah mengatakan semasa lawatan beliau awal tahun ini ke Negeri Sabah yang lawatan tersebut adalah terakhir dan tiada lawatan selepas ini hingga PRU13... akan tetapi selepas itu hingga hari ini sudah dikira tiga kali beliau melawat Negeri Sabah... kalau berdasarkan kepada keadaan ini memang jelas Umno/Bn makin tertekan dan mula merasa bahang kekalahan dibanyak Kerusi Parlimen... walaupun Negeri Sabah dikatakan Simpanan Tetap (Fixed Deposit) kepada Umno/Bn.

 

Mungkin isu-isu rasuah yang ditimbulkan oleh Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) telah mula diterima berdasarkan bukti yang dikemukan oleh mereka... yang terbaru berkenaan Naib Presiden Umno merangkap Menteri Pembangunan Luar Bandar Datuk Seri Shafie Apdal dengan Artis Zahida Rafiq seperti dakwaan Ketua Wanita Keadilan Yb Zuraidah Kamaruddin berdasarkan Laporan Polis yang dibuat oleh bekas pemandu Zahida Rafiq... sebelum ini pun penganalisa politik menjangka 14 Kerusi Parlimen akan dapat dimenangi oleh PR dalam PRU13 akan datang.


hemmmmm..... inilah yang paling dirisaukan oleh pemimpin umno/bn dan ini jugalah yang membuat dshn terlupa akan kata-kata beliau berkenaan lawatan terakhir ke sabah hingga tiba pru13... berkenaan negeri sabah fixed deposit kepada umno/bn... rakyat sabah mungkin akan memilih interes 20% yang ditawarkan pr berbanding hanya 5% yang dibagi oleh umno/bn akibat tiadanya ketelusan dalam pentadbiran... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....