DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 20 Februari 2012

TAJUK BERNAMA: PEMIMPIN BN SETUJU LEBIH BANYAK DEBAT... NAMUN TIADA SEORANG PUN PEMIMPIN MELAYU UMNO YANG BERKATA SETUJU, KAH KAH KAH !!!.


Dengan tajuk yang aku kira menarik dan telah membuat aku untuk membaca apakah isi kandungan berita dari lidah kerajaan Umno/Bn ini... setelah dibaca dapat lah disimpulkan bahawa seolah-olah dalam Bn tiada Pemimpin Melayu... khas nya dari Melayu Umno didalam Barisan Nasional (BN).


Ini kerana kesemua Pemimpin BN yang menyatakan bersetuju atas cadangan untuk mengadakan lebih banyak debat adalah dari Parti-Parti berasaskan Kaum Cina dan tiada seorang pun Pemimpin Melayu khas dari Umno yang menyatakan bersetuju dengan cadangan tersebut.


Apakah boleh dikatakan 99.9 peratus Orang Melayu dari BN takut berdebat atau mereka semua terlalu mengikut Budaya Timur... ini kerana menurut Ketua Penerangan Umno Malysia yang menyatakan bahawa debat adalah Budaya Barat dan tak sesuai diamalkan dalam Masyarakat Malaysia yang berbilang kaum... kah kah kah !!!.


Atau mungkin budaya tak mahu berdebat (bukan takut tahu... kah kah kah !) adalah satu contoh Demokrasi Terbaik seperti yang dilaungkan oleh Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... inilah yang sepatutnya ditanyakan oleh pengikut mazhab Umno dan pencacai Umno tegar supaya dapat mendengar apakah alasan Pemimpin Wassatiyah yang mereka sanjung tinggi tidak mahu berdebat.


hemmmmm..... berdebat kata budaya barat... menyambut hari kekasih ada antara pemimpin yang umno yang terterangan mengatakan kenapa tak boleh sambut hari kekasih... atau itu bukan budaya barat... wahai pengikut dan pencacai umno tegar... lihat lah sendiwara pemimpin kamu yang memperbodoh kamu sampai kamu tak rasa kamu diperbodohkan... kah kah kah !!!, umno perkasam jati  betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....