DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 23 Februari 2012

SELEPAS DR ABU HASSAN MENEMPELAK HJ NAJIB, KINI KU LI PULA KATA HJ NAJIB TAK MALU KERANA KATA KELANTAN TERMISKIN !

Selepas Pensyarah Jabatan Pengajian Media Universiti Malaya Profesor Madya Dr Abu Hassan Hasbullah yang mendakwa kenyataan Najib itu hanya membuka pekung dirinya sendiri sebagai pemimpin nombor satu Negara... beliau juga menyifatkan ia nya kegagalan enam Perdana Menteri dari Umno memajukan Negeri Kelantan  yang 90 peratus nya adalah bangsa Melayu dan juga salah sebuah Negeri dalam Malaysia.

Hari ini seorang veteran Umno yang juga Ahi Parlimen Gua Musang... merangkap Ketua Umno Bahagian Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah mendakwa kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini yang mengatakan Kelantan adalah negeri miskin tercorot sejak diperintah kerajaan PAS adalah tidak wajar dan memalukan.

Menurut nya "Apakah kita ini nak terus membanding satu negeri yang miskin dengan satu negeri yang lain... sampai bila kita nak tengok negeri ini miskin... saya tak nak dengar percakapan macam itu... buat malu sahaja... kita (Umno) boleh rasa seronok lah dengar berita ini... tapi tak kan lah kita nak biar Kelantan menjadi negeri termiskin pulak... adalah tidak molek untuk seorang pemimpin negara bercakap sedemikian apatah lagi dengan nada menghina negeri tersebut semata-mata kerana Kelantan diperintah oleh kerajaan PAS".

Kah kah kah... itu lah cakap orang melayu dulu tak nak dengar dan ikut... kan ada pepatah cakap siang pandang-pandang... cakap malam dengar-dengar... ini mentang-mentang nak membodek dan menipu rakyat Negeri Sabah... maka kata lah Negeri Kelantan yang termiskin dalam Malaysia... kalau termiskin memang lah wajar apabila hasil bumi iaitu rolyalti minyak tidak dikembalikan kepada Negeri Kelantan.


hemmmmm..... bila dah terasa macam negeri sabah bukan lagi deposit tetap umno/bn... maka kerisauan yang teramat kepada pemimpin umno/bn... maka cakap pun mula lah tak pandang kiri atau kanan... umpama harussani bawa kereta nampak road block sebab lesen memandu dah mati... tak bagi isyarat terus buat u-turn... kah kah kah !!! umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

  1. pemimpin ameno kebanyakanya tidak berfikir lansung tentang nasib rakyat! meereka hanya berfikir macam mana nak menggemokan tembolok sendiri dengan menyalahgunakan kuasa yang ada pada mereka. rakyat perlu sedar akan perkara ini. lihatkan gayahidup yang ditonjolkan oleh pemimpin ameno disetiap peringkat! harap rakyat sedar akan penyelewengan yang dilakukan oleh ameno.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....