DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 24 Februari 2012

PROF' KESAYANGAN UMNO PUN MAHU HJ NAJIB DAN ANWAR BERDEBAT... NAMPAKNYA SIAP LAH PROF' NI !!!

PROF' DATUK DR RAMLAH ADAM
Apa yang membuat beliau mengeluarkan kenyataan melawan arus 99% penyokong Umno tak lah dapat nak di agak dengan tepat... namun sebelum temubual ini disiarkan oleh Akhbar Sinar Harian... Prof' Datuk Dr Ramlah Adam bersama tokoh sejarah lain mengadakan sidang media mengenai Kolokium Sejarah Malaysia.

Ini bagi yang bertujuan mendedahkan fakta sebenar sejarah perjuangan kemerdekaan Malaysia dan memperbetulkan persepsi mengenai Parti Komunis Malaya (PKM) dan Pejuang Kemerdekaan yang lain... program itu akan berlangsung di Panggung Eksperimen Universiti Malaya pada Sabtu ini... ha ha ha... satu tajuk yang bagus untuk diikuti.

Dengan menganggap debat antara pemimpin politik yang dicadangkan perlu membabitkan Datuk Seri Haji Najib (DSHN) dan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) ia adalah baik dan merupakan alternatif dalam konteks menyampaikan maklumat kepada rakyat... berdebat tidak salah malah ia amat digalakkan seperti yang dilakukan di universiti, debat dijadikan satu budaya positif dalam menyebarkan sesuatu pendapat.

Menurut nya "debat juga rakyat dapat membuat penilaian terhadap kredibiliti seorang pemimpin politik dengan hujah dan bukti kukuh menunjukkan mereka layak untuk mewakili parti masing-masing... sekali gus mempunyai potensi  mentadbir kerajaan negara.dalam debat DSHN berhak memberitahu rakyat apa yang sudah beliau lakukan dan usahakan selama mentadbir negara... begitu juga DSAI juga berhak membantah jika mempunayi bukti yang kukuh".

"Akhirnya keputusan debat itu mungkin akan terjawab selepas keputusan Pilihan Raya dibuat... jika Barisan Nasiona (BN) menang jangan Parti Pembangkang salahkan BN... begitu juga sebaliknya sebab ini adalah keputusan rakyat yang menilai... tidak semua rakyat tahu apa yang sudah dilakukan oleh kerajaan... justeru melalui debat itu sendiri... segala maklumat dan perkembangan dapat disampaikan dengan jelas.

"Kita kena anggap debat itu adalah bertujuan menyebarkan maklumat dan ilmu... dalam konteks politik debat itu juga dianggap penting... politik negara kita mempunyai banyak cabang... kalau tidak berdebat macam mana nak dapatkan yang terbaik... namun rakyat dinasihatkan perlu menilai dengan ilmu bukan dengan emosi."

Mungkin sekarang ni DSHN sedang memikirkan sama ada bersetuju atau tidak... namun rasanya amat berat untuk beliau menerima... dan mungkin berbagai cara akan digunakan bagi untuk debat tidak terjadi... kerana beliau tahu betapa pincangnya Dasar, Perlaksanaan dan Hasil yang diuar-uarkan... kerana Dasarnya hanya menipu dan bukan dari sifat untuk membuat kesejasteraan rakyat... Perlaksanaanya dah tentu banyak Penyelewengan... Hasilnya lebih banyak dirasai oleh Pemimpin Umno sendiri serta Penyokong Umno terpilih.


hemmmmm..... rasanya pada penyokong umno terpilih dan puak pencacai umno memang tak mahu debat diadakan... sebab pemimpin dengan penyokong terpilih dan pencacai punya otak yang sama... takut menzahirkan kebenaran dan fakta... yang mereka berani ialah membuat fitnah dan bersumpah laknat... kah kah kah !!! umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....