DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 1 Februari 2012

PATUT LAH NOH OMAR KATA NFC DAN NFCorp ADALAH BERKAIT RAPAT... KAD KREDIT HAMPIR RM600 RIBU NFC YANG BAYAR !

Jingga 13 mendesak NFCorp, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail membuat penjelasan dengan segera mengenai kad kredit yang digunakan pada 2009 berjumlah RM593,500 dan memberi amaran turut mendedahkan kepada umum penyata kewangan itu jika terus berdiam diri.

Menurut Ketuanya Fariz Musa berkata "kekeliruan berlaku apabila kad kredit yang digunakan Mohamad Salleh dan pegawai tertinggi syarikat itu... juga anak-anaknya telah dilunaskan oleh pihak Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) milik kerajaan".

"Kami dapati Mohamad Salleh dan beberapa anaknya... seperti Wan Shahinur Izran... Wan Izzana Fatimah dan Wan Shahinur Izmir telah membuat tuntutan perbelanjaan hampir RM600,000 atas alasan untuk pembangunan perniagaan syarikat".

"Yang menjadi kemusykilannya... kenapa NFC milik kerajaan melunaskan hutang kad kredit melalui Maybank dan CIMB... Sekiranya ia digunakan untuk pembangunan syarikat... kenapa kerajaan perlu membayar... Ada sesuatu yang tidak kena dan kami mahu polis menyiasat sedalam-dalamnya perkara ini" dakwa beliau selepas gagal menyerahkan memo kepada NFCorp di Solaris Mont Kiara.

Patutlah Meteri Pertanian Dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar mengatakan bahawa NFC dan NFCorp berkait rapat.... dan NFCorp pun harus bertanggungjawab keatas kelemahan NFC milik kerajaan.... rupa nya kad kredit pengurusan syarikat NFCorp dibayar oleh NFC yang dikatakan milik kerajaan.

Ya tak ya juga macam mana Datuk Seri Noh Omar tak puas.. bila Pihak Pengurusan NFCorp mengatakan kelemahan adalah disebelah NFC... sedangkan NFCorp yang dipunyai keluarga Menteri Pembangunan Wanita Dan Keluarga Datuk Seri Sharizat tidak disentuh dalam Laporan Ketua Audit Negara kerana ia adalah Syarikat Keluarga  yang berjaya... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... dan kalau mengikut kata juru runding merangkap lawyer buruk  yb ibrahim ali Perkasam.... NFC telah di anugerahkan lima bintang oleh jabatan ketua audit negara.... kah kah kah !!! umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeeee......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....